• SiriochPer

    Hur mycket betalar ni för bruduppsättningen?

    Hur mycket betalar ni för er bruduppsättning och vad ingår då?

    I Dalarna där jag ska göra min uppsättning kostar det runt 3500 kr för en uppsättning inkl sjöla och konsultation. Vill man också ha makeup kostar det ca 4200 hos de frisören som jag kikat på. 

    Här på BT verkar det som att många betalar mindre har jag fått uppfattningen av, är det dyrare i min stad eller är det samma priser nästan överallt?

     

  • Svar på tråden Hur mycket betalar ni för bruduppsättningen?
  • TheD

    Hm... Alexandras Brud & Bal, Borlänge. Den brud/bal-butik som fanns i Falun gillade jag inte så det blev en utflykt till grannorten. Kvinnan som hjälpte oss var trevlig och inget strul.

  • Malanni

    Jag ska gifta mig 29 mars och kommer betala 2300 för frisyr+make up, jag tycker man ska våga förhandla om priset, alla bruduppsättningar/frisyrer är inte lika "jobbiga" för frisören att göra, jag ska ha stora lockar/vågor och en liten halvuppsättning och sa till henne att de är inte lika mkt jobb som med en stor uppsättning med en massa löshår och spännen, så försök ialf, det skadar inte:)

  • Enilea

    Det verkar som att priserna är väldigt höga här i Dalarna?! Har inte hittat någon frisör som tar mindre än 2500:- för uppsättning...

    Själv letar jag efter en frisör som kan komma till mej och som inte är för dyr, men har hittills inte hittat någon :-/
    Gifter mej i juni.

  • Kalejdoskop

    Jag betalar 2500 för smink och stor Håruppsättning, men det är också i norrland, där kostar det mesta inte så mycket. Beställde tex en stor brudbukett som skulle landa på mellan 600 och 700 kr, tycker jag är mer än rimligt!

  • feedbi

    TheD: Tack, för tipset!

    Enilea: På tråden dalabrudar tipsade Veronica84 tror jag hon heter om Maria Gfrörer och hon kan komma hem till en. Stylinda.se gör också det. Men har ingen erfarenhet själv av dem..

  • Anettem

    Jag har bokat stylinda i September, det hon har bilder på ser fint ut och jag fick väldigt goda vibbar från henne när vi hade mailkonversation. 2600 för uppsättning och smink, och då kommer hon dit vi är.

  • Sweetpea

    Kanske inte är så relevant då jag gifte mig i Kanada, men jag betalade 25 dollar (ca 150 kronor) för min hårstyling vilket tog rätt exakt en timme. Det var en liten familjeägd salong med två anställda men det var inte mindre proffsigt för det. Kan nog tänka mig att om man letar så kan man hitta en mindre salong som tar mindre betalt även här i Sverige.

  • Euphoriaa
    AkJ skrev 2014-01-19 22:27:55 följande:
    Euophoriaa: nope, gifter mig först 1 november. :)
    1/11 2014 är det dags - bröllopsbloggar här: brollopjj.wordpress.com
    Ahha :) Ja men då kan det bli lite svårt.. 

    Men nu har jag hittat både Make-Up och hårupssättning, en bekant som är make-up artist.
    Jag och min sambo lade faktiskt ut på facebook vad vi letade efter och fick massa olika tips på olika saker, ibland är facebook ritigt bra :)

    Så det jag kommer betala är för det jag ska ha i håret, sen kommer jag givetvis ge en slant för att hon hjälper till, även fast hon inte ville ha något :) 
  • Lenblo
    Ping skrev 2014-01-02 15:53:08 följande:

    Jag är på jakt efter en frisör i Uppsala som kan fixa mitt hår till bröllopet i sommar, men tycker de flesta är otroligt dyra.

    Jättetacksam för tips på bra frisörer i Uppsala!


    Håller med. Vanligtvis priser långt över ett anständigt timpris. Eventuellt är det ett försök att pracka på mig ett paket av saker jag INTE frågat efter.

    Solveigs salong på Bandstolsvägen fixade denna frisyr för 700:-. Då ingick en kortare konsultation.  Jag hade då bett om att få en "festfrisyr" och han förvarnade att frisyren kanske inte höll hela kvällen. Jag dansade lindy hop halva festen på mitt bröllop och inte ett hårstrå låg fel när vi kom till hotellet. Skrattande Det är ett par år sedan så priset kanske har gått upp några kronor men butiken verkar finnas kvar.


  • Monicator

    Jag gjorde som många andra, valde en person som tar betalt för det "faktiska" jobbet och inget annat. Nu var jag nog inte en av de lättare kunder att ha att göra med. Jag visste inte riktigt vad jag ville ha och ganska ombytlig av mig. Tiden för konsultationen var en timme,men det fungerade perfekt. På dagen kände jag mig strålade vacker.

    Jag betalade 1200:- för hår, smink och då ingick konsultation. Tjejen skickade med läppstift utan att ta något extra betalt. Mitt eget hade försvunnit. Jättesnällt och omtänksamt. Hon bor i Stockholm.

    Tror att jag har en länk till henne där kontaktuppgifter finns.

    beautybyw.devote.se

Svar på tråden Hur mycket betalar ni för bruduppsättningen?