hjälp jätterädd
Min sambo vill ja FRACK bröllop med allt vad det innebär
Är jätterädd att folk skall tacka nej
Hur skulle ni gjort
Tackat ja
eller NEJ
Min sambo vill ja FRACK bröllop med allt vad det innebär
Är jätterädd att folk skall tacka nej
Hur skulle ni gjort
Tackat ja
eller NEJ
Jag skulle nog bli lite ledsen att frack skulle vara ett måste.
Duger inte min sambo o jag som vi är då? Även om inte han bär frack och jag aftonklänning.
Jag tycker dessutom frack är riktigt fult, så inget jag tycker är stiligt någonstans.
Men alla har vi olika smak.
Vi har valfri klädsel på vårt bröllop. Självklart får alla ha på sig vad dom vill. Ingen ska behöva lägga massa pengar på kläder för att vi vill gifta oss. Vi är bara glada om de vill dela dagen med oss.
Tror ingen kommer att komma i mysbyxor, men skulle dom göra det så är de väl deras sak. Inget som skulle förstöra vår fest på nåt vis.
har inte läst alla inlägg så jag vet inte om någon svarat som jag. Min make hade frack och jag lång klänning. Däremot hade bestman vanlig svart kostym. Gästerna hade lite blandat. Vi hade klädkod vårdad klädsel ej blåjeans dom flesta gästerna visste att brudgum skulle ha frack. Hos dom som är väldigt etikettmedvetna så låter detta säkert helt fel men det blev jättebra. Tittade senast igår på en bild av brudum o bestman jättefint. Saken är den att många i vår omgivning inte hade haft råd att komma helt enkelt om vi valt att ha frack som klädkod. För hyra en sådan kostar dock en slant. Så mitt svar är det beror helt på vad ni har för umgänge. Och som jag sa.. jag tyckte inte alls det blev fel :)
Men ens gäster kanske inte är en homogen grupp? Dvs vissa skulle tycka det var obekvämt o andra inte. Likadant som andra skulle tycka "valfritt" är obekvämt o andra inte.
Glad stämmning vid frackbröllop !
Jag tror inte det behöver bli stelt.....eller ser det stelt ut?
Att man har frack som klädkod behöver absolut inte betyda att det blir stelt, det kan bli jättebra eller så kan det bli stelt, det är helt omöjligt för oss att säga eftersom vi inte känner era gäster
Känner ni att de flesta av era gäster skulle känna sig bekväma i frack så kör på det, jag tror att de flesta här på forumet bara menar att det nog är viktigt att tänka på gästerna innan man betämmer klädkoden och inte få en otrevlig överraskning som man helt enkelt inte tänkt på innan.
Som flera tidigare har sagt så behöver ni ju inte begränsa brudgummens klädsel av klädkoden, nuförtiden är det ganska vanligt att brudgummen har en högre finhetsgrad än gästerna.
Som föredetta teknolog så kan jag säga att frackfesterna alltid är de bästa festerna! Och mina vänner från skolan skulle definitivt tycka att det var kul! Men min pappa skulle inte kunna prestera en frack, för att inte tala om mina farbröder... Eller våra övriga vänner. Så om ni tycker att det är kul (och du verkar ju hemma i frack ) så kör på det. Om ni däremot tror att det kan utgöra en källa till ångest hos era familjer och kära vänner så hade jag struntat i det. Du kan ju fortfarande ha din på dig även om inte gästerna har det, som många har påpekat
För mig är det viktigt att känna av vad andra tycker och tänker och utifrån det bilda mig en uppfattning om vad
som kan vara rimligt att tänka sig att folk i allmänhet känner.
Jag för min del tycker att en frack och en aftonklänning kan förvandla vem som helst till en gentleman och en tiktig Lady.
Av det följer också att folk blir artigare och på festhumör av dessa kläder
Livet har så många vardagar och en riktig brakfest med frack minns man livet ut
Hur viktigt är det för dig med klädsel och stil på bröllopet? Viktigare än att alla kanske inte kommer?
ja som jag skrev i en annan tråd om frackbröllop så skulle jag om det var min allra bästa vännina så skulle jag göra allt jag kunde för att följa klädkoden men det betyder inte att jag skulle känna mig bekväm i den.
afton toillet eller vad det nu heter för kvinnor skulle få mig att må blä igentligen, jag gillar inte typ balklänningar men skulle gärna klä mig i en vanlig fin klänning typ som skulle kunna funka på vanliga finare tillställningar.
jag tror inte folk automatiskt blir hövligare artigare mer artikulerade eller vad det nu heter bara för att de drar på sig frack eller afton toillet klänning.
som många säger så kan det bli åt andra hållet man är så obekväm i denna utstyrsel så man blir tyst o känner sig pinsam o allt blir bara jobbigt.
jag har fått bra pushning av chicita som har lärt mig lite om vad som menas med de olika klädkoderna och inser att viktigast är väl att man får en kanon härlig dag med sin älskade o med sina gäster.
och stallkläder är jag bara bekväm med när jag är i stallet o sköter hästarna när jag går in från stallet vill jag inte ha på mig de där stallkläderna som luktar häst lång väg.
tack chicita för din hjälp med klädkoderna när jag hade problem.
ps, jag själv glömde o skriva i klädkkod på mina inbjudningar så man får väl se vad gästerna kommer i för kläder haha ds.