• idajohanna82

Kan jag ha denna klänningen på bröllop och vad ska jag ha till?? Modeexperter efterlyses ;)

Såg denna klänningen och blev blixtförälskad! Köpte den direkt men nu är jag osäker.... Den är så himla kort... Jag vill inte visa för mycket ben. Jag ska ha den på ett bröllop där klädseln är kavaj, men festen är på ett slott. Hon i affären tyckte att jag kunde ha leggings under (typ 3/4 leggings) i någon av färgerna som finns på klänningen, men jag oroar mig att det blir lite mycket "barnkalas" över det hela haha :) Är ju 30 år...

Klänningen sitter bra på mig men mina ben är långa och smala och ser lite pinniga ut (är 175cm och väger 55kg och är alltid orolig att mina ben ser smala ut). Ska jag lämna tillbaka den? Och om inte, vad ska jag ha för skor? Ska jag ha sjal eller kofta till? 

Hoppas någon kan hjälpa mig! 

• Svar på tråden Kan jag ha denna klänningen på bröllop och vad ska jag ha till?? Modeexperter efterlyses ;)
  • idajohanna82
    2 0 1 2 skrev 2012-05-31 15:29:18 följande:
    Jag personligen tycker att klänningen känns lite tryck-t-shirt och hade inte valt den. Men jag är heller inget modelejon och du har fått vad som förmodligen är bra tips i tråden till hur du bär upp den på bäst sätt (även om jag inte själv hade tyckt det avhjälpte mycket nog).
    jag förstår vad du menar men i verkligheten så ser det inte ut så! Tyget är glansigt och känns lyxigt.
  • idajohanna82
    daniiel skrev 2012-05-31 15:12:43 följande:
    Om den slutar långt ovanför knäna, så skulle jag nog valt täckande legging i någon av färgerna på klänningen (jag tycker inte det blir barnkalas) eller valt en annan klänning faktiskt. Jag hade också valt en söt liten kofta/bolero (inte vit) att ha till.
    hmm får nog prova mig fram där... Ska höra lite vad bruden tycker om knäregeln ;)

• lisskulla
    idajohanna82 skrev 2012-05-31 15:37:32 följande:
    jag förstår vad du menar men i verkligheten så ser det inte ut så! Tyget är glansigt och känns lyxigt.

Ja det handlar baara om att det är ett festligt material.

Jag är själv otroligt förtjust i tunika-klänningar och tycker att det är ALLT hur man sätter dit skor, coola örhängen, väska, om du har en matschande make-up osv.

På mitt kavajbröllop skulle du vara såå välkommen! Skippa koftan!

• lisskulla
    idajohanna82 skrev 2012-05-31 15:35:54 följande:
    fina! var hittade du dem?
    jag googlade purple suede ballerinas och klickade på shopping-resultaten.

Kram
  • Annelien

Jag tycker att klänningen är jättesöt och fin, men du ska nog fundera på om den inte är lite för vit att ha som bröllopsgäst.
    Om jag sett rätt så är det baksidan av klänningen du visar upp och framsidan ser ut såhär:

• daniiel
    Annelien skrev 2012-05-31 15:53:39 följande:
    Jag tycker att klänningen är jättesöt och fin, men du ska nog fundera på om den inte är lite för vit att ha som bröllopsgäst.
    Om jag sett rätt så är det baksidan av klänningen du visar upp och framsidan ser ut såhär:

Om detta är framsidan, så måste jag säga att jag tycker den är för vit faktiskt. För vit i kombination med kort gör att jag tycker att du ska se dig om efter en annan klänning till bröllopet. Den där klänningen kan du ha vid andra festligheter :)
  • Pyttsan

Jag säger ja till klänningen, tycker absolut att fler borde våga lite färg och mönster! Sen säger jag nej till färgade strumpbyxor eller leggings i alla former. Barbent om det är sommar, såhär års skulle jag själv ha hudfärgat (inte kostigt "solbrun" färg och inte för blanka. Och inte vita skor, för att inte se "student" ut.

Är klänningen väldigt kort skulle jag välja en annan klänning för just bröllop, före att ha leggings. 

• Strawberry
    Annelien skrev 2012-05-31 15:53:39 följande:

Om det är den klänningen tycker nog även jag du ska tänka om. Jag tycker den låter alldeles för kort och den är väldigt vit!! Tyvärr.. Men riktigt fin är den.
  • idajohanna82

Alltså det ni visar är baksidan!

• Annelien

Mycket möjligt att jag har fel och att det är baksidan som är vit, men den vita sidan ser mer ut som en framsida :)

Svar på tråden Kan jag ha denna klänningen på bröllop och vad ska jag ha till?? Modeexperter efterlyses ;)