• Läckö

Skulle du tacka ja eller nej?

Skulle du tacka ja eller nej till inbjudan av detta slag om det innebar att du var tvungen att skaffa en frack/aftonklänning

Supé och bal (istället för middag och dans)

Klädkod
    Herrar: Frack
    Damer: Aftontiolette 

Musik: 

Bild: Cary Grant
    Sagt ac Cary Grant  “Everyone wants to be Cary Grant. Even I want to be Cary Grant

Citat av Cary Grant

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-11 17:26
    Tack för all svar:)
  • Svar på tråden Skulle du tacka ja eller nej?
  • aviman
    Läckö skrev 2012-10-11 17:42:33 följande:
    Men hallå?

Är det sant det jag hör att ofrömågan att skaffa "hundvakt" skulle vara avgörande för att tacka ja eller nej till ett
    bröllop

När i våra liv blev det så att jyckens behov går före?

Det finns hundpesnionat!

Jyckens behov? Det kan ju vara människans behov av att "jycken" har det bra som går före?
    Och en hund kan vara så mycket mer än "bara en jycke" i en människas liv.

Jag skulle hursomhaver tacka ja till en sådan tillställning och låna eller köpa (om jag hade råd) för att hitta kläder för tillfället. Jag skulle tycka det var jätteroligt!
  • Chicita
    Läckö skrev 2012-10-11 17:42:33 följande:
    Men hallå?

Är det sant det jag hör att ofrömågan att skaffa "hundvakt" skulle vara avgörande för att tacka ja eller nej till ett
    bröllop

När i våra liv blev det så att jyckens behov går före?

Det finns hundpesnionat!

Han kan inte vara på hundpensionat. Han är hundrädd efter att ha blivit utsatt för attacker av lösdrivande hundar tidigare i livet.
    Andras bröllop är faktiskt inte den viktigaste dagen i mitt liv.
    Speciellt inte om det kräver mycket av mig som gäst.

Men du kanske skulle säga samma om de som inte kan komma pga att dom inte kan få barnvakt?
    "Lämna ungen hos grannen eller på dagis"
    Eller vi kanske skulle avliva hunden så vi kan komma på bröllopet? Det är ju trots allt ett bröllop. Så om man inte får ledigt från jobbet så kan man väl säga upp sig?  (ironisk om ingen förstod det)

Jag förstår verkligen inte sånt resonemang.
    Mitt liv är viktigare för mig än alla bröllop i världen oavsett klädkoder och typ av fest. Jag kan inte släppa allt, lägga massor med pengar på kläder, resor och övernattningar och dessutom dessa presenter som förväntas matcha kuvertpriset om man ska se till många trådar här på BT (vilket alltså också ökar med en finare middag som redan gett mig högre omkostnader än ett vanligare bröllop).

Vi hade flera avhopp pga att dom skulle jaga älg.
    Men vi tar det inte som en personlig förolämpning för det liksom 
  • FruNovember

Läckö; mina hundar går före det mesta faktiskt, hundpensionat skulle aldrig komma på fråga för mina älskade vovvar.. Dock hade jag gärna tackat ja till frackbröllop.. OM jag lyckades övertala min blivande make att ställa upp på klädkoden..

• Chicita
    aviman skrev 2012-10-11 17:47:10 följande:
    Jyckens behov? Det kan ju vara människans behov av att "jycken" har det bra som går före?
  • Chicita
    FruNovember skrev 2012-10-11 17:54:32 följande:
    Läckö; mina hundar går före det mesta faktiskt, hundpensionat skulle aldrig komma på fråga för mina älskade vovvar.. Dock hade jag gärna tackat ja till frackbröllop.. OM jag lyckades övertala min blivande make att ställa upp på klädkoden..
  • PiaB

Jag skulle tacka, som till alla andra tillställningar, ja eller nej beroende på omständigheterna. Behöver vi ta ledigt, krävs övernattning, har vi råd/lust att spendera mycket pengar på kläder/present/boende o.s.v. Jag tackar inte nej pga. klädsel, den går att ordna. Och så vansinnigt imponerad blir jag inte av en fracktillställning så jag skulle vända upp och ned på himmel och jord för att ordna det. Men om allt funkar rent praktiskt går jag/vi.

Om barnen varit små och när vi hade hund hade definitivt barn- och hundvakt varit en avgörande fråga. Som någon sa, mitt liv är det viktigaste i mitt liv. Inte en annans bröllop.

• TheD
    aviman skrev 2012-10-11 17:47:10 följande:
  • Tooie

Absolut! Jätte roligt.. Bara att ringa runt bland vänner och fråga om de har något att låna ut.. Går att hyra också. Och så kan man spara och dra in på annat! Kul att klä upp sig ordentligt :)

• Oslomyran
    Chicita skrev 2012-10-11 17:53:16 följande:
    Andras bröllop är faktiskt inte den viktigaste dagen i mitt liv.
    Jag hadde tackat ja om jag hadde haft möjlighet, men inget med klädkoden hadde vart avgörande.
Svar på tråden Skulle du tacka ja eller nej?