• Äldre 6 May 15:31
    12838 visningar
    36 svar
    36
    12838

    Tävling! Berätta om bästa frieriet och vinn en ring!


    Berätta om bästa frieriet och du har chansen att vinna en fin och smart ring. Lycka till!
  • Svar på tråden Tävling! Berätta om bästa frieriet och vinn en ring!
  • Carina­10
    Äldre 14 May 21:05
    #21

    Jag hade tänkt mig ett frieri där min m2b skulle gå ner på knä med en ros i munnen på en underbar restaurang och allt det där som man har läst om.
    Så blev det inte alls.Förvånad

    Jag var närmare 200 mil hemifrån och jobbade. En kväll efter jobbet hade jag sådan hemlängtan så jag skickade ett sms hem med orden "gift dig med mig".
    Tänkte för mig själv att nu får jag ett svar med en mening som tex "jajjamensan lilla gumman, jag kastar mig självklart på cykeln direkt".
    Men jag fick ett helt annat svar och när jag tog i min mobil och skulle läsa det så kändes det som att hela mobilen ångade av allvar och så läste jag "Ja gärna" och dom orden gick rakt in i hjärtat på mig. Hjärta

    Så det blev jag som friade utan att det egentligen inte var tänkt så.

    Och nu ska vi gifta oss! Skrattande

  • Hobevi
    Äldre 15 May 19:56
    #22

    Killen tog med mig tll ett av mina favoritställen, som vi ibland åker ut och bara går en promenad, sitter och pratar. Precs vid mälaren. När vi väl var där tog han med mig ut på bryggan och förklarade hur mkt han älskar mig och hur han länge kämpat för att äntligen få vara med mig.
    Vi sätter oss sedan ner på bänken och han frågar om jag vill stå eller sitta. Jag fattade ingenting men jag satt kvar på bänken samtigt som han själv faller ner på knä och friar till mig.

    Jag förstod absolut ingenting och han fick till och med fråga om jag hört frågan
    Haha! Sen när det började sjunka in så kastade jag mig in i hans armar och skrek JAAAA!!!
    Han satte ringen på mitt finger som dessutom var den ringen som jag drömt om.

    Efter det så gick vi en promenad och pratade om allt och inget.

    Jag har alltid sagt att jag inte vill ha nåt storslaget frieri, utan något intimt mellan oss.
    Det blev det BÄSTA frieriet då han tagit till sig detta och att han tog mig till en av de finaste ställena som jag känner till.
    / Lycklig blivande brud



     
  • chrpe
    Äldre 15 May 21:57
    #23

    Jag har varit med om det bästa frieriet någonsin.

    När jag jobbade som lärare på Myndigheten för samhällsskydd och beredskap så utbildade jag personer som ville bli brandmän.

    Vi hade en tjej i klassen som gick sista terminen på utbildningen. När man går sista terminen har man ofta större insatser som kräver mer resurser och lång insatstid.
    Denna tjejs kille mailde mig och sa att han ville fria till sin tjej och att han hade en idé för detta.
    Jag var med och hjälpte honom mycket i ca 3 månader innan dagen var kommen.
    Denna tjejs klass skulle ha en stor insats med rökdykning i en brinnande industri.
    Till saken hör att hennes kille också är brandman.
    Denna kille hade byggt stora bokstäver ca 1,5 m höga och 1 meter breda med texten FÖRLOVNING.
    Jag såg till att första rödykarparet var denna tjej och hennes bästa killkompis i klassen. Jag hade en värmekamera för att filma allt där inne. Lokalen var bäcksvart och rökfylld så därför krävs en värmekamera för att urskilja allt som drar åt sig värme.
    Denna tjej och hennes rökdykarpartner höll på i ca 10 minnuter innan de hittade brandrummet.
    I detta rum hade killen satt upp bokstäverna och hennes favoritlåt spelandes från en cd-skiva.
    Han hade tänt på bokstäverna som var omlindade med tyg och tändvätska så när tjejen gick in i brandrummet redo för att släcka elden fann hon brinnande text FÖRLOVNING och hennes favortilåt flödande ut cd-spelaren.

