aniara skrev 2012-03-25 19:33:47 följande:
Chicita: men om du tror att gästerna kommer anse att det inte är "bröllopsaktigt" antar jag att du har en definition av ordet och att det inte helt går ihop med TS bröllop. Du hade själv ett annorlunda bröllop, var det några av dina gäster som antydde att er tillställning inte var "bröllopsaktig"?
Personligen har jag inga problem med att vara ärlig och jag tycker TS idé för hennes bröllop är jättebra. Mitt bröllop kommer vara ett klassiskt svenskt bröllop men det betyder inte att jag tycker att mitt bröllop är mer ett riktigt bröllop än vad TS eller ditt bröllop är/var. Huvudsaken är som alltid att vigseln blir av ;)
Men jag har aldrig sagt att
jag tror det, tvärt om har jag skrivit tidigare att jag tycker att det är en bra idé.
Så varför ska jag svara på vad TheD har för defenition av ordet?
Det är inte
min defenition, och ingenstans har jag sagt att jag håller med henne om den åsikten.
Min poäng var att det finns folk med olika åsikter och att det därför var bra att hon skrev det hon gjorde.
Jag tyckte nämligen att hon blev lite hårt sågad bara för att hon uttryckte en åsikt som inte var vad TS kanske ville höra.
Men det är bra att få höra att alla inte tycker att en sak är bra, eftersom att man annars kan invaggas i en falsk säkerhet när man ställer en fråga här.
Och ja det var jättemånga som hade åsikter om mitt bröllop, vad det nu har med saken att göra.
Folk har åsikt om alla bröllop även om dom inte alltid säger det direkt till dom som gifter sig. Om du har missat det så blev jag så osams med en väninna att vi inte umgås längre. Hon krävde nämligen att jag skulle ändra temat för att hon inte gillade det...
På så kallade
vanliga bröllop kan det tisslas och tasslas om den fula servettvikningen, eller att brudparet har "snott idéer från någon annans bröllop". Eller varför inbjudningarna kommer för tidigt, för sent eller på fel sätt mm mm.
Poängen är att det alltid är någon som har åsikter som går emot.
Men jag har inte sagt något om att
jag tycker att det inte är "bröllopigt" som sagt (vad nu "bröllopigt" betyder). Och om du inte kan förstå det nu efter att jag förklarar det för andra gången så vetesjutton hur jag ska få dig att fatta...