• MarieT­herese­05
    Äldre 3 Apr 11:45
    63305 visningar
    170 svar
    170
    63305

    Lantligt tema, någon mer?

    Är det någon mer som har valt lantligt tema? Är sugen på lite förslam mm

    Är det någon här ute som har bilder på lantligt tema som går i vitt, trä?

    Vi uppskattar eran insperation & ideér om hur vi kan göra våran festlokal så mysig som möjligt,
    vi ska vara i en lada som ligger en bit ut på landet!

     
     

  • Svar på tråden Lantligt tema, någon mer?
  • Äldre 10 Jun 10:40

    Har ni bestämt er för vilken klänning ni ska ha? Jag vet inte vilken klänning jag vill ha. En med spets skulle passa bra. Vill inte ha för stor klänning och prinsessig eftersom vi ska ha ett Bonnabröllop där mannen kommer vara klädd som en dräng. Även gästerna kommer bara klädda som drängar och pigor. Vad för sorts klänning skulle passa in i temat men ändå se ut som en brudklänning?Jag har tänkt ha dessa träskor      

  • Äldre 10 Jun 10:42

    Varför kom inte bilden med`?

  • Äldre 10 Jun 10:42

    Nåja, det är vita träskor från Calou Knyta

  • dellel­garin
    Äldre 11 Jun 14:00


    Nu är vi gifta, det var en strålande dag och många sa att det var den bästa bröllopsfest de varit på någonsin, vilket naturligtvis gör en mycket stolt och glad, vi väntar ännu på bilder från fotografen som vi hoppas har tagit många fina bilder på lokalen bland allt annat, men här är ett helt ok kort från middagen ( vi står på stolarna och pussas :) där man kan se lite av hur det blev i våran lada
  • MarieT­herese­05
    Äldre 3 Jul 22:41

    Nu är det ej många dagar kvar från min stora dag & lovar att bildbomba här då så ni vet hur vi pynntade vår lada. Så kul att ser att trådaen fortfarande är i rullning. 

    Jag hoppas att ni alla får ett underbart bröllop & att ni hittar er små tips för det lantliga temat/ stilen Skrattande 

     

  • Modigh
    Äldre 2 Aug 22:11

    Hejsan! Jag håller på att letar efter en lokal, eller lada, och undrar om det är någon av er som vet något i Stockholmstraktet? :) Har såå svårt att hitta nåt! :( Tacksam för hjälp! Kram på er!

  • Äldre 2 Aug 22:15

    Hur långt kan du tänka dig åka??

  • Modigh
    Äldre 3 Aug 07:06

    Hm, bra fråga. får kolla lite me karln å se va han tycker, men iaf norra sthlm, bor i Märsta.. Just nu kollar vi runt lite å ser va utbudet e :) får nog bestämma sen om de e värt att åka långt eller inte, eller nåt :P

  • Äldre 3 Aug 09:21

    Någonstans nära märsta har jag hört ska finnas en lada för fest. Vet inte vad den heter dock. Annars finns en nära nacka, gålö havsbad och en jätteliten lada på Lidingö.

  • Modigh
    Äldre 3 Aug 09:42

    Tack! vet inte riktigt hur man ska söka efter dom, känns inte som att allt e me på nätet.. :/ Tror ja sett en som e i nackaområdet men fanns ingen info om pris eller nånting what so ever. Räknar me att vi blir runt 60-70 gäster så behöver en me lit) utrymme :P ska kika in slagen efter jobbet sen! Tack igen! :)m andra förls

  • Äldre 3 Aug 10:05

    Modigh: jag ska gifta mig nästa år i Sorunda kyrka och ha festen i bygdegården bredvid. Det är väldigt fin omgivning där och jag hyser stort hopp om att bygdegården blir supervacker med rätt utsmyckning. Kolla upp det :) Förövrigt: Älskar den här tråden!!! Måste spara ner alla bilder som inspiration. Igår var det ett år kvar så nu är det helt plötsligt MINDRE än ett år kvar, wiiie :)

  • Äldre 3 Aug 10:31

    och så lite bilder som jag har sparat som jag inte tror att någon redan lagt upp:









    De här två sista bildera är något jag bestämt kommer använda mig av, inlindade vinflaskor som vaser och klädnypa som cake-topper är planen. Men det blir säkert massor av det andra också, med glasburkar i träd o.s.v. Så kul!

     
  • Äldre 3 Aug 17:42
    aminis skrev 2013-08-03 10:31:36 följande:
    och så lite bilder som jag har sparat som jag inte tror att någon redan lagt upp:

     


     


     


     


     


     



    De här två sista bildera är något jag bestämt kommer använda mig av, inlindade vinflaskor som vaser och klädnypa som cake-topper är planen. Men det blir säkert massor av det andra också, med glasburkar i träd o.s.v. Så kul!
    Den idén va ju underbar. Kanske man skule ha som placeringskortshållare...
  • Modigh
    Äldre 3 Aug 20:01
    Äriqa skrev 2013-08-03 17:42:26 följande:
    Den idén va ju underbar. Kanske man skule ha som placeringskortshållare...
    hihi den tanken fick ja me :P Underbara!
  • Äldre 3 Aug 21:13
    aminis skrev 2013-08-03 10:31:36 följande:


     
  • Äldre 3 Aug 21:14

    Suck, glömde skriva något också.. SkrattandeÄlskade den lyktan!


  • Äldre 5 Aug 12:59

    Nu har vi haft vårat lantliga bröllop i "vår" fina lada ute på den sörmländska landsbygden... Allt var som en dröm och det blev precis så som vi hade tänkt oss... Slänger in lite blandade bilder från våran stora dag Hjärta


    (Bilder  © Carl Craaford - Lasätter Gård)


  • Modigh
    Äldre 8 Aug 08:47

    Åå va fint å mysigt!! skulle vilja veta MASSOR nu!! ;D ser fram emot mer bilder på bloggen sen å massa info om hur de va osv! ;) Och självklar massa massa grattis till er!! :D

  • Alylly­ra
    Äldre 8 Aug 10:18
    Lilo84 skrev 2013-08-05 12:59:05 följande:
    Nu har vi haft vårat lantliga bröllop i "vår" fina lada ute på den sörmländska landsbygden... Allt var som en dröm och det blev precis så som vi hade tänkt oss... Slänger in lite blandade bilder från våran stora dag Hjärta

    (Bilder  © Carl Craaford - Lasätter Gård)


    Wow! Det ser ut som värsta bröllopsreportaget ju! Fantastiskt fint!
  • Äldre 3 Sep 16:31

    Hej alla, jag är ny på detta forum men älskar denna tråd! Jag försöker att ordna ett bröllop i en lada utanför Stockholm för 120 personer. Det blir svårare när min fiance och jag bor i London. Jag skulle också vilja att det ska vara nära vatten så att vi kunde komma fram med båt. Vi kämpar för att hitta någonstans men ladorna på denna tråd ser underbar ut. Kan du vara snäll och låt mig veta var de är eller om du har andra idéer? Ledsen om det är dålig svenska men jag använder Google translate! Någon hjälp skulle vara bra!

Svar på tråden Lantligt tema, någon mer?