• Minikatt

Vart köpte du din ring?

Det finns ju tusen sidor på nätet och ett antal affärer att välja på, så jag känner mig lite rådvill.

Vart köpte du din ring?

• Svar på tråden Vart köpte du din ring?
  • Etheleglin
    Chokladglassen skrev 2011-02-16 22:01:15 följande:
    Jag bor i gbg om nån vet nån bra affär där Föredrar nog faktiskt att köpa den i en riktig affär.. Känns lättast och tryggast så.
    Smycka / Leif Carlson guldsmide i Mölndal? De har både standardsaker och gör eget. Annars röstar jag på Hedens guld, Jarl Sandin, NK eller Wranges lite beroende på vad du är ute efter.
  • Chokladglassen

Jag är ute efter en alliansring (tror jag...) i gult guld och vår budget har en gräns på 5000 kr. Vill inte betala en massa pengar för en ring, så mkt betyder den inte, men jag vill ju såklart att den ska vara fin

• Chokladglassen

Puffar för ännu mer tips! Och erfarenheter kring att beställa på nätet.

• Lillaplopp

Köper min på silversmedjan, en lokal guldsmedjsaffär. Ringen blir dock av märket classic! Kajsa heter ringen.

• Chokladglassen
    Loanne skrev 2011-02-17 08:54:08 följande:
    Nordstans guld!
    Ja jag var in på deras hemsida och kikade. Verkade ha mkt att välja på! Har du köpt din ring där? Var det bra?
  • Chokladglassen
    Lillaplopp skrev 2011-02-17 09:03:51 följande:
    Köper min på silversmedjan, en lokal guldsmedjsaffär. Ringen blir dock av märket classic! Kajsa heter ringen.
    Den var fin! Classic hade många fina ringar!
  • Precious Love
    Chokladglassen skrev 2011-02-16 23:00:40 följande:
    Jag är ute efter en alliansring (tror jag...) i gult guld och vår budget har en gräns på 5000 kr. Vill inte betala en massa pengar för en ring, så mkt betyder den inte, men jag vill ju såklart att den ska vara fin
    Ta en titt inne på diamondsfactory.co.uk, där har jag hittat fina alliansringar och du kan istortsett välja vilken ring du vill till priset du vill ha den. Går utmärkt att bestämma diamantstorlek, färg och klarhet precis som man känner för. :)
    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
  • Mia4
    Loanne skrev 2011-02-17 08:54:08 följande:
    Nordstans guld!
    Vi har också köpt våra ringar på Nordstans guld. Mycket trevlig och hjälpsam personal! Om de inte har den ring du söker gör dom den till dig. 

Vi köpte nya förlovningsringar, min vigselring och en ring i morgongåva (lika bra att jag får vara med och bestämma ;) ) på samma gång. Jag fick möjlighet att prova olika varianter och fick mycket goda råd när jag var där. Råden handlade inte om att ta en större sten eller liknande för att få upp priset på ringarna, utan vad som fungerar och blir fint ihop. Vi hade Åsa som hjälpte oss och hon vill verkligen ha nöjda kunder. 

I slutändan gör de min vigselring och morgongåvan efter mina önskemål och så att de passar min förlovningsring.

Vi är jättenöjda med vårt besök hos Nordstans guld!  

Lycka till! 
Svar på tråden Vart köpte du din ring?