    Hon fatta först ingenting med sen kom killen fram och hon blev sååå paff. INte så konstigt =)
    Allt spelades som sagt in och det går att se videon på youtube.

    Ja de förlovade sig och är än idag ett lyckligt par.
    Det var den absolut mest genomtänka och romantiska frieri som jag någonsin varit med om och hört talas om.Så glad att jag fick vara med om detta =)

     

  • wilgot­ludwig
    Äldre 15 May 22:09
    #24

    Hej!Jag friade inte själv.Vi firade 10års dag och jag bara gick å väntade hela dan på att han skulle krama om mig eller bara göra något, för jag visste att han visste om att vi hade varit ihop i 10år den dagen!På kvällen kom han ut från toaletten, jag satt i soffan. Han gick förbi mig och jag frågade "ska du lägga dig nu darling?" och han svarade ja. I den stunden blev jag ganska besviken och ledsen och jag tyckte han va lite disträ. Små grinig gick jag för å göra mig i ordning och gick in för att lägga mig jag också. När jag la ner huvudet på kudden va det knöligt så det första jag tänkte va "barnen har haft leksaker i sängen" och blev  lite full i skratt! Jag körde under handen och kände en ask. Det pirrade till, Christian va tyst... Jag började små rodna och sa lite förvånat "vad är det här"? Även fast jag förstod. Han sa "Jag tänkte... vi har ju varit tillsammans väldigt länge nu..." och där avbröt jag och började pussas å krama, det blev ju så genant!Sen sa han inget så jag fick hjälpa honom på traven igen, kände jag va skyldig honom det "Vad var det du skulle fråga?" Och så frågade han om jag ville gifta mig med honom.  I asken låg en egen gjord ring av ståltråd. Han berättade ;"Jag va nere på lunchen och kollade men du skulle bara veta va dyrt det var så jag tänkte att du får välja sen den ringen du vill ha". Det va det finaste att han hade gjort den själv, den kommer jag alltid att spara!Saken är den att jag länge innan hade små tjatat om att han kunde fria till mig men han skulle absolut inte gifta sig, vi hade det ju så bra som det va, sa han. Tiden gick och jag fick ett frieri trotts allt.      Att fortfarande känna den där nykära och pirriga känslan tycker jag är väldigt mysigt att få uppleva titt som tätt, denna dag va ett väldigt bra exempel. För mig va detta frieri på det finaste sättet! C är ingen "typisk" romantiker utan han visar det på sitt sätt och det kunde inte blivit bättre i mina ögon 20 Juli 2013 gifter vi oss          

  • Äldre 16 May 09:26
    #25
    astakanasta skrev 2013-05-14 11:30:35 följande:
    Har inget frieri att berätta om, men det tänkte jag att det skulle bli ändring på om jag vinner ringen! Förmodligen skulle det bli ett spontant frieri när andan faller på, kanske på balkongen i sommar eller på skogspromenaden... För visst får man fria som tjej trots att det inte är skottår? ;)
    Det är klart man kan fria som tjej Solig
    Vad spännande du måste berätta för oss hur det blev
  • metalw­edding
    Äldre 17 May 19:28
    #26

