• idajohanna82

Kan jag ha denna klänningen på bröllop och vad ska jag ha till?? Modeexperter efterlyses ;)

Såg denna klänningen och blev blixtförälskad! Köpte den direkt men nu är jag osäker.... Den är så himla kort... Jag vill inte visa för mycket ben. Jag ska ha den på ett bröllop där klädseln är kavaj, men festen är på ett slott. Hon i affären tyckte att jag kunde ha leggings under (typ 3/4 leggings) i någon av färgerna som finns på klänningen, men jag oroar mig att det blir lite mycket "barnkalas" över det hela haha :) Är ju 30 år...

Klänningen sitter bra på mig men mina ben är långa och smala och ser lite pinniga ut (är 175cm och väger 55kg och är alltid orolig att mina ben ser smala ut). Ska jag lämna tillbaka den? Och om inte, vad ska jag ha för skor? Ska jag ha sjal eller kofta till? 

Hoppas någon kan hjälpa mig! 

• Svar på tråden Kan jag ha denna klänningen på bröllop och vad ska jag ha till?? Modeexperter efterlyses ;)
  • idajohanna82
    Cosy skrev 2012-05-31 16:26:44 följande:
    Okej så här tycker jag

Om det hade vart ett kavaj bröllop i en festlokal, byggdegård vanlig resturang hade jag tyckt att du kunde ha den ochhaft leggings under eller thights i färg färg är bara härligt. Vuxna är inte tvugna att ha minimalistisk med färg.

Men när du skriver att du ska till ett kavaj bröllop på ett slott med den klänningen tänker jag att det kanske är fel kläder för just detta tillfälle. TYcker som gäst att man ska anpasa sig efter vilken typ av fest som man är på samtidigt som man bör ha i åtanke på vart man befinner sig. 
    We did it on DreamHack. Geeky love
    nä ok det lutar väl mer och mer åt att inte ha den! Synd bara för jag älskar verkligen den och har ingen annan fest att gå på haha så sorglig jag verkar nu... ;)
  • daniiel
    idajohanna82 skrev 2012-05-31 16:30:28 följande:
    nä ok det lutar väl mer och mer åt att inte ha den! Synd bara för jag älskar verkligen den och har ingen annan fest att gå på haha så sorglig jag verkar nu... ;)
    Kan du inte ha den på tex midsommar eller någon födelsedag osv? :)
  • Cosy
    idajohanna82 skrev 2012-05-31 16:30:28 följande:
    vardags lyx finns det med^^
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • idajohanna82
    daniiel skrev 2012-05-31 16:32:25 följande:
    Kan du inte ha den på tex midsommar eller någon födelsedag osv? :)
    nja... tyget är lite för fint för midsommar och så... Synd att ingen fyller jämt snart :)
  • Linsan

Jag tycker att klänningen är jättefin och tycker att du ska ha den om du tycker att den är fin och trivs i den.

• idajohanna82
    Linsan skrev 2012-05-31 17:43:40 följande:
    Jag tycker att klänningen är jättefin och tycker att du ska ha den om du tycker att den är fin och trivs i den.
    Skrattande
  • AnnLi

Men fråga bruden då, det är väl det enklaste! :)

Eller lägg in foto med klänningen på dig så kan vi rösta om den är för kort eller inte ;D

• snowstars

Jag tycker att den är jättefin men jag tycker nog också att den är för kort. Och lite för vit i och med att baksidan är alldeles vit. Men det är ju vad jag tycker och bruden på bröllopet kanske inte alls bryr sig

• knyttan

Att baksidan är vit gör inget om du har en färgad bolero över. Ingen kofta, skippa det, samma med leggings, det går väl an till vardags men inget man går på fest i!. Hudfärgade strumpbyxor och fina skor till så blir det kanon. MEN om klänningen är så pass kort att du tycker att det blir för naket att ha den med bara strumpbyxor under - då är den absolut för kort. Sorry.

• Annamolly
    idajohanna82 skrev 2012-05-31 14:56:57 följande:
    Såg denna klänningen och blev blixtförälskad! Köpte den direkt men nu är jag osäker.... Den är så himla kort... Jag vill inte visa för mycket ben. Jag ska ha den på ett bröllop där klädseln är kavaj, men festen är på ett slott. Hon i affären tyckte att jag kunde ha leggings under (typ 3/4 leggings) i någon av färgerna som finns på klänningen, men jag oroar mig att det blir lite mycket "barnkalas" över det hela haha :) Är ju 30 år...

Klänningen sitter bra på mig men mina ben är långa och smala och ser lite pinniga ut (är 175cm och väger 55kg och är alltid orolig att mina ben ser smala ut). Ska jag lämna tillbaka den? Och om inte, vad ska jag ha för skor? Ska jag ha sjal eller kofta till? 

Hoppas någon kan hjälpa mig! 

Min tanke: Du kan inte ha leggings under, det blir for casual. Ar klanningen i bomull? Jag tycker nog att klader med tryck ar pa gransen till vad man kan ha pa en formell tillstallning, det beror pa materialet och vad man har till. Om du hade en blazer/kavaj till i ett fint material med lite upprullade armar och ett par schyssta hogklackade skor och haret uppsatt och lite smycken i guld sa tror jag det kan funka. Kanske en stor klocka i guldmetall om du har en sadan. 

