• SiriochPer

Hur mycket betalar ni för bruduppsättningen?

Hur mycket betalar ni för er bruduppsättning och vad ingår då?

I Dalarna där jag ska göra min uppsättning kostar det runt 3500 kr för en uppsättning inkl sjöla och konsultation. Vill man också ha makeup kostar det ca 4200 hos de frisören som jag kikat på. 

Här på BT verkar det som att många betalar mindre har jag fått uppfattningen av, är det dyrare i min stad eller är det samma priser nästan överallt?

• Svar på tråden Hur mycket betalar ni för bruduppsättningen?
  • filibustern

den frisör jag funderat på att gå till tar 2000-2500 beroende på hur avancerad. och då ingår konsultation och hjälp med lättare smink :) detta är i en av västerbottens inlandskommuner. :) 

• TheD

Men vad irriterad jag blir. ordet "innan" saknas efter "kvällen"...... Dumma dator!

• feedbi

TheD det är ingen fara men vad bra då vet man att han är bra både med håret och sminkningen :) vad för sorts bröllopsfrisyr hade du? :)

• Caledonia

Min frisör tar 700 kr/timmen, tar max 2 timmar (har tjockt hår men vill ha en rätt enkel frisyr).

• waldenryd

Jag betalade 1500 kr för mig och mina 2 älsta barn men det var dock 10 år sedan hos en frisör i Stockholm.

• AkJ

Makeup + hår ink konsultation/test innan och att tjejen som gör det kommer till den plats jag väljer: 1 800, i Stockholm. 

1/11 2014 är det dags - bröllopsbloggar här: brollopjj.wordpress.com
  • Magenta
    AkJ skrev 2014-01-02 10:18:53 följande:
    Makeup + hår ink konsultation/test innan och att tjejen som gör det kommer till den plats jag väljer: 1 800, i Stockholm. 
    1/11 2014 är det dags - bröllopsbloggar här: brollopjj.wordpress.com
    Oj det låter jätte bra. Skulle du vilja säga vem det är eller inboxa mig hennes kontaktuppgifter så skull jag bli jätte glad. tack på förhand
  • Ping

Jag är på jakt efter en frisör i Uppsala som kan fixa mitt hår till bröllopet i sommar, men tycker de flesta är otroligt dyra.. När jag frågade på salongen där jag är stammis så fick jag som svar att startpriset på bruduppsättning är 3000 kr, sen beror det på hur avancerad frisyr jag vill ha. I mitt huvud så är det jag tänkt inte så avancerat, men jag är ingen expert. Vad tror ni om frisyren på bilen, klassar den in som avancerad? Tänker mest om det är någon ide att jag försöker jaga ett bättre pris (de flesta andra jag kollat priser hos verkar ligga runt 2500-3000 om de ens lämnar en prisuppgift på hemsidan och då kan jag lika gärna gå till min vanliga salong). Jag har riktigt tjockt hår som är lite längre än till axlarna nu, och som växer snabbt så kommer finnas lite mer att jobba med vid tiden för bröllopet. Vet inte om jag kommer behöva lösår. Har ev tänkt ha en slöja fäst "under" frisyren under vigseln men ta av den till festen, och fjädersmycket kan jag köpa själv innan.

Jättetacksam för tips på bra frisörer i Uppsala!

Svar på tråden Hur mycket betalar ni för bruduppsättningen?