    Jag och min m2b gifter oss nu den 25 maj efter nästan nio års förhållande. Vi förlovade oss utan frieri 2006 och sen dess har jag bara gått och väntat på ett frieri. Till saken hör att jag är väldigt svår att överraska. Så förra året när vi fyllde 30 så bestämde vi oss för att ha en stor "60"-års fest i stället för två 30-års fester.
    Vi hade ordnat så att min familj (som är utspridda över hela Sverige) skulle komma och vi skulle ha knytkalas. Min mamma och min moster (som bor 130 mil i från oss) kom upp några dagar tidigare, och det kom på tal att vi skulle visa dem vårat smultronställe.
    Smultronstället ligger långt ute i ingenstans och är en tjärn med en brygga och en grillstad. Inte ett hus så långt ögat kan nå och inga bekvämligheter. Så fort vi kommer dit är det som om alla bekymmer bara försinner.
    Nåväl, när vi tog sambon med mig ut på bryggan så att jag hade ryggen mot land och höll världens finaste tal och slutade med att gå ner på knä. Jag svarade naturligtvis ja och kastade mig om hans hals. När jag sedan vänder mig om står våra respektive familjer och våra närmaste vänner där. De hade farit dit i förväg och gömt sig i en liten grillstuga som finns där.
    Det är snart ett år sen, och snart är vi man och hustru! Hjärta

  • sofial­indkvi­st
    Äldre 20 May 15:28
    #27

    Jag hade misstänkt ett tag att han skulle fråga mig... men han sa ingenting om något och jag började tro att det aldrig skulle hända..


    Vi var en helg på ett superfint spa-hotell, drack bubbel och myste på spa-avdelningen hela dagen. Vi låg högst upp utomhus en kall vinterkväll, på taket på hotellet, det var alldeles bäcksvart ute och endast stjärnorna lyste upp där vi låg i bubbelpoolen. Det hade varit ett perfekt moment att slänga ur sig den stora frågan. Men icket! Jag blev sjukt besviken och tänkte att nähä, det blir väl inget av det då. Vi gick på hotellrummet och duschade och vilade en stund. Sen gjorde vi oss iordning för en fin middag på kvällen.


    Jag stod i badrummet och gjorde min iordning, men kände mig allt annat än vacker. Hade just tagit på mig min knallröda långa klänning, fixat håret och stod nu och kletade på det sista sminket. Plötsligt hör jag en smäll ute i rummet. "Vad gör du...?!" ropade jag. "Nä ingenting, sprättade en öl" ropade han tillbaka. Tänkte inte mer på det och fortsatte med mitt. När jag var klar ställde jag mig mitt i rummet med armarna hängandes längst sidorna och utbrast förskräckt när han såg honom "jag är så fuuuul!". Där stod han med svarta jeans, en vit skjorta och en svart slips. Busigt spretigt hår och var så snygg så jag trodde jag skulle svimma. Nu kände jag med ens ännu mer otilräckligt fin. "Jag känner mig så ful!!! jag är inte lika snygg som du... jag är tjock och ful och har fult hår och sminket är dåligt och ." Han går fram till mig där jag står, går ner på knä och tar fram en liten ask ur fickan. "Såhär snygg tycker JAG att du är"..... jag är helt mållös. "Sofia, vill du gifta dig med mig??" Jag står fortfarande bara och gapar. "Va... va? JA!"


     


    Smällen han skyllde på ölflaskan var INTE någon öl, champagnen hade hade smygit med sig hade råkat smälla loss korken av sig själv. Han blev lite svettig där ett tag att jag skulle misstänka nåt ;)


    <3

  • Thea
    Äldre 20 May 20:01
    #28

    vi var förlovade men så fort man pratade om ev bröllop slingrade han sig och tala inte om va han ville. 
    tillslut fick jag nog och tänkte äh jag får väl fria till honom så får han säga ja eller nej. Vi hade redan bokat en kryssning till Riga och tänkte att jag passar på där när det ändå va lite mer än utöver de vanliga :)
    köpte ett fat men gips/betong hjärtan av en tjej på FB som på varje hjärta stord de Älskling, Vill, Du, gifta, dig, med mig, VFE (våran egna förkortning). Detta smugglade jag med mig i min resväska och så hade jag skrivit ett kort/brev om hur mycket han betyde för mig och att vi har haft både bra och dåliga stunder och att det måste betyda att det är vi eftersom vi klarat de mesta och att han är den jag älskar mest och även den jag kan "hata" mest också. avslutade brevet typ:- och nu när det är skottår får jag passa på. 

