Madreh73 skrev 2011-08-25 09:47:57 följande:
Ser enkelt och fint ut, vill vi oxå ha, inte för pråligt då vi bara kommer bjuda till festen och inte vigseln så det blir inget bröllop med utan bara fest. Förstår ni hur jag menar. Är dock rädd att våra gäster komma tycka mindre bra om det......och så vill vi ju att det ska se ut som ett bröllop iaf men att dom inte får vara med på vigseln då. Usch, känner själv hur jag snurrar till det nu.
Letar efter bilder på dukningar jag oxå men det är så svårt att hitta, för aningen är det för mycket eller för lite och jag är en sån där tråkig en som vill ha det lagom av allt.

Våra färger kommer vara ljusgrönt, fuschia och vitt. Min klänning är vit och har ett brett band med en blomma på i fuschia, sambons ska ha väst som är matchande med ett snirkligt mönster på ryggen i fuschia oxå.
Men som sagt det här med dukningen är ett huvudbrys om heter duga! Jag vet hur jag vill ha det men är kass på dukning.
Och måste man ha servetter som är i linne eller handduk? Funkar det inte med servetter från Duni, dom har ju stora fina där, har hittat sån där löpare oxå där med fint mönster på och fina färger.
Usch, jag får överlåta detta till svägerskan tror jag....jag köper det vi ska ha och sen får hon ta över.

Funderar på lakan från ikea (minns inte vad dom hette) till dukar, och höga glas som vaser (kanske två eller tre på varje bord) att sätta en blomma i varje och så lite fjärilar att lägga på borden, servetter och löpare ochs å lite ljuslyktor snyggt utplacerat på varje bord. Inga höga stakar och inte mycket blommor då vi har många allergier både bland gäster och vi själva.
Tror och hoppas att detta blir bra.
Det blir säkert jättebra! Tror jag vet vilka dukar från Duni du menar - de är jättefina! Jag kommer att köra med vanliga pappersservetter. Kanske blir det KNOPPA lakan från IKEA som duk, eller så blir det pappersdukar á la student..
Jag håller med dig, lagom är bäst! Kör på det enkla om det passar er. Jag vill i alla fall sträva efter att man som gäst ska känna igen oss i hela temat för festen också. Vi är väldigt "lagom" så skulle vi ha en överprålig dukning tror jag att gästerna skulle känna sig obekväma. Det är liksom inte vad de förväntar sig av oss.. Låter knepigt kanske men jag hoppas du förstår ändå ;)
Förresten, jag funderar på att köra med nån form av plastblommor till dukningen.. Av den bättre kvaliteten dock.. Vi har nämligen samma nyans av grönt på jobbet som vi har i färgtemat och då kan jag ta med det till jobbet och dekorera där efter bröllopet ;) En tanke till er iaf, om ni nu vill ha blommor på borden men har många allergiker.. Det finns ju faktiskt en hel del fina konstblommor :)
Lycka till med er stora dag! :)