• RiNa

Bilder på dukning tack!

Provdukade idag och får tyvärr skrota en hel del av mina ideér, det får inte plats med både blommor, ljus, festprogram m.m. Har ingen inspiration nu och har ingen aning om hur jag ska duka nu. Vill gärna se era dukningar eller provdukningar för att få inspiration så att det blir roligt igen. Tack!

• Svar på tråden Bilder på dukning tack!
  • Guffi
    Madreh73 skrev 2011-08-25 09:47:57 följande:
    Ser enkelt och fint ut, vill vi oxå ha, inte för pråligt då vi bara kommer bjuda till festen och inte vigseln så det blir inget bröllop med utan bara fest. Förstår ni hur jag menar. Är dock rädd att våra gäster komma tycka mindre bra om det......och så vill vi ju att det ska se ut som ett bröllop iaf men att dom inte får vara med på vigseln då. Usch, känner själv hur jag snurrar till det nu.

Letar efter bilder på dukningar jag oxå men det är så svårt att hitta, för aningen är det för mycket eller för lite och jag är en sån där tråkig en som vill ha det lagom av allt. Foten i munnen Våra färger kommer vara ljusgrönt, fuschia  och vitt. Min klänning är vit och har ett brett band med en blomma på i fuschia, sambons ska ha väst som är matchande med ett snirkligt mönster på ryggen i fuschia oxå.
    Men som sagt det här med dukningen är ett huvudbrys om heter duga! Jag vet hur jag vill ha det men är kass på dukning.
    Och måste man ha servetter som är i linne eller handduk? Funkar det inte med servetter från Duni, dom har ju stora fina där, har hittat sån där löpare oxå där med fint mönster på och fina färger.

Usch, jag får överlåta detta till svägerskan tror jag....jag köper det vi ska ha och sen får hon ta över.Obestämd
    Funderar på lakan från ikea (minns inte vad dom hette) till dukar, och höga glas som vaser (kanske två eller tre på varje bord) att sätta en blomma i varje och så lite fjärilar att lägga på borden, servetter och löpare ochs å lite ljuslyktor snyggt utplacerat på varje bord. Inga höga stakar och inte mycket blommor då vi har många allergier både bland gäster och vi själva.
    Tror och hoppas att detta blir bra.
    Det blir säkert jättebra! Tror jag vet vilka dukar från Duni du menar - de är jättefina! Jag kommer att köra med vanliga pappersservetter. Kanske blir det KNOPPA lakan från IKEA som duk, eller så blir det pappersdukar á la student..
    Jag håller med dig, lagom är bäst! Kör på det enkla om det passar er. Jag vill i alla fall sträva efter att man som gäst ska känna igen oss i hela temat för festen också. Vi är väldigt "lagom" så skulle vi ha en överprålig dukning tror jag att gästerna skulle känna sig obekväma. Det är liksom inte vad de förväntar sig av oss.. Låter knepigt kanske men jag hoppas du förstår ändå ;)

Förresten, jag funderar på att köra med nån form av plastblommor till dukningen.. Av den bättre kvaliteten dock.. Vi har nämligen samma nyans av grönt på jobbet som vi har i färgtemat och då kan jag ta med det till jobbet och dekorera där efter bröllopet ;) En tanke till er iaf, om ni nu vill ha blommor på borden men har många allergiker.. Det finns ju faktiskt en hel del fina konstblommor :)

Lycka till med er stora dag! :)
  • Madreh73
    Guffi skrev 2011-08-25 09:58:16 följande:
    Det blir säkert jättebra! Tror jag vet vilka dukar från Duni du menar - de är jättefina! Jag kommer att köra med vanliga pappersservetter. Kanske blir det KNOPPA lakan från IKEA som duk, eller så blir det pappersdukar á la student..
    Jag håller med dig, lagom är bäst! Kör på det enkla om det passar er. Jag vill i alla fall sträva efter att man som gäst ska känna igen oss i hela temat för festen också. Vi är väldigt "lagom" så skulle vi ha en överprålig dukning tror jag att gästerna skulle känna sig obekväma. Det är liksom inte vad de förväntar sig av oss.. Låter knepigt kanske men jag hoppas du förstår ändå ;)

Förresten, jag funderar på att köra med nån form av plastblommor till dukningen.. Av den bättre kvaliteten dock.. Vi har nämligen samma nyans av grönt på jobbet som vi har i färgtemat och då kan jag ta med det till jobbet och dekorera där efter bröllopet ;) En tanke till er iaf, om ni nu vill ha blommor på borden men har många allergiker.. Det finns ju faktiskt en hel del fina konstblommor :)

Lycka till med er stora dag! :)
    Usch så illa jag stavar men det gäller att passa på när lillfisen sover!

Jag tror vi är inne på lite samma linje och lakanen vi ska ha heter nog KNOPPA  precis som era. Finns dom i flera fäger eller är det vitt som gäller, jag är lagom men gillar färg. Går det ihop??
    Våra gäster väntar sig inte heller nåt pråligt i dukningsväg eller så gör dom det med tanke på att det ändå ÄR en bröllopsfest. Jag vet inte.....
    Och så skulle jag ju vilja ha lite färg och tänkte på dom där från Duni, tycker dom är fina och ska ni ha pappersservetter så kan vi med ha det. Känns onödigt att köpa linneservetter, vet inte vad vi ska ha dom till sen, fler barn blir det inte iaf!
    Vi har bjudit till dop tre ggr, första barnet var bara närmaste med på så övriga som kommer komma till bröllopsfest har vairt med på tre och då har jag fått ihop dukning men det känns ju lite enklare och nu känns det som om dom väntar sig mer.
    Men som sagt, jag ger nog detta i uppdrag till min kära svägerska!
  • Oniq

Kanske lite dåliga bilder, men våra bord var fullsmackade med prylar.

