• Läckö
    Äldre 11 Oct 13:36
    7394 visningar
    47 svar
    47
    7394

    Skulle du tacka ja eller nej?

    Skulle du tacka ja eller nej till inbjudan av detta slag om det innebar att du var tvungen att skaffa en frack/aftonklänning

    Supé och bal (istället för middag och dans)

    Klädkod
    Herrar: Frack
    Damer: Aftontiolette 

    Musik: 



    Bild: Cary Grant
    Sagt ac Cary Grant  “Everyone wants to be Cary Grant. Even I want to be Cary Grant



    Citat av Cary Grant


     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-11 17:26
    Tack för all svar:)
  • Svar på tråden Skulle du tacka ja eller nej?
  • Läckö
    Äldre 12 Oct 07:48
    #31

    Fremm hur länge ha rni planerat er Bröllop?

  • Boring­brick
    Äldre 12 Oct 14:30
    #32

    Måste bara få säga att jag tycker att det är otroligt löjligt att så många börjar babbla om hundvakt/barnvakt osv. Det handlade ju inte om att ni var inbjudna, det var bara en simpel fråga. Svaret är nog enkelt: Vill man, kan man så kommer man, annars inte.
    Personligen så hade jag nog gått på ett sånt bröllop ifall jag hade möjligheten, dvs ekonomin till det, och alla andra delar som måste klaffa. Men jag tycker att sånt kan vara kul, tycker man inte sånt är kul så skit i det. Det mesta går att ordna om man verkligen vill.

     

  • Äldre 12 Oct 14:35
    #33
    Boringbrick skrev 2012-10-12 14:30:28 följande:
    Måste bara få säga att jag tycker att det är otroligt löjligt att så många börjar babbla om hundvakt/barnvakt osv. Det handlade ju inte om att ni var inbjudna, det var bara en simpel fråga. Svaret är nog enkelt: Vill man, kan man så kommer man, annars inte.
    Personligen så hade jag nog gått på ett sånt bröllop ifall jag hade möjligheten, dvs ekonomin till det, och alla andra delar som måste klaffa. Men jag tycker att sånt kan vara kul, tycker man inte sånt är kul så skit i det. Det mesta går att ordna om man verkligen vill.

     
    Fast så simpelt är det ju inte. Ibland vill man gå, men får man inte tag på barnvakt eller hundvakt (eller vad det nu kan vara), så kan man ju inte gå. Därför är väl det väldigt relevant att ta upp? Du tar ju upp det själv också, ifall du hade möjligheten skriver du, om alla delar klaffar. Det är ju alltså inte bara ja eller nej, svart eller vitt.
  • PiaB
    Äldre 12 Oct 14:45
    #34
    Boringbrick skrev 2012-10-12 14:30:28 följande:
    Måste bara få säga att jag tycker att det är otroligt löjligt att så många börjar babbla om hundvakt/barnvakt osv. Det handlade ju inte om att ni var inbjudna, det var bara en simpel fråga.

    Men frågan var ju om man skulle tacka ja eller nej till "en inbjudan av detta slag". Och som jag och många andra skrivit så tackar de flesta inte ja eller nej för att det är "en inbjudan av detta slag", utan just för att allt klaffar eller inte. Som till allt annat man blir bjuden på.


    Jag kan personligen inte svara ja eller nej. Men skulle jag tacka nej så har det inte med finhetsgraden på festen att göra. Som TS verkar orolig för. Jag tycker det är kul att gå på bröllop, oavsett om det är frack eller valfri klädsel som gäller. Ett bröllop är ett bröllop. Huvudsaken man får vara med och dela brudparets kärlek, om de gör det i träningsoverall är ointressant för mig. Annorlunda, men ointressant


     


  • Boring­brick
    Äldre 12 Oct 15:08
    #35
    PiaB skrev 2012-10-12 14:45:22 följande:

    Men frågan var ju om man skulle tacka ja eller nej till "en inbjudan av detta slag". Och som jag och många andra skrivit så tackar de flesta inte ja eller nej för att det är "en inbjudan av detta slag", utan just för att allt klaffar eller inte. Som till allt annat man blir bjuden på.


    Jag kan personligen inte svara ja eller nej. Men skulle jag tacka nej så har det inte med finhetsgraden på festen att göra. Som TS verkar orolig för. Jag tycker det är kul att gå på bröllop, oavsett om det är frack eller valfri klädsel som gäller. Ett bröllop är ett bröllop. Huvudsaken man får vara med och dela brudparets kärlek, om de gör det i träningsoverall är ointressant för mig. Annorlunda, men ointressant


     


    Ja, det var det jag ville få fram. Tyckte bara det var löjligt att man skrev "Om jag fick hundvakt" osv. 
  • Boring­brick
    Äldre 12 Oct 15:12
    #36

    Kan möjligen kanske vara så att jag tycker att det är löjligt för att jag inte gillar hundar och inte tycker att en hund ska avgöra vad man ska göra. Men som sagt, ville få fram det som PiaB skrev i princip, kom inte ut på det bästa sättet kanske. 
     

