Ska man bjuda gamla kärlekar?
Hej!
Ska man bjuda gamla kärlekar på sitt bröllop? Om man nu är vän mer än något annat och känslorna svalnat till ett helt normalt kompisförhållande?
Jag ska gifta mig i augusti och har funderat mkt på en Vän som jag har just den relationen till. Har varit otroligt förälskad i honom (kanske t o m mer än i min blivande), dock obesvarat, eller i alla fall "blev det aldrig nåt" mellan oss, även om han också visade visst intresse och vi hade en väldigt nära relation för några år sedan innan jag träffade min nu blivande.
Jag och den här Vännen är fortfarande vänner, det känns dock magstarkt att bjuda honom på mitt bröllop med tanke på de känslor jag har haft, och som även flera av mina närmsta väninnor känner till. Jag har dessutom inte så mycket till övers för hans flickvän av förståeliga skäl. Min blivande vet dock inget om saken och har träffat paret ett par gånger och tycker de är trevliga. Han o min Vän delar dessutom många intressen.
Nu har Vännen dessutom erbjudit sig sjunga på vigseln, för mina andra sånfåglar till vänner har avböjt och vi letar fortfarande desperat efter solist!
Vad tror ni om att bjuda in honom? Sjunga i kyrkan? Någon som har erfarenhet av liknande? Dvs att ha t ex en expojkvän eller gammal kärlek på bröllopet. Ångrar man sig bara, eller känns det bara helt rätt och kanske bättre efteråt?
Tacksam för tips från nån med erfarenhet!!!