3st olika festprogram, ljusslingor, tärningspåsar, tärningar, props, energidrycker m.m.
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Guffi
    Madreh73 skrev 2011-08-25 10:12:18 följande:
    Usch så illa jag stavar men det gäller att passa på när lillfisen sover!

Jag tror vi är inne på lite samma linje och lakanen vi ska ha heter nog KNOPPA  precis som era. Finns dom i flera fäger eller är det vitt som gäller, jag är lagom men gillar färg. Går det ihop??
    Våra gäster väntar sig inte heller nåt pråligt i dukningsväg eller så gör dom det med tanke på att det ändå ÄR en bröllopsfest. Jag vet inte.....
    Och så skulle jag ju vilja ha lite färg och tänkte på dom där från Duni, tycker dom är fina och ska ni ha pappersservetter så kan vi med ha det. Känns onödigt att köpa linneservetter, vet inte vad vi ska ha dom till sen, fler barn blir det inte iaf!
    Vi har bjudit till dop tre ggr, första barnet var bara närmaste med på så övriga som kommer komma till bröllopsfest har vairt med på tre och då har jag fått ihop dukning men det känns ju lite enklare och nu känns det som om dom väntar sig mer.
    Men som sagt, jag ger nog detta i uppdrag till min kära svägerska!
    Just KNOPPA finns nog bara i vitt... 19kr/st på IKEA, men många säljer dem efter sina bröllop här på BT så det går att komma ännu billigare undan:)
    Vi har vitt som bas och sen fegar vi nog inte med färgerna när det kommer till den övriga dekorationen ;)

Vi tycker också att det känns onödigt med linneservetter. "Pråligt" kan det nog bli ändå. Visst vill vi att det ska kännas att det är en bröllopsfest och inte en vanlig fest gästerna kommer till, men med dekorationer, bordsplacering och annat så tror jag ändå att den känslan kommer infinna sig :) Våra gäster är dock med i kyrkan också så de är ju i stämning när det är dags för middagen och festen ;)

Ska ni ha några dekorationer på väggarna?
    Toalettkorgar med diverse nödvändigheter??
  • zvartaliljan

Vi (d.v.s jag) dukade med knoppalakan som dukar, fiberväv lite tillskrynklat i mitten o sen hemmagjorda guldkronor med blockljus i blandat med diverse loppisfynd i "guld" som vaser och ljusstakar.  Murgröna och rosor och tuppkam i vaser (Ikeas 5-kr-vaser). 2 tallrikar med tårtpapper emellan. Tändstickaskar fyllda med godis som placeringskort.

Här med förrätt o vinflaskor o vatten på borden också

• Jelica

Vi har dukat med knoppalakan på stolarna och små rosor i organzatyg som jag sydde ihop. Små vita ljuslyktor från Ellos, löpare från panduro och stenarna till placeringen har vi plockat på Öland där min man vuxit upp. Gardinerna längst fram i bild är trädgårdsväv och vimplarna sydde vi ihop satte b.la. här och sen en med "bar", "sweets" och "toa".

Honörsbordet hade kandelabrar och rosenblad som i en driva längst fram och lite murgröna som gick igen på tårtbordet och på tårtan :)
  • Yarrow

Jag kan bjuda på några bilder med, ligger i mitt galleri :)

Ekologiska löpare och servetter + ljusstakar från secondhand. Vaser är allt från plåtburkar till saftflaskor.

Alla gäster fick varsitt virkat hjärta sitt namn på en knapp

Smör till brödet serverades på ett annat secondhansfynd :)

Vimmelbild, massor med färglada ljus :)
  • förlovadflicka

Yarrow: Alltså fy vilka fina favours! Får man fråga vad ni hade för budget, är lite nyfiken. Allt i ert bröllop verkar ha varit så genomtänkt :)

• Ylva368
    zvartaliljan skrev 2011-08-25 10:45:32 följande:
    Vi (d.v.s jag) dukade med knoppalakan som dukar, fiberväv lite tillskrynklat i mitten o sen hemmagjorda guldkronor med blockljus i blandat med diverse loppisfynd i "guld" som vaser och ljusstakar.  Murgröna och rosor och tuppkam i vaser (Ikeas 5-kr-vaser). 2 tallrikar med tårtpapper emellan. Tändstickaskar fyllda med godis som placeringskort.

Här med förrätt o vinflaskor o vatten på borden också

Är stolsöverdragen också knoppalakan? Vi kommer också att ha stolar med arnstöd, funderar på att hyra överdrag för 35kr/st...
  • lindahhh
    Ylva368 skrev 2011-08-25 17:30:03 följande:
    Är stolsöverdragen också knoppalakan? Vi kommer också att ha stolar med arnstöd, funderar på att hyra överdrag för 35kr/st...
    vartifrån kan du hyra överdrag för 35kr/st? det var ju jättebilligt!
Svar på tråden Bilder på dukning tack!