  • maxmam­ma
    Äldre 12 Oct 15:29
    #37

    nä men vi som har valt att ha husdjur som hundar hästar o alla andra djur måste faktiskt ta hänsyn till djuren oxå så de inte behöver lida o stå tillbaks på ett negativt sätt bara för att jag vill gå på ett bröllop.


    Är det lika löjligt att man måste kanske ordna barnvakt oxå om det är ett barnfritt bröllop eller ska man låta ungarna sitta hemma o ingen ser till dem o ger dem mat osv??


    Jag klankar inte ner på folk som vill vara barn o djurfria, det är deras val. Mitt val är att ha både barn o djur för jag älskar mina barn o jag älskar djur.


    Jag är inte löjlig för att jag vill se till att djur o barn har tillsyn om jag ska iväg på nått oavsett om det är bröllop fest eller vad som helst.


    Jag vore jävligt löjlig o dum framför allt om jag struntar i barnen o djurens behov bara för att tillfredställa min lust att gå på bröllop eller fest eller vad det nu kan vara.


    Sluta klanka o se ner och på stå att vi är löjliga för att vi bryr oss om det vi har skaffat o har ansvar för.

  • finall­yithpn
    Äldre 12 Oct 18:01
    #38

    JA!! Självklart! Skulle bli överlycklig att få gå på ett sådant bröllop! Jättekul att få klä upp sig. 

    Skulle vi ha ont om pengar hade vi hyrt frack till maken (kostar faktist inte mycket mer än en ny skorta och slips gör) och fina långklänningar finns för bara några hundralappar på tex nelly.com och bonprix. 

    Håller dock med om vad någon tidigare skrivit, jag skulle förvänta mig/önska att bröllopet och festen motsvarade klädkoden. Kuvertavgift eller betalbar tycker inte jag passar på ett frackbröllop. 

  • Äldre 12 Oct 21:22
    #39
    Boringbrick skrev 2012-10-12 15:08:07 följande:
    Ja, det var det jag ville få fram. Tyckte bara det var löjligt att man skrev "Om jag fick hundvakt" osv. 
    Du får tycka att det är hur löjligt du vill.
    Men poängen är ändå precis det du skriver själv. "Om allt runtomkring klaffar".

    Och när det gäller mig så är hundvakt en av dom saker som måste klaffa. Därför skrev jag det.
    Som jag också skrev tidigare.
    Andras bröllop är inte det viktigaste i mitt liv.
    Jag kommer inte släppa allt jag har för händer och fötter och knyta knut på mig själv bara för att kunna gå om jag får en inbjudan.
    Om jag kan, så kan jag. Och det har klädkoden väldigt lite med att göra...
  • Äldre 12 Oct 22:07
    #40
    Boringbrick skrev 2012-10-12 14:30:28 följande:
    Måste bara få säga att jag tycker att det är otroligt löjligt att så många börjar babbla om hundvakt/barnvakt osv. Det handlade ju inte om att ni var inbjudna, det var bara en simpel fråga. Svaret är nog enkelt: Vill man, kan man så kommer man, annars inte.
    Personligen så hade jag nog gått på ett sånt bröllop ifall jag hade möjligheten, dvs ekonomin till det, och alla andra delar som måste klaffa. Men jag tycker att sånt kan vara kul, tycker man inte sånt är kul så skit i det. Det mesta går att ordna om man verkligen vill.

    Jag uppgicks hellre med hunden när jag var liten istället för att leka med kompisar för hunden var min bästa vän och en mänsklig varelse kunde aldrig ta hundens plats. Var det inte hunden så var det kaninen osv. Något som jag åter kommer tycke den dagen jag och maken skaffar hund.


    (Kan vara vilket husdjur som helst, nu tog jag hund eftersom jag växte upp med hundar)

  • Boring­brick
    Äldre 13 Oct 01:34
    #41

    Haha, va folk lackar lätt. Har inte klankat ner på någon alls, folk får ha hur många barn/djur dom vill. Det är bara min personliga åsikt att jag inte tycker att ett husdjur är viktigare än en människa, ett barn är en helt annan historia dock. Nu tycker jag att vi släpper denna idiotiska småsak. 

    Poängen med hela kommentaren var i vilket fall att, kan man få tag på kläderna som behövs och vill gå så absolut!  