    medans han duschade innan en middag på färjan passade jag på att gömma fatet och sedan skrev jag längst ner på brevet vart han skulle titta sen la jag brevet på soffan i hytten och när han kom ut öppnade han det och läste men han fattade ingenting.  när han kollade bakom tvn vart han så chockad. tillslut grät han av lycka och visst inte va han skulle säga utan bara krama mig och trodde inte de va sant.. men de vart ett ja tillslut. så nu blir de bröllop i juni ! :)

  • Äldre 20 May 20:33
    #29

    Förra sommaren var jag tärna på ett bröllop, i sommar får jag vara tärna på ett till. En otrolig ära och en dröm för mig som älskar bröllop!


    Trots glädjen kan jag inte låta bli att känna mig som "bridesmade forever" och förhoppningen om att det någon gång ska bli min tur växer sig starkare och starkare.


    Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 12 år, vi har 2 barn, hus, bil, hund...ja allt som man kan önska sig kan tyckas. Men för mig skulle bröllopet innebära den sista pusselbiten som behövs för att sammansvetsa oss som familj, för alltid <3


    Jag och min sambo har inte riktigt samma syn på äktenskap så mitt frieri kommer vara symboliskt, för att han verkligen ska förstå hur jag känner. Han kommer få ett pussel där en pusselbit saknas. Svarar han ja blir pusslet komplett, liksom vi! <3


     

  • Äldre 21 May 14:30
    #30

    Nu börjar det att dra ihop sig men ännu kan ni tävla! Solig
    Passa på och ta chansen och vinn den här läckra ringen från Sandberg

  • Winter­Wonder­land
    Äldre 21 May 22:54
    #31

    Jag friade till min sambo på världens vackraste dag i botaniska trädgården utanför kapstaden.
    Mitt tålamod har alrig varit ett framträdande drag och jag hade listat ut att det skulle ta ett tag innan min kära sambo kom till skott så jag bestämde mig för att ge honom det frieriet som jag själv velat ha.

    Jag specialbeställde en picnickorg med hans favoritmat som levererades och dukades upp under ett olivträd i botaniska trädgården. Sen lurade jag dit honom under falska förespeglingar (även om han undrade varför jag plötsligt  vad så intresserad av botanik).  Så "hittade" vi picnicken, han förstod ingenting först men så tog jag fram en ring, berättade om jag blir mer kär i honom för varje dag och frågade om han vile gifta sig med mig.
    Han sa JA!  Sen myste vi med pickning och champagne och pratade om varför vi är så himla bra tilsammansSkrattande.
    Det var en av de finaste stunderna i mitt liv och nu gifter vi oss i vinter.


  • Äldre 23 May 08:14
    #32

    Idag är det sista dagen att tävla! Solig
    Så passa på!
    I morgon avslöjar juryn vilka som vunnit.
    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 24 May 07:14
    #33

    Tack för era fina bidrag och tips! Solig

    Vinnare av en varsin frieriring är följande:

    astakanasta
    Chrpe
    lantgrodan

    Ett stort grattis till er!

    Inboxa er adress till mig så snart som möjligt. Jag måste få er adress inom en vecka annars går vinsten tyvärr vidare.

    Grattis!! {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 24 May 09:37
    #34
    Forumvärd skrev 2013-05-24 07:14:16 följande:
    astakanasta
    Chrpe
    lantgrodan
    Grattis Glad
  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 24 May 12:54
    #35
    chrpe skrev 2013-05-15 21:57:57 följande:
    Jag har varit med om det bästa frieriet någonsin.
    Coolt. Har du en länk till filmen?
  • Äldre 24 May 17:07
    #36

    Ååå va kul!!


    Tack!! :D :D

Svar på tråden Tävling! Berätta om bästa frieriet och vinn en ring!