• idajohanna82

Kan jag ha denna klänningen på bröllop och vad ska jag ha till?? Modeexperter efterlyses ;)

Såg denna klänningen och blev blixtförälskad! Köpte den direkt men nu är jag osäker.... Den är så himla kort... Jag vill inte visa för mycket ben. Jag ska ha den på ett bröllop där klädseln är kavaj, men festen är på ett slott. Hon i affären tyckte att jag kunde ha leggings under (typ 3/4 leggings) i någon av färgerna som finns på klänningen, men jag oroar mig att det blir lite mycket "barnkalas" över det hela haha :) Är ju 30 år...

Klänningen sitter bra på mig men mina ben är långa och smala och ser lite pinniga ut (är 175cm och väger 55kg och är alltid orolig att mina ben ser smala ut). Ska jag lämna tillbaka den? Och om inte, vad ska jag ha för skor? Ska jag ha sjal eller kofta till? 

Hoppas någon kan hjälpa mig! 

• Svar på tråden Kan jag ha denna klänningen på bröllop och vad ska jag ha till?? Modeexperter efterlyses ;)
  • Strawberry
    idajohanna82 skrev 2012-05-31 16:02:58 följande:
    Alltså det ni visar är baksidan!
    Oavsett vilken sida som är fram eller bak så är den för vit!
  • daniiel
    idajohanna82 skrev 2012-05-31 16:02:58 följande:
    Alltså det ni visar är baksidan!
    Så den har V-ringningen bak och är helt vit bak? Jag tycker ändå att den blir för vit för en bröllopsgäst faktiskt och i kombination med att den är kort, ja.. då tycker jag inte att den är passande. Sedan får ju du självklart klä dig hur du vill ändå, oavsett vad vi här och andra må tycka.
  • idajohanna82

Klänningen är lite cremefärgad (ser vitare ut på bilden) och framsidan är den jag lade upp i TS! Så färgen är jag inte oroad över, jag oroar mig mest över längden! Men tack för alla tips ni kommit med hittills!

• idajohanna82

ok det var visst många som tyckte att den var för vit! Får kanske tänka om då... :( 

• AnnLi

Jag tycker den är jättesöt och helst skulle jag nog säga barbent eller hudfärgade strumpbyxor. Och färgglada skor! I nödfall leggins i nån av färgerna på mönstret. Jag skulle bli jätteglad om nån kom med en så söt klänning på mitt "kavajbröllop" och det där med att den skulle vara för vit känns bara fånigt. Men så är jag inte alltför bokstavstroende i övrigt heller... :)

• Estelle

Nej tycker jag. Inte på ett bröllop och det skulle "godkännas" på en under 25 år men nej. Absolut inte barbent, men det beror ju på HUR kort. Över knäna? Hur mycket då i sånna fall??

• idajohanna82
    AnnLi skrev 2012-05-31 16:13:50 följande:
    Jag tycker den är jättesöt och helst skulle jag nog säga barbent eller hudfärgade strumpbyxor. Och färgglada skor! I nödfall leggins i nån av färgerna på mönstret. Jag skulle bli jätteglad om nån kom med en så söt klänning på mitt "kavajbröllop" och det där med att den skulle vara för vit känns bara fånigt. Men så är jag inte alltför bokstavstroende i övrigt heller... :)
    åå tack haha! ja alltså jag tycker verkligen inte att den är för vit! Den påminner ju knappast om en brudklänning. Och ja... Den är V-ringad i ryggen! ;) På mitt bröllp hade en gäst helt vit klänning, med knalliga leggings och knallig bolero... Hur fint som helst! :)
  • daniiel

Jag är inte alls traditionell på det sättet och vi hade kavajbröllop (för vi ville att gästerna skulle känna sig avslappnade med klädseln), men, jag hade nog inte tyckt att det var alltför skoj om någon gäst hade haft en sådan klänning på sig. Jag använder själv aldrig klänning och absolut aldrig vitt, så den dagen, då jag för en endaste gångs skull bar en vit (ivory, inte kritvit) klänning, så ville jag faktiskt vara helt ensam om det. Och sedan tycker jag inte det är fint med väldigt korta klänningar (det är ju en smaksak). Det kanske går an en utekväll, men jag personligen tycker inte att det passar sig på ett bröllop. Eftersom TS skrev "den slutar typ rätt långt ovanför knäna", så antar jag att det inte bara handlar om 2-3cm ovanför knäet, för den längden skulle jag tycka var okej - kring knälängd alltså.

Det finns så otroligt många fina, och inte alls dyra, klänningar att om man nu ska köpa en ny klänning till ett bröllop så tycker jag faktiskt man kan försöka tänka på att inte välja någon som är väldigt urringad, väldigt kort och/eller väldigt vit/ljus.

Självklart får man alltid göra som man vill och vill TS ha den där klänningen, så kan ingen stoppa henne.

• Cosy

Okej så här tycker jag

Om det hade vart ett kavaj bröllop i en festlokal, byggdegård vanlig resturang hade jag tyckt att du kunde ha den ochhaft leggings under eller thights i färg färg är bara härligt. Vuxna är inte tvugna att ha minimalistisk med färg.

Men när du skriver att du ska till ett kavaj bröllop på ett slott med den klänningen tänker jag att det kanske är fel kläder för just detta tillfälle. TYcker som gäst att man ska anpasa sig efter vilken typ av fest som man är på samtidigt som man bör ha i åtanke på vart man befinner sig. 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • idajohanna82
    Estelle skrev 2012-05-31 16:21:55 följande:
    Nej tycker jag. Inte på ett bröllop och det skulle "godkännas" på en under 25 år men nej. Absolut inte barbent, men det beror ju på HUR kort. Över knäna? Hur mycket då i sånna fall??
    ok... ja vi får se... känner mig mycket mer osäker nu än när jag startade tråden!! Nej jag är ju faktiskt 30, gift och har barn haha! ;)
Svar på tråden Kan jag ha denna klänningen på bröllop och vad ska jag ha till?? Modeexperter efterlyses ;)