  • Äldre 13 Oct 09:32
    #42
    Boringbrick skrev 2012-10-13 01:34:46 följande:
    Haha, va folk lackar lätt. Har inte klankat ner på någon alls, folk får ha hur många barn/djur dom vill. Det är bara min personliga åsikt att jag inte tycker att ett husdjur är viktigare än en människa, ett barn är en helt annan historia dock. Nu tycker jag att vi släpper denna idiotiska småsak. 

    Poängen med hela kommentaren var i vilket fall att, kan man få tag på kläderna som behövs och vill gå så absolut!  
    För det första så är i alla fall jag inte "lack".
    Om jag blir förbannad så kommer du defenitivt att märka det. Det lovar jag Tungan ute

    För det andra så har du visst klankat ner på någon. 
    Du skrev att det var löjligt att skriva att man inte kunde komma pga barnvakt, djur osv. Alltså klankar du ner på folks sätt att skriva, och även folks sätt att prioritera.
    Bara för att inte alla skriver "jag skulle gärna komma om allt klaffade" utan istället specificerar något som man prioriterar högre, så betyder det inte att dom är löjliga.

    Något som jag anser är riktigt löjligt dock, är att först komma med en provokativ kommentar och sen förlöjliga de som svarar.
    Kliv ner från hästen, du är inte bättre än någon annan. Och ditt sätt att skriva är inte det enda rätta.
  • PiaB
    Äldre 13 Oct 10:13
    #43
    Chicita skrev 2012-10-13 09:32:05 följande:
    Något som jag anser är riktigt löjligt dock, är att först komma med en provokativ kommentar och sen förlöjliga de som svarar.
    Kliv ner från hästen, du är inte bättre än någon annan. Och ditt sätt att skriva är inte det enda rätta.

    Håller med! Det kan inte vara så på ett forum att någon får uttrycka sig hur som helst men ingen får tycka til svar. Tyck gärna att jag är löjlig, det är inget jag ligger sömnlös över. Men jag och andra som känner sig förlöjligade har rätt att svara.


     


     


  • maxmam­ma
    Äldre 13 Oct 10:58
    #44

    tja boringbrick syftar nog på mig för jag lackade ur när h*n skrev att det var löjligt att en hunds/husdjurs behov var avgörande för mig om jag skulle kunna klä ut mig i aftontoillet o gå på bröllop eller inte.

    jag  tyckte iaf att jag blev klankad på o förlöjligad just pga att jga skrev vilka  aspekter som kunde göra att det inte gick att gå på frackbröllopet.

    men som jag oxå skrev så beror det lite på vem som bjudit mig på bröllopet hur mycket jag är beredd att göra för att komma som gäst.

    och jag skulle INTE känna mig väl til mods i sån klädnad men en vanlig fin klänning skulle kunna funka

    så nu har löjliga husdjurs maxmamma svarat igen på frågan Tungan ute 

  • Boring­brick
    Äldre 13 Oct 14:45
    #45

    Du som skrev att jag ska komma ner från mina höga hästar, att jag inte är bättre än någon annan. Det vet jag självklart, har aldrig påstått att det är så, nedvärderar mig snarare väldigt ofta. Men jag ber om ursäkt att min text väckte negativa vibbar. Jag är egentligen inte alls någon uppblåst dryg person, jag är en blyg trevlig person, believe it or not.

    Självklart menade jag inte att klanka ner på någon, mina tankar kom ut fel och det ber jag om ursäkt för.  Glad

  • Äldre 13 Oct 15:10
    #46
    Boringbrick skrev 2012-10-13 14:45:58 följande:
    Du som skrev att jag ska komma ner från mina höga hästar, att jag inte är bättre än någon annan. Det vet jag självklart, har aldrig påstått att det är så, nedvärderar mig snarare väldigt ofta. Men jag ber om ursäkt att min text väckte negativa vibbar. Jag är egentligen inte alls någon uppblåst dryg person, jag är en blyg trevlig person, believe it or not.

    Självklart menade jag inte att klanka ner på någon, mina tankar kom ut fel och det ber jag om ursäkt för.  Glad
    Dåså, då kan vi avskriva det här då Flört

    Skrivet ord är svårt att tolka. 
    Men när du skiver "haha oj vad folk lackar" och "Vad töntigt" så är det svårt att se någon blyg och trevlig person som du kanske förstår om du tänker efter Flört 
  • Äldre 16 Oct 01:19
    #47

    Håller med flera här!!!
    Jag skulle tacka ja om ekonomin tillåter, om vi fixar så att någon som kan kolla till djuren(beroende på vart det är!!) mina små älsklingar ska ha det bästa!! ( 2 katter och 6 st degusar) och vem det faktiskt är som gifter sig..

     


Svar på tråden Skulle du tacka ja eller nej?