Klocka liknande denna: lh4.googleusercontent.com/public/CqtX3HfNNv2vMlEhq6hJ2qaJdYirbwEUXkFNEl4VaxtPel26Rpf--VaWWHKQKlVqwI86Rh59iy7jVTwzuyPBlDdd-OK4-KPLM3id4TwMeeVSgUqYAz5ftc6GAMXlDMMQgh_6r-7VIlax650TbXIJNQD6baAou-rIk9QyAcgMfVABxzA

Skor liknande dessa: www.link-heels.com/images/l/christian/ysl-tribute-suede-platform-sandals-purple-black.jpg

Kavaj liknande denna: flypaper.bluefly.com/Mindy_Y_Wyatt_tank_ivory_blazer_black_mini_skirt_Christian_Dior_sandals.jpg

Haret lite sahar kanske? www.updosformediumlengthhair.org/wp-content/uploads/2011/01/Eva-Mendes-Casual-updos-for-medium-length-hair.jpg

Och att ha langa smala ben maste ju vara dagens i-lands problem. ;) (Skojar) Men seriost, det ar jattevackert och om nagon kommenterar om det ar dom nog bara avundssjuka!

Lycka till! 
  • Darling Daisy

Hellre barbent än leggings, tycker jag. Men det är bara för att jag inte tycker att leggings är så elegant, inte så "slottsfestaktigt".

• knyttan
    Annamolly skrev 2012-05-31 22:13:07 följande:
    Kavaj liknande denna: flypaper.bluefly.com/Mindy_Y_Wyatt_tank_ivory...
    Jag skulle nog skippa ha så lång och bylsig kavaj om det är en fin fest. Ja det är snyggt och trendigt, men rent formellt så ska kvinnor inte ha kavaj på sig till festkläder, eftersom det är arbetskläder. Dessutom är den vit o det är nog inte så bra med tanke på vithetsgraden i klänningen...
    Skulle satsa på en liten dräktjacka i fin färg eller en sjal i fint material.
  • Annamolly
    knyttan skrev 2012-05-31 23:23:20 följande:
    Jag skulle nog skippa ha så lång och bylsig kavaj om det är en fin fest. Ja det är snyggt och trendigt, men rent formellt så ska kvinnor inte ha kavaj på sig till festkläder, eftersom det är arbetskläder. Dessutom är den vit o det är nog inte så bra med tanke på vithetsgraden i klänningen...
    Skulle satsa på en liten dräktjacka i fin färg eller en sjal i fint material.
    Jag menar modellen, inte fargen. Denna ar battre. Men du kanske har ratt om att kvinnor inte ska ha kavaj pa fest! (Isafall har jag gjort ett faux pas vid mer an ett tillfalle! ;))

photos.posh24.com/p/836156/z/alexa_chung/jessica_biel_black_jacket_red.jpg 
  • idajohanna82
    Annamolly skrev 2012-05-31 22:13:07 följande:
    Min tanke: Du kan inte ha leggings under, det blir for casual. Ar klanningen i bomull? Jag tycker nog att klader med tryck ar pa gransen till vad man kan ha pa en formell tillstallning, det beror pa materialet och vad man har till. Om du hade en blazer/kavaj till i ett fint material med lite upprullade armar och ett par schyssta hogklackade skor och haret uppsatt och lite smycken i guld sa tror jag det kan funka. Kanske en stor klocka i guldmetall om du har en sadan. 

Klocka liknande denna: lh4.googleusercontent.com/public/CqtX3HfNNv2v...

Skor liknande dessa: www.link-heels.com/images/l/christia n/ysl-tribute-suede-platform-sandals-purple-black. jpg

Kavaj liknande denna: flypaper.bluefly.com/Mindy_Y_Wyatt_tank_ivory...

Haret lite sahar kanske? www.updosformediumlengthhair.org/wp -content/uploads/2011/01/Eva-Mendes-Casual-updos-f or-medium-length-hair.jpg

Och att ha langa smala ben maste ju vara dagens i-lands problem. ;) (Skojar) Men seriost, det ar jattevackert och om nagon kommenterar om det ar dom nog bara avundssjuka!

Lycka till! 
    oj, tack för alla tips! Nej den är inte i bomull utan i någon slags sidenliknande material, glansigt! Dina tips var bra men frisyren funkade inte länken på, kan du länka igen?
  • idajohanna82
    AnnLi skrev 2012-05-31 18:24:41 följande:

Men fråga bruden då, det är väl det enklaste! :)

Eller lägg in foto med klänningen på dig så kan vi rösta om den är för kort eller inte ;D

ja jag ska fråga henne! Ja kanske det men det får bli efter helgen isf för jag är inte hemma nu. Får se om jag vågar eller inte ;)
  • idajohanna82
    Annamolly skrev 2012-06-01 00:41:00 följande:
    Jag menar modellen, inte fargen. Denna ar battre. Men du kanske har ratt om att kvinnor inte ska ha kavaj pa fest! (Isafall har jag gjort ett faux pas vid mer an ett tillfalle! ;))

photos.posh24.com/p/836156/z/alexa_chung/jess... 
    Haha ja men sååå formell är inte festen! Det är inte nån i kungafamiljen eller så. Vad jag vet så är inte heller Magdalena Ribbing inbjuden. Så kavaj funkar nog ;)
  • knyttan
    Annamolly skrev 2012-06-01 00:41:00 följande:

photos.posh24.com/p/836156/z/alexa_chung/jess... 
    Ja det har jag med Tungan ute Men kan vara bra att känna till om man ska på lite finare fest!
  • Annary

Håller fullständigt med om dessa stylingtips. Grymt snygg, fräsch och somrig klänning! Skulle absolut köra på den och med långa, smala ben kommer den till sin absoluta rätt så kör på!

Svar på tråden Kan jag ha denna klänningen på bröllop och vad ska jag ha till?? Modeexperter efterlyses ;)