• RiNa

Bilder på dukning tack!

Provdukade idag och får tyvärr skrota en hel del av mina ideér, det får inte plats med både blommor, ljus, festprogram m.m. Har ingen inspiration nu och har ingen aning om hur jag ska duka nu. Vill gärna se era dukningar eller provdukningar för att få inspiration så att det blir roligt igen. Tack!

• Svar på tråden Bilder på dukning tack!
  • Cicci90

Så här ser våran dukning ut. Har grönt och silver tema.
    Självklart ska det till mer glas, andra tallrikar, fler bestik (som dessutom ska ligga på rätt plats..;)) och så ska vi nog ha ett litet värmeljus på varje uppochnedvänt glas. Festhäftet kommer ha samma färg och placering som papprena som ligger där nu.

Sen kommer vi nog plocka bort servettringarna. Färgen blev så fel. Enligt mig iaf, mannen verkar inte bry sig.

Borden i lokalen är lite större än soffbordet som vi har provdukat på, så det kommer nog bli lite bättre. :)

• RiNa

Hur många glas kommer ni ha? Vi provdukade med fem och de tar en väldig plats.

• vifyra

Vad har du hittat servetterna? leter efter ett par tjockare

• teddy
    Cicci90 skrev 2011-08-20 12:02:45 följande:
    Så här ser våran dukning ut. Har grönt och silver tema.
    Självklart ska det till mer glas, andra tallrikar, fler bestik (som dessutom ska ligga på rätt plats..;)) och så ska vi nog ha ett litet värmeljus på varje uppochnedvänt glas. Festhäftet kommer ha samma färg och placering som papprena som ligger där nu.

Sen kommer vi nog plocka bort servettringarna. Färgen blev så fel. Enligt mig iaf, mannen verkar inte bry sig.

Borden i lokalen är lite större än soffbordet som vi har provdukat på, så det kommer nog bli lite bättre. :)

hejhej! vill bara säga att jag tycker de e snyggt att matcha samma färg i olika nyanser! alltså... klaga inte på dina servettringar i onödan hihi! :)
  • Cicci90
    RiNa skrev 2011-08-20 12:09:59 följande:
    Hur många glas kommer ni ha? Vi provdukade med fem och de tar en väldig plats.
    Vi kommer ha 2-3 glas/person. Kommer inte ha speciellt mycket alkohol på våran fest så då behövs inte så många glas.
  • Cicci90
    vifyra skrev 2011-08-20 12:12:28 följande:
    Vad har du hittat servetterna? leter efter ett par tjockare
    Jag har sytt mina servetter själv.
    Köpte TEKLA kökshandduk på Ikea och gjorde om till servetter. 2,50 kr (+ tråd) för en servett! Superbilligt!
    Är man inte jättemånga så är det inte så farligt att sy själv.
    Vi kommer nog ha ca 70 gäster och jag började sy 14 månader innan bröllopet.
    Syr inget i vanliga fall, men dettta är inte så farligt. Har bara 10 kvar nu, det går ganska fort :)
  • RiNa
    Cicci90 skrev 2011-08-20 12:26:56 följande:
    Vi kommer ha 2-3 glas/person. Kommer inte ha speciellt mycket alkohol på våran fest så då behövs inte så många glas.
    Vad bjuder ni då på?
    VI ska ha vitt vin, rött vin, öl läsk/vatten och snaps.
  • Cicci90
    teddy skrev 2011-08-20 12:13:50 följande:
    hejhej! vill bara säga att jag tycker de e snyggt att matcha samma färg i olika nyanser! alltså... klaga inte på dina servettringar i onödan hihi! :)
    Vad kul!
    Känns lite tråkigt att behöva slänga dom efter att ha suttit och sytt alla själv. Får visa upp dem för lite fler folk och höra vad andra säger också. Kanske bara är jag som är fånig. :p
Svar på tråden Bilder på dukning tack!