• PiaB

Inloggningsproblem, någon som kan hjälpa?

Hej alla!

Jag har inte kunnat logga in här på en vecka ungefär. Det händer ingenting när jag klickar efter att ha fyllt i mina uppgifter. Har haft kontaktat med supporten som tipsade om att rensa cookies och historik vilket jag gjorde utan att det hjälpte. Då skickade de frågan till tekniksupporten som inte svarat än.

Nu kan jag iallafall logga in via facebook men problemet är att varje gång jag byter sida "kastas" jag ut och måste logga in igen vilket inte känns helt smidigt.

Så nu undrar jag om det finns någon datakunnig person som kanske kan veta vad problemet är? Eller är det lättare att skaffa ett nytt medlemsskap? Men då försvinner ju alla mina trådar och bilder.

Tar tacksamt emot alla idéer om vad jag kan prova

• Svar på tråden Inloggningsproblem, någon som kan hjälpa?
  • Chicita

Ja det är ju värt ett försök, även om jag tror att inloggad = inloggad oavsett browser.
    Men det skadar ju inte att försöka. Om det funkar så är det ju bra Glad 

• lurigmumin

Den lösningen fungerar inte för mig. Även om jag är utloggad från fb kan jag inte logga in med mina vanliga uppgifter utan måste göra det via fb. Vet inte hur snabbt jag blir utslängd om jag till exempel skulle logga in på fb nu. får väl testa. Men som sagt, för mig löste det inte något. 

Det har funkat bra fram tills för några veckor sedan. Jag använder safari

• PiaB

Klickade du i inaktivera Facebook connect oxå? Det funkade inte innan jag gjorde det...

• PiaB

Nu upptäckte jag att jag kan logga in den vanliga vägen, alltså inte via fb fast jag är inloggad där, om jag klickar på inaktivera facebook connect. Så för mig är det det som spökat tydlgen. Man blir ju lite lurad eftersom rutan är vit men tydligen är kopplingen till fb automatisk om man alltså INTE klickar i den lilla rutan. Kanske vore bättre om man fick välja att vara kopplad till fb och det syntes en grön bock när man valt det.

• daniiel

Hur går det för er? Jag kan inte vara inloggad via två olika webbläsare på FB och BT samtidigt, då FB inte funkar i explorer för mig och är jag inne på BT via explorer så kan jag inte lägga in bilder och sånt. Jag är alltid inloggad på FB och BT samtidigt och jag fortsätter bli utloggad titt som tätt. Ibland hinner jag inte ens svara i någon tråd, ibland hinner jag svara i kanske 3st trådar.

• Pia88

Krånglar ortfarande.. kan svara i en tråd/läsa några innan jag blir utkastad.. Krånglar mindre ifall Fb inte är igång samtidigt.. Fortfarande problem alltså..

• PiaB

För mig funkar det fortfarande sedan jag inaktiverade "facebook connect". Även om jag är inloggad på fb. Nu är det som förut igen, att jag alltid är inloggad här utan problem. Ni som har problem, har ni provat att inaktivera facebookkoppligen?

Synd att det krånglar för er fortfarande.

• daniiel

Hur loggar man då in? Jag har ju alltid bara loggat in via FB så att säga, aldrig genom att skriva in mejladress och lösenord i den "vanliga" inloggningen, det funkar inte. Jag måste klicka på "Logga in Facebook" för att kunna logga in.

• PiaB

Så var det för mig också när det krånglade. Men om man loggar ur och loggar in igen så finns det två rutor som du säkert vet, håll mig imloggad och inaktivera fb connect. Den sista måste man klicka på för annars är man connectad, vilket jag inte fattat innan. Trodde tvärtom att man skulle klicka för att vara det vilket kändes mer logist. Men när jag inaktiverat den så funkar det som förut för mig. Nu däremot kan jag inte logga in via fb, men huvudsaken något sätt funkar

Även om det såklart vore önskvärt att det inte fanns några problem.

• daniiel

Ja, loggar man in med mejladress och lösenord, så funkar säkert det. Nu kan jag ju dock inte göra det och kan inte logga in på annat sätt än att klicka på "Logga in Facebook" istället för att klicka på "Logga in" och där få fylla i mejladress, lösenord och kunna klicka i den där rutan om att inaktivera facebook connect. Det enda jag kan göra, är att skaffa en ny användare och logga in med mejladress istället för via FB, men det vill jag ju inte. Jag vill ju kunna logga in med den här användaren. Och nej, det blir ingen skillnad om jag inte är inloggad på facebook i ett annat fönster, tyvärr.

• PiaB

Trist att det inte funkar! Jag funderade också på att skaffa ett nytt medlemskap ett tag, men då försvinner ju allt man hittills skrivit och alla bilder m.m. Så det förstår jag att du inte vill.

• daniiel

Nu har jag prövat göra en ny användare, så jag ska kunna logga in som vanligt så att säga. Genom att fylla i mejladress och lösenord. Det funkar dock inte... hm...

• PiaB

Men vad konstigt och dåligt! Det har ju pågått länge nu, så himla svårt borde det inte vara att fixa. Undrar om de jobbar med det öht... Har du anmält det till supporten? Jag gjorde det ett par gånger eftersom inget hände och efter ena mailet skrev de typ, tack för påminnelsen...

Så jag vet inte om jag hade tur att det slutade krångla för mig eller om supporten gjorde något. Har iaf inte fått något meddelande om att de fixat något.

Svar på tråden Inloggningsproblem, någon som kan hjälpa?