• Minikatt

Vart köpte du din ring?

Det finns ju tusen sidor på nätet och ett antal affärer att välja på, så jag känner mig lite rådvill.

Vart köpte du din ring?

• Svar på tråden Vart köpte du din ring?
  • Kattpoet

Chokladglass,  jag säger som fan när han målade svansen ärtgrön,  Snyggt men inte pråligt

• shakynose
    Chokladglassen skrev 2011-02-23 14:39:04 följande:
    Aha, så Classic har alltså bättre kvalitet på sina diamanter? Trodde det var tvärtom... Men det är ju bra att veta aomm Classic är något dyrare.
    Som jag förstod det så var det tvärtom?
  • förlovadflicka

Vi köpte våra förlovningsringar på guldfynd och vigselringen på halbergs guld. Jättenöjd, det blir alldeles perfekt för mig, ringarna blir verkligen som min personlighet. (alltså är jag snål. Nej, skojar bara :P) Men de är underbara och dessutom kostade inte så mycket :) 

• shakynose

Betalade 320 dollar för båda... Jag älskar min förlovningsring, den är ett fantastiskt hantverk i silver och koppar och känns helt unik. Killens är ännu snyggare, men jag ska ju få en till... Jag tycker att det känns väldigt bra att våra ringar inte upptar halva budgeten!

Här är dom btwHjärta

• förlovadflicka

Shakynose: Nämen, vad häftigt! :D 

• shakynose
    förlovadflicka skrev 2011-02-25 22:04:12 följande:
    Shakynose: Nämen, vad häftigt! :D 
    Tack! Det tycker vi också! Tekniken är japansk och heter mokume gane. Jag funderar på om jag vill ha en slät silverring som vigselring eller om jag vill ha en till i samma stil... Tricky!
  • Loanne
    Chokladglassen skrev 2011-02-23 14:39:04 följande:
    Aha, så Classic har alltså bättre kvalitet på sina diamanter? Trodde det var tvärtom... Men det är ju bra att veta aomm Classic är något dyrare.
    Nej, Classic har som sagt WSI som standard, vilket är sämre än Schalins WVS (på diamanter större än 0,04 ct).
  • eigollet

Vi köpte våra på Oden Smycke på Odengatan i Sthlm. Jag designade min vigselring och David gjorde den. Super nöjd!

• Chokladglassen
    Loanne skrev 2011-02-26 10:58:39 följande:
    Nej, Classic har som sagt WSI som standard, vilket är sämre än Schalins WVS (på diamanter större än 0,04 ct).
    Aha... Jag tänkte att eftersom Classic är dyrare borde det innebära bättre kvalitet. Men isåfall känns det ju som Schalins är ett bättre alternativ om de både är billigare och bättre kvalitet.
  • Madde2011

Vi köpte både förlovningsringar och vigselringar hos Guldsmedjan AB i Linköping, Ett familjeföretag som har många års erfarenhet och man känner sig verkligen välkommen, Bra kvalitét och bra pris. Dessutom kan man ringa och boka tid hos de om man har långt att åka. Vi är mycket nöjda!

• Loanne
    Chokladglassen skrev 2011-02-26 18:01:22 följande:
    Aha... Jag tänkte att eftersom Classic är dyrare borde det innebära bättre kvalitet. Men isåfall känns det ju som Schalins är ett bättre alternativ om de både är billigare och bättre kvalitet.
    Håller med dig!
  • Freakie
    Chokladglassen skrev 2011-02-26 18:01:22 följande:

Hmmm... Jag är helt säker på att diamanterna i min Classic-ring är VS (very small inclusions) och att de dessutom hade färgen Top Wesselton vilket var bättre än vad jag fick på de andra kedjorna. Men det var ett tag sen jag köpte den så jag kan minnas fel.

• Loanne
    Freakie skrev 2011-02-28 07:38:45 följande:

Hmmm... Jag är helt säker på att diamanterna i min Classic-ring är VS (very small inclusions) och att de dessutom hade färgen Top Wesselton vilket var bättre än vad jag fick på de andra kedjorna. Men det var ett tag sen jag köpte den så jag kan minnas fel.

När jag har frågat runt (på flera Smyckabutiker) så har jag fått uppgiften att WSI är Classics standardkvalitet, men att man kan beställa bättre kvalitet om man vill. Kanske hade de bättre kvalitet som standard tidigare?
  • Lars och Lina

Hej alla

Jag och min blivande måste bara få uttrycka ett stort tack till NVN Jewels & Diamonds.

Helt otroligt hur vacker min flickväns ring blev.

Det går verkligen inte att bekriva med ord. Lina vågar inte ens bära den på sig eftersom hon är rädd för att den skulle repas. Tungan ute Hade velet lägga upp bild, men kärasten vill inte riskera något.

Båda våra ringar levererades efter 5 dagar. Snackar om effektivitet.

I och för sig så är detta ett nytt varumärke. Men de har mycket djupa kunskaper. De ligger faktiskt bakom flera stora butikers fattningsarbeten.

Testa dem, ni kommer inte att vilja gå till ett annat företag efter det. Promised!

http://www.nvn-jewels.se

• Chokladglassen
    Lars och Lina skrev 2011-03-04 09:54:48 följande:
    Hej alla

Jag och min blivande måste bara få uttrycka ett stort tack till NVN Jewels & Diamonds.

Det går verkligen inte att bekriva med ord. Lina vågar inte ens bära den på sig eftersom hon är rädd för att den skulle repas. Tungan ute Hade velet lägga upp bild, men kärasten vill inte riskera något.

I och för sig så är detta ett nytt varumärke. Men de har mycket djupa kunskaper. De ligger faktiskt bakom flera stora butikers fattningsarbeten.

Testa dem, ni kommer inte att vilja gå till ett annat företag efter det. Promised!

www.nvn-jewels.se
    Tack för tipset men jag tror jag kör på en "riktig" butik. Smycka eller Nordstans guld lutar det åt just nu.
  • Sebastiána
    Lars och Lina skrev 2011-03-04 09:54:48 följande:
    Hej alla

www.nvn-jewels.se
    Chokladglassen: jag satsar också på en riktigt butik...

...men det har jag redan sagt i en annan tråd där ni sa exakt samma sak. Jag satsar på lokalt tillverkad ring.
  • MiaAnd
    Chokladglassen skrev 2011-03-05 22:08:40 följande:
    Tack för tipset men jag tror jag kör på en "riktig" butik. Smycka eller Nordstans guld lutar det åt just nu.
    Välj Nordstans guld isåfall! De är suveräna!
Svar på tråden Vart köpte du din ring?