• Minikatt

Vart köpte du din ring?

Det finns ju tusen sidor på nätet och ett antal affärer att välja på, så jag känner mig lite rådvill.

Vart köpte du din ring?

• Svar på tråden Vart köpte du din ring?
  • Kattpoet

Första ringarna köptes på Guldhjärtat   och sen  nästa gång jag förlovade mig blev det Forntidasmycken  och nu när jag gifte mig  hade jag ringar som jag ärvt.

Ja jag har varit  gift två gånger och förlovade 3 gånger... 

• ShandiN

Förlovningsringen är köpt från www.bluenile.com (en solitär) och vigselringen är en slät Schalins-ring som vi köpte på Hallbergs.

• Chokladglassen
    Loanne skrev 2011-02-21 18:57:11 följande:
    Efter vad jag förstått när jag frågat runt så har Classic WSI som standardkvalitet på sina diamanter, medan Schalins har WVS när diamanterna är 0,04 ct eller större och WSI när de är mindre.

Okej. Men det kanske inte är nån skillnad man tänker på? Eller?
  • Sockersaken

Vi köper våra på Carl Hoff i Helsingborg, dels för deras fina sortiment och deras underbara service.
     http://www.carlhoff.se/
    Enda som vi har hängt upp oss på är att det är så förbannat dyrt! I alla fall de vi valt, vi får skylla oss själva :)

• Moggis

www.juvelsalongen.se/

Drivs av ett trevligt äkta par, Philip och Veronica. Vi tittade runt mycket bland olika ringar men hittade inget vi gillade. Efter att ha gått igenom olika alternativ med Philip skapade han fantastiska ringar helt inom våra önskemål och budget. Rekommenderas varmt!

• Loanne
    Chokladglassen skrev 2011-02-21 21:32:40 följande:
    Okej. Men det kanske inte är nån skillnad man tänker på? Eller?
    Nej, nån skillnad lär man knappast se, men slutsatsen man kan dra är väl att Classic ligger lite högre i pris.
  • Chokladglassen
    Loanne skrev 2011-02-22 19:49:41 följande:
    Nej, nån skillnad lär man knappast se, men slutsatsen man kan dra är väl att Classic ligger lite högre i pris.
    Aha, så Classic har alltså bättre kvalitet på sina diamanter? Trodde det var tvärtom... Men det är ju bra att veta aomm Classic är något dyrare.
  • Chokladglassen

Jag har blivit helt förälskad i den här ringen! Tycker det är så fint när det liksom svänger lite.

Tror ni det är en ring man kan ha hela livet eller tröttnar man på "svängen"? Passar den på en 25-åring? Ibland får jag känslan att den kanske är lite tantig... Men jag tycker den är jättefin iallafall så jag antar att den passar mig

www.smycka.se/pics/articles/classic/helene.jpg

• Kattpoet

Den kommer funka hela livet, chokladglassen, eftersom du kommer  se så himla lycklig ut med den.

• Chokladglassen
    Kattpoet skrev 2011-02-23 15:00:13 följande:
    Den kommer funka hela livet, chokladglassen, eftersom du kommer  se så himla lycklig ut med den.
    Bra svar Men vad tycker du personligen? (Vet att det inte spelar nån roll, men det är ändå kul att höra andras åsikter )
Svar på tråden Vart köpte du din ring?