• PiaB

Inloggningsproblem, någon som kan hjälpa?

Hej alla!

Jag har inte kunnat logga in här på en vecka ungefär. Det händer ingenting när jag klickar efter att ha fyllt i mina uppgifter. Har haft kontaktat med supporten som tipsade om att rensa cookies och historik vilket jag gjorde utan att det hjälpte. Då skickade de frågan till tekniksupporten som inte svarat än.

Nu kan jag iallafall logga in via facebook men problemet är att varje gång jag byter sida "kastas" jag ut och måste logga in igen vilket inte känns helt smidigt.

Så nu undrar jag om det finns någon datakunnig person som kanske kan veta vad problemet är? Eller är det lättare att skaffa ett nytt medlemsskap? Men då försvinner ju alla mina trådar och bilder.

Tar tacksamt emot alla idéer om vad jag kan prova

• Svar på tråden Inloggningsproblem, någon som kan hjälpa?
  • Aniara4

Jag har inte haft några problem med inloggningen, mer än det vanliga att mina inloggningsuppgifter inte alltid fylls i automatiskt utan jag måste uppdatera inloggningssidan en gång till för att de ska dyka upp (orka hålla reda på lösenord, jag sparar mina i browsern).

Jag loggar alltså inte in via Facebook. Kör Firefox (utiifall att webläsaren har någon betydelse).

• Chicita
    Aniara4 skrev 2012-12-18 12:26:56 följande:
    Jag loggar alltså inte in via Facebook. Kör Firefox (utiifall att webläsaren har någon betydelse).
    Ja jag använder Chrome... Och har aldrig loggat in via Facebook.
    Det kan ju kanske vara någon bugg som gör att dom nyare funktionerna på FB inte är riktigt kompatibla, och därför buggar det.
    Alltså typ att om man loggat in via FB en gång så är det "kört" sen?

Jag spekulerar bara, har ingen aning om det kan vara så... 
  • daniiel

Det verkar ju onekligen som att det bara är inloggningen via FB som strular och jag, som bara har min användare här via FB, har ju inget val. Ja, jag kan ju göra en ny användare och logga in på det andra sättet, men det känns inte så kul heller.

Jag har prövat med tre olika webbläsare, för ibland kan det ju göra skillnad, men inte i detta fallet tyvärr.

• Webbutvecklare

Hej Pia!

Ledsen att det har dröjt så länge innan du fått respons från oss.

Det enda sättet jag lyckas återskapa problemen som du upplever är ifall jag samtidigt är inloggad på Facebook. Då kan jag inte logga in på det vanliga sättet, inget felmeddelande utan sidan laddar bara om. Och med FB-inloggningen blir jag utkastad direkt. Testa alltså att aktivt logga ut från Facebook och se ifall det löser problemen.

/Christin

Webbutvecklare Bröllopstorget
  • PiaB

Åh, support! Tack! Ja nu gick det att logga in när jag loggade ur FB, men det känns ju inte helt optimalt då jag alltid är inloggad överallt. Blir lite omständigt. Såhär har det inte varit förut, utan jag kunde alltid vara inloggad överallt.

Och jag har provat olika webbläsare så det verkar inte vara det heller, utan kopplingen till FB verkar vara det närmaste en lösning hittills.

Får se vad som händer när jag postar svaret nu då.

• PiaB

Ja nu kan jag svara utan att bli utloggad. Hoppas det går att lösa problemet med kopplingen till FB också eftersom det funkat förut. Men man får vara glad för det lilla

• Chicita

PiaB: Jag kanske har en lösning på det...
    Jag använde alltid två browsers förut.Explorer och Mozilla.
    Den community jag administrerar är Explorer-optimerad nämligen men jag tyckte inte att Explorer var så bra annars.
    Så jag använde båda.
    Jag loggade in där på Explorer och överallt annars i Mozilla.
    Det kan kanske vara värt ett försök att testa?
    Troligen hjälper det inte med just det här problemet. Men kanske... 

• PiaB

Hurdå? Kan jag ha två igång samtidig? T.ex. firefox för fb och allt annat på explorer? Jag vet att min internetbank funkar dåligt på annat än explorer, men där är jag ju inte inne jämt Problemet nu blir ju att jag måste logga in på fb om jag vill hoppa in där emellanåt, kan jag slippa det om jag har olika webbläsare alltså? Och jag som trodde jag var ganska klipsk på datorer ;-P

• Chicita

Jepp, det är bara att öppna en till webläsare när du har den första igång. 
    Om du har startsidorna på skrivbordet så minimerar du bara fönstret du har öppet och drar igång en annan browser.
    Sen kan du växla emellan dom genom att trycka Alt + Tab eller så plockar du upp dom från listen i nederkanten 

• PiaB

Aah, smart! Ska testa det en anna dag. Nu är det dags för sängen då jag ska upp i ottan. Men snart två veckors ledighet!

Svar på tråden Inloggningsproblem, någon som kan hjälpa?