• idajohanna82

Kan jag ha denna klänningen på bröllop och vad ska jag ha till?? Modeexperter efterlyses ;)

Såg denna klänningen och blev blixtförälskad! Köpte den direkt men nu är jag osäker.... Den är så himla kort... Jag vill inte visa för mycket ben. Jag ska ha den på ett bröllop där klädseln är kavaj, men festen är på ett slott. Hon i affären tyckte att jag kunde ha leggings under (typ 3/4 leggings) i någon av färgerna som finns på klänningen, men jag oroar mig att det blir lite mycket "barnkalas" över det hela haha :) Är ju 30 år...

Klänningen sitter bra på mig men mina ben är långa och smala och ser lite pinniga ut (är 175cm och väger 55kg och är alltid orolig att mina ben ser smala ut). Ska jag lämna tillbaka den? Och om inte, vad ska jag ha för skor? Ska jag ha sjal eller kofta till? 

Hoppas någon kan hjälpa mig! 

• Svar på tråden Kan jag ha denna klänningen på bröllop och vad ska jag ha till?? Modeexperter efterlyses ;)
  • lmcl

Jag skulle satsa på tunna hudfärgade strumpbyxor och ett par snygga höga pumps i någon av färgerna på klänningen, och matcha med en liten jacka eller kavaj i samma eller nån annan av färgerna. Och en snygg liten clutch till! 

• idajohanna82

Ja det var en bra id'e! Fast det får nog bli ballerina, gillar inte klackar! 

• sabz
    lmcl skrev 2012-05-31 14:59:58 följande:
    Jag skulle satsa på tunna hudfärgade strumpbyxor och ett par snygga höga pumps i någon av färgerna på klänningen, och matcha med en liten jacka eller kavaj i samma eller nån annan av färgerna. Och en snygg liten clutch till! 
  • Cosy

vart sluta klänningen till kavaj skall kläningen gå till knäna

men kläningen är underbara med starka färger

We did it on DreamHack. Geeky love
  • idajohanna82
    Cosy skrev 2012-05-31 15:06:03 följande:
    vart sluta klänningen till kavaj skall kläningen gå till knäna

men kläningen är underbara med starka färger
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Oj, är det sant?? nej den slutar typ rätt långt ovanför knäna haha! Men jag var på ett bröllop för några veckor sedan då det var kavaj och de flesta tjejer hade korta klänningar då...
  • lisskulla

Ta ett par snygga hudfärgade strumpbyxor utan FÖR mycket glas, kör en sån här väska
    Urban Expressions Pleated Satin Clutch - Purple
    Och såna skor.

Skitsnyggt! Och vi ska ha kavajbröllop, skulle ALDRIG ogilla att klänningen är tex 4 cent ovanför knäna eller nån annan fånig regel.
    Däremot skulle jag bli sur om nån kom med sneakers eller Foppatofflor. Skitsur. Det är VIKTIGT att göra sitt bästa med sin festliga klädsel! Och smala ben...Njut av att vara lång och snygg! Är du stolt blir du snygg.

• daniiel

Om den slutar långt ovanför knäna, så skulle jag nog valt täckande legging i någon av färgerna på klänningen (jag tycker inte det blir barnkalas) eller valt en annan klänning faktiskt. Jag hade också valt en söt liten kofta/bolero (inte vit) att ha till.

• 2 0 1 2

Jag personligen tycker att klänningen känns lite tryck-t-shirt och hade inte valt den. Men jag är heller inget modelejon och du har fått vad som förmodligen är bra tips i tråden till hur du bär upp den på bäst sätt (även om jag inte själv hade tyckt det avhjälpte mycket nog).

• idajohanna82
    lisskulla skrev 2012-05-31 15:11:43 följande:

Ballerinas!
    fina! var hittade du dem?
Svar på tråden Kan jag ha denna klänningen på bröllop och vad ska jag ha till?? Modeexperter efterlyses ;)