• Minikatt

Vart köpte du din ring?

Det finns ju tusen sidor på nätet och ett antal affärer att välja på, så jag känner mig lite rådvill.

Vart köpte du din ring?

• Svar på tråden Vart köpte du din ring?
  • Chokladglassen

Våra förlovningsringar är Classic såg jag Är det Smyckas märke eller finns det lite överallt?

Nordstans guld ska jag helt klart kika in på!

• MARIA02

Ta en titt på NVN Jewels & Diamonds.

De har verkligen snygga grejer.

http://www.nvn-jewels.se/

Har själv handlat där. Är så himla nöjd med service, leveranstid samt pris.

• mittbröllop

Jag har köpt min från l'etui - är sååååå himla nöjd! designen blev precis som jag tänkt och de var extremt trevliga och tillmötesgående!!!

• Loanne
    Chokladglassen skrev 2011-02-17 11:16:12 följande:
    Ja jag var in på deras hemsida och kikade. Verkade ha mkt att välja på! Har du köpt din ring där? Var det bra?
    Nordstans guld är absolut bra, har köpt min och mannens ring där. Som Mia4 skriver så kan de tillverka den ring du vill ha om den inte finns i sortimentet.

Idag har jag varit och beställt ring till vår femåriga bröllopsdag på Wranges i Göteborg, är mycket nöjd eftersom de har 25% på Schalins (och Engelbert) under februari så jag sparade 5000 kr!! Dessutom mycket trevlig och kompetent personal!
  • JG x 2
    Minikatt skrev 2011-02-16 15:36:32 följande:
    Det finns ju tusen sidor på nätet och ett antal affärer att välja på, så jag känner mig lite rådvill.

Vart köpte du din ring?
    Faktiskt på Albrekts Guld... Kollade runt i massor med affärer för jag ville ha en udda ring som ingen annan hade... Men när jag såg denna insåg jag att det var den jag skulle ha :D
  • Therese142

Jarls Sandin, rekommenderas högt! Bra service, kunnig personal, bra utbud och bra priser..

• Chokladglassen

Ja det finns onekligen en hel del att välja bland Nordstans guld eller Smycka känns det som just nu. Schalins eller Classic, Schalins eller Classic....

Skiljer det nåt kvalitetsmässigt på de två märkena?

• majflicka

Lät göra förlovningsringarna (helt släta) på Kaplands (Stockholm) som jag verkligen rekommenderar. De har äldre ringar både att köpa och inspireras av men gör även helt nya efter ens önskemål. Inga överpriser och mkt god service alla gånger jag varit där. Ytterst kunnig personal.

Vigselringen är en annan historia då den blev gjord spontant under en semesterresa.  Blir ett roligt minneGlad

• Chokladglassen

Det verkar ju inte vara ett ställe som "alla" köper sin ring på iaf, utan det är väldigt många olika ställen, både på nätet och riktiga affärer. Så det är väl bara att kika runt helt enkelt. Vet iaf vilken typ av ring jag vill ha nu och det är ju alltid bra

• Loanne
    Chokladglassen skrev 2011-02-20 10:53:22 följande:
    Ja det finns onekligen en hel del att välja bland Nordstans guld eller Smycka känns det som just nu. Schalins eller Classic, Schalins eller Classic....

Skiljer det nåt kvalitetsmässigt på de två märkena?
    Efter vad jag förstått när jag frågat runt så har Classic WSI som standardkvalitet på sina diamanter, medan Schalins har WVS när diamanterna är 0,04 ct eller större och WSI när de är mindre.
Svar på tråden Vart köpte du din ring?