• RiNa

Bilder på dukning tack!

Provdukade idag och får tyvärr skrota en hel del av mina ideér, det får inte plats med både blommor, ljus, festprogram m.m. Har ingen inspiration nu och har ingen aning om hur jag ska duka nu. Vill gärna se era dukningar eller provdukningar för att få inspiration så att det blir roligt igen. Tack!

• Svar på tråden Bilder på dukning tack!
  • Cicci90
    RiNa skrev 2011-08-20 12:30:04 följande:
    Vad bjuder ni då på?
    VI ska ha vitt vin, rött vin, öl läsk/vatten och snaps.
    Vi ska ha vatten, läsk, öl och vitt vin. Eventuellt också rött vin men eftersom ingen av oss gillar det och vitt vin troligtvis kommer passa bättre till maten kommer vi nog skippa det.
    Kommer att ha samma glas till vatten, läsk och öl.
  • RiNa
    Cicci90 skrev 2011-08-20 12:34:00 följande:
    Vi ska ha vatten, läsk, öl och vitt vin. Eventuellt också rött vin men eftersom ingen av oss gillar det och vitt vin troligtvis kommer passa bättre till maten kommer vi nog skippa det.
    Kommer att ha samma glas till vatten, läsk och öl.
    Kanske skulle ha samma till öl, vatten och läsk då...
  • Cicci90
    RiNa skrev 2011-08-20 12:35:39 följande:
    Kanske skulle ha samma till öl, vatten och läsk då...
    Jag har varit på två bröllop där det har varit så och det har inte varit någon som har tyckt att det har varit några konstigheter, så vi kör på det också. Känns enkelt och smidigt. :p
  • RiNa
    Cicci90 skrev 2011-08-20 12:39:23 följande:
    Jag har varit på två bröllop där det har varit så och det har inte varit någon som har tyckt att det har varit några konstigheter, så vi kör på det också. Känns enkelt och smidigt. :p
    Är det ölglas ni haft då?
  • Cicci90
    RiNa skrev 2011-08-20 12:47:11 följande:
    Är det ölglas ni haft då?
    Jo.. Det vill jag nog minnas att det har varit. Några på fot tror jag. Hittar inte bilderna nu bara för det :p
  • linduspindus76

Cicci90: En liten fråga, Tekla kök handdukarna har inte dessa en röd rand? Klippte du bort denna? De såg så fina ut!

• Cicci90
    linduspindus76 skrev 2011-08-20 19:57:34 följande:
    Cicci90: En liten fråga, Tekla kök handdukarna har inte dessa en röd rand? Klippte du bort denna? De såg så fina ut!
    Jo, jag klippte bort kanterna med ränder. Sen använde jag de återstående två sömmarna som var kvar i handduken, alltså behövde jag bara sy 3 sidor på varje servett..
    1 handduk blev 2 servetter.
  • Cicci90

Jag skulle tycka att det vore jätteroligt att se bilder på andras dukningar!
    Är det ingen annan som har bilder?

• Madreh73
    Cicci90 skrev 2011-08-20 12:02:45 följande:
    Så här ser våran dukning ut. Har grönt och silver tema.
    Självklart ska det till mer glas, andra tallrikar, fler bestik (som dessutom ska ligga på rätt plats..;)) och så ska vi nog ha ett litet värmeljus på varje uppochnedvänt glas. Festhäftet kommer ha samma färg och placering som papprena som ligger där nu.

Sen kommer vi nog plocka bort servettringarna. Färgen blev så fel. Enligt mig iaf, mannen verkar inte bry sig.

Borden i lokalen är lite större än soffbordet som vi har provdukat på, så det kommer nog bli lite bättre. :)

Ser enkelt och fint ut, vill vi oxå ha, inte för pråligt då vi bara kommer bjuda till festen och inte vigseln så det blir inget bröllop med utan bara fest. Förstår ni hur jag menar. Är dock rädd att våra gäster komma tycka mindre bra om det......och så vill vi ju att det ska se ut som ett bröllop iaf men att dom inte får vara med på vigseln då. Usch, känner själv hur jag snurrar till det nu.

Letar efter bilder på dukningar jag oxå men det är så svårt att hitta, för aningen är det för mycket eller för lite och jag är en sån där tråkig en som vill ha det lagom av allt. Foten i munnen Våra färger kommer vara ljusgrönt, fuschia  och vitt. Min klänning är vit och har ett brett band med en blomma på i fuschia, sambons ska ha väst som är matchande med ett snirkligt mönster på ryggen i fuschia oxå.
    Men som sagt det här med dukningen är ett huvudbrys om heter duga! Jag vet hur jag vill ha det men är kass på dukning.
    Och måste man ha servetter som är i linne eller handduk? Funkar det inte med servetter från Duni, dom har ju stora fina där, har hittat sån där löpare oxå där med fint mönster på och fina färger.

Usch, jag får överlåta detta till svägerskan tror jag....jag köper det vi ska ha och sen får hon ta över.Obestämd
    Funderar på lakan från ikea (minns inte vad dom hette) till dukar, och höga glas som vaser (kanske två eller tre på varje bord) att sätta en blomma i varje och så lite fjärilar att lägga på borden, servetter och löpare ochs å lite ljuslyktor snyggt utplacerat på varje bord. Inga höga stakar och inte mycket blommor då vi har många allergier både bland gäster och vi själva.
    Tror och hoppas att detta blir bra.
  • Pinkgrape

Vår dukning, dock inte vi som bestämt eller dukat. Hotellet ordnade det. Jag tycker själv att det blev bra, förutom ljusstakarna som var gräsligt fula. Dock var de svarta, så det passade ju visserligen färgtemat ;P Samma med vaserna, de var svarta. Något vi inte visste i förväg haha

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Bilder på dukning tack!