• RiNa

Bilder på dukning tack!

Provdukade idag och får tyvärr skrota en hel del av mina ideér, det får inte plats med både blommor, ljus, festprogram m.m. Har ingen inspiration nu och har ingen aning om hur jag ska duka nu. Vill gärna se era dukningar eller provdukningar för att få inspiration så att det blir roligt igen. Tack!

• Svar på tråden Bilder på dukning tack!
  • zvartaliljan
    sandratobias13 skrev 2011-08-25 20:26:41 följande:
    Åå var ni i karlsnäs gården? där ska vi med ha vår bröllopsfest nästa sommar:) Skulle inte du kunna vara gullig  o maila mig lite fler bilder från lokalen om du har? Står lite fast i hur jag ska duka o ställa buffé bord osv.
    Och komma med övriga tips om du har gällande lokalen där:)
    har inte så mycket mer bilder tyvärr. Ingången la vi ut en stor lång grön matta som de har där och längs kanterna på den ställde vi flera mjölkkannor med björkris och solrosor i. Längs hela förrådsväggarna vid ingången hängde vi vita lakan och fiberväv så det blev en jättevacker ingång. Men tyvärr fick jag ingen bild på den.  Du kan se lite på bilderna ovan om du kollar noga. Jag dekorerade även pålarna i logen med fiberväv.
  • Yarrow
    förlovadflicka skrev 2011-08-25 17:00:18 följande:
    Yarrow: Alltså fy vilka fina favours! Får man fråga vad ni hade för budget, är lite nyfiken. Allt i ert bröllop verkar ha varit så genomtänkt :)
     Tack :) Det var faktiskt jätteroligt att göra dem. Fick lite hjälp för jag hade aldrig hunnit gör 70 stycken själv :)

Vår budget var på ungefär 70 000:- och då var maten 30 000:- och lokalhyra 14 000:-. Men eftesom vi hade ekologiskt tema så kunde vi frossa i secondhand :)
  • jenniejummie
    Miss M skrev 2011-08-25 23:10:55 följande:
    Trevligt med lite inspiration, särskilt bilder!

jenniejummie: Du vet att kaffekoppen "ska" stå till vänster va? Glasen står i den ordning man dricker, med början från höger, vattenglaset först.
    ÅÅå tack...Trodde verkligen den skulle vara till höger.

Puh...det var nära ögat!

Kaffe
  • Miss M
    jenniejummie skrev 2011-08-26 12:45:48 följande:
    ÅÅå tack...Trodde verkligen den skulle vara till höger.

Puh...det var nära ögat!

Kaffe
    Hehe, kul att kunna hjälpa! =)
  • Madreh73
    Sassabrassa skrev 2011-08-30 08:49:11 följande:
    Så här blev vår dukning. Jättenöjd! :)

Åhh så fint!!
    Gillar verkligen när det är lite snirkligt på texten...och swirlen på korten, har du stämplat dom själv??
    Är det gelehallon eller hjärtan i påsarna, blev det inte sockrigt och kladdigt? Har lite planer själv på liknande, men vi funderar på polkakarameller för jag var osäker på om det blir för sockrigt.
  • Sassabrassa
    Madreh73 skrev 2011-08-30 09:02:02 följande:
    Åhh så fint!!
    Gillar verkligen när det är lite snirkligt på texten...och swirlen på korten, har du stämplat dom själv??
    Är det gelehallon eller hjärtan i påsarna, blev det inte sockrigt och kladdigt? Har lite planer själv på liknande, men vi funderar på polkakarameller för jag var osäker på om det blir för sockrigt.
    Tack!
    Jag har gjort festprogrammen och placeringskorten i InDesign själv. Själva swirlen är en pensel i Photoshop som jag har använt. Skrev ut allt själv. Jobbar med design och tryck så jag har tillgång till bra skrivare. Det är gelehjärtan i påsarna. Det blev varken sockrigt eller kladdigt. Utan perfekt. :)
    Några påsar som blev kvar till dagen efter och som hade fått lite vatten på sig var kladdiga, men under själva festen var det inget kladd-
  • Madreh73
    Sassabrassa skrev 2011-08-30 09:20:10 följande:
    Tack!
    Jag har gjort festprogrammen och placeringskorten i InDesign själv. Själva swirlen är en pensel i Photoshop som jag har använt. Skrev ut allt själv. Jobbar med design och tryck så jag har tillgång till bra skrivare. Det är gelehjärtan i påsarna. Det blev varken sockrigt eller kladdigt. Utan perfekt. :)
    Några påsar som blev kvar till dagen efter och som hade fått lite vatten på sig var kladdiga, men under själva festen var det inget kladd-
    Är det oki om jag lånar dina bilder som inspiritation? Tänkte visa både sambon och svägerskan som ska hjälpa till med dekorationen...
  • Sassabrassa
    Madreh73 skrev 2011-08-30 10:12:22 följande:
    Är det oki om jag lånar dina bilder som inspiritation? Tänkte visa både sambon och svägerskan som ska hjälpa till med dekorationen...
    Absolut. :)
  • Trinis

Sassabrassa: Vad finns i glaset mitt på bordet?? En blomma? Jättefin dukning btw :)

• Sassabrassa
    Trinis skrev 2011-08-30 14:00:46 följande:
    Sassabrassa: Vad finns i glaset mitt på bordet?? En blomma? Jättefin dukning btw :)
    I glasen mitt på bordet ligger tre flytljus och sen har vi en vas runt om med syrenblad och röda rosor.
    Tack :)
  • Brud  vår 2012
    lindahhh skrev 2011-08-25 18:00:58 följande:
    vartifrån kan du hyra överdrag för 35kr/st? det var ju jättebilligt!
    rent a tent hyr oxå ut !
    lycka till!!
  • Potter

Så här dukade vi på vårt bröllop. Blev enkelt, stilrent och bra. Många gäster påpekade just att det blev så ljust och härligt i den annars så mörka och tråkiga bygdegården  =)
    Hoppas det gav dig nån liten inspiration, lycka till!  =)

• Potter

Bänken kallade vi för "ljugarbänk". Den var till för de gäster som ville komma och prata lite med oss under "döstunder" på middagen. Tex vid avdukning och kissepauser! MYCKET uppskattat bänk från både gäster och oss!! Jag kan varmt rekomendera den!! Glad

• förlovadflicka
    Potter skrev 2011-08-30 17:02:51 följande:
    Bänken kallade vi för "ljugarbänk". Den var till för de gäster som ville komma och prata lite med oss under "döstunder" på middagen. Tex vid avdukning och kissepauser! MYCKET uppskattat bänk från både gäster och oss!! Jag kan varmt rekomendera den!! Glad
    Haha, vilken kul idé! :)
  • Madreh73

Ni som har stolsöverdrag, är det lakan eller är det stolsöverdrag? Om det är lakan, hur har ni gjort då, har ni klippt isär ett till två stolar eller är det ett per stol??

Stolarna i vår lokal är ju inte jätteroliga så något måste ju göras åt dom....

• Potter

Jag har använt ett lakan per stol som man sen knyter ihop ändarna i ryggen på.

Svårt att beskriva i ord, men lade ett lakan med ena långsidan i nederkant av stolens framsida för att sen följa stolens form o samla ihop tyget i ryggen o försöka puffa till en liten knut

Var d nån som förstod.... ?? 

Svar på tråden Bilder på dukning tack!