• Oniq
    Äldre 5 Feb 19:37
    12962 visningar
    46 svar
    46
    12962

    Pris för hyra av brudgummens klädsel

    Tittade på BTs budget och blev lite paff när dom satt Brudgummens klädsel till ca 700:-

    Här har jag fått pris på 2700:- - 2900:- (då för frockcoat, väst, kravatt, byxor, skjorta och skor)

    Är det billigt eller dyrt?

    Hyr ni kläder eller köper ni dom?

    Vad betalar ni då?

  • Svar på tråden Pris för hyra av brudgummens klädsel
  • Amejul­i
    Äldre 25 Mar 23:37
    #31

    Min blivande köpte ett sett med frockcoat ochbyxor från sthlm brud och fest. De hade varit uthyrda ett fåtal gånger innan men kemtvättade såklart. För det betalade han 1500kr.

    Sen hyrde han resten på samma ställe: skjorta, kravatt och väst för ett pris på 1200. Det tyckte vi var lite dyrt men eftersom vi fick resten så billigt och vi inte orkade gå till fler ställen så fick det bli det.

    Så totalt betalde vi 2700, men då är frockcoat och byxor köpta och inte hyrda. Tyckte det kändes okej ändå.

  • Amejul­i
    Äldre 25 Mar 23:40
    #32

    Kan tillägga att det var av märket cawaliere...

  • lyckli­g75
    Äldre 29 Mar 11:15
    #33

    Jag måste bara säga att jag tycker ni är lite fel ute till kläderna männen. Enligt er ska mänens kläder inte kosta, det ska vara så billigt som möjligt. Hur mycket kostar då er klänning är den lika billig. Jag tycker att männen har lika stor rätt att vara fina och ha lika fin kvalité på sina kläder som ni.. Man kan hitta kläder som är jätte billigt men de ser oftast plastiga ut el har inte snygg passform. Det är den viktigaste dagen i era liv och jag tycker att det ska vara en vacker helhet lägg därför lite pengar på männen också de har lika stor rätt att vara fina...

  • awarwe­n
    Äldre 29 Mar 15:28
    #34
    lycklig75 skrev 2011-03-29 11:15:08 följande:

    Jag måste bara säga att jag tycker ni är lite fel ute till kläderna männen. Enligt er ska mänens kläder inte kosta, det ska vara så billigt som möjligt. Hur mycket kostar då er klänning är den lika billig. Jag tycker att männen har lika stor rätt att vara fina och ha lika fin kvalité på sina kläder som ni.. Man kan hitta kläder som är jätte billigt men de ser oftast plastiga ut el har inte snygg passform. Det är den viktigaste dagen i era liv och jag tycker att det ska vara en vacker helhet lägg därför lite pengar på männen också de har lika stor rätt att vara fina...


    Självklart ska MTB känna sig snygg på bröllopsdagen. Vi hade inte tanke på summan när han började prova sin outfit i affärn. Jag hade inte brytt mig om den hade kostat mer än vad den gjorde, men blev naturligtvis glatt överraskad när det nu blev ett så bra pris. Cool
  • Snutti­sSessa­n
    Äldre 29 Mar 20:46
    #35
    lycklig75 skrev 2011-03-29 11:15:08 följande:

    Jag måste bara säga att jag tycker ni är lite fel ute till kläderna männen. Enligt er ska mänens kläder inte kosta, det ska vara så billigt som möjligt. Hur mycket kostar då er klänning är den lika billig. Jag tycker att männen har lika stor rätt att vara fina och ha lika fin kvalité på sina kläder som ni.. Man kan hitta kläder som är jätte billigt men de ser oftast plastiga ut el har inte snygg passform. Det är den viktigaste dagen i era liv och jag tycker att det ska vara en vacker helhet lägg därför lite pengar på männen också de har lika stor rätt att vara fina...


    Min klänning kostade 2500 kr och vi har inte råd att köpa kostym av bra kvalitet, väst, slips, skjorta, näsduk och knappar och just för att han ska vara riktigt fin denna dag så väljer vi att hyra en av bra kvalitet i stället för att köpa en billig.
  • sandis­1977
    Äldre 29 Mar 22:34
    #36

    Hyr i Malmö till son (7år) och mannen såklart summan blev 3800 för hela outfiten.
    Fina kommer de bli och det viktigaste av allt, de är SÅ nöjda. Då får det kosta lite :)

  • mala5
    Äldre 29 Mar 22:50
    #37

    Vi betalar 1800:- och då ingår frockcoat, skjorta, byxor, skor, plastrong, väst samt manchettknappar...helt ok pris tycker jag. Då ingår det även justeringar på kläderna...

  • lyckli­g75
    Äldre 30 Mar 10:01
    #38

    Jag menar inte att man måste köpa.. Vi hyrde själv hela uppsättningen. Men ibland när man läser så får man känslan av att mannen får inte kosta något.
    Tycker att det kan vara lite onödigt att gå och köpa OM inte man har nytta av det fler gånger för då kan det löna sig att köpa.
    Jag köpte min "brudklänning" men det är mer som en elegant sommarklänning än en brudklänning som kommer att användas flera gånger.. Det blev till och med billigare att köpa än att hyra. Tror mannens kläder blev lite dyrare men vi ville ha bra kvalié som inte så plastigt och man vill ju skilja sig lite i från mängden och inte ha det som alla andra har Skrattande. Sen ville vi att näbben (2,5 år) skulle få en likadan väst som MTB inte många ställen som har likadana västar i alla storlekar.. Brudnäbben (2år) hade en klänning som likande min. Det blev en jätte fin helhet. 

  • skrutt­isOmuf­fis
    Äldre 4 Apr 10:25
    #39

    Det visade sig vara riktigt dyrt att hyra här i stockholm...och kvaliteten var inte den bästa, det var slitna västar och kravatter...

    Så det slutade med att vi tog en sväng till Vingåkers outlet och min bm köpte sig en superfin märkeskostym för 2500kr. Nu behöver vi köpa till smokingskjorta, väst och kravatt. Det kommer att bli ca 1500kr dyrare än att hyra, men vi räknar med att kunna sälja kravatten och västen efter bröllopet så en liten slant skall vi nog få igen.
    Min bm är jätteglad över sin nya kostym

  • Sebast­iána
    Äldre 4 Apr 10:56
    #40

    Vi betalar 2700:- för frockcoat, väst, kravatt, skjorta, manchettknappar, byxor och knappar. Skor har han redan.

  • Sebast­iána
    Äldre 4 Apr 10:59
    #41
    lycklig75 skrev 2011-03-29 11:15:08 följande:

    Jag måste bara säga att jag tycker ni är lite fel ute till kläderna männen. Enligt er ska mänens kläder inte kosta, det ska vara så billigt som möjligt. Hur mycket kostar då er klänning är den lika billig. Jag tycker att männen har lika stor rätt att vara fina och ha lika fin kvalité på sina kläder som ni.. Man kan hitta kläder som är jätte billigt men de ser oftast plastiga ut el har inte snygg passform. Det är den viktigaste dagen i era liv och jag tycker att det ska vara en vacker helhet lägg därför lite pengar på männen också de har lika stor rätt att vara fina...


    Precis min åsikt! Men mannen ville hyra istället för att köpa, och han var på väg att hyra från det enda stället som finns i Umeå trots att den enda frockcoat de hade inte passade särskilt bra och byxorna såg löjliga ut. Som tur var övertalade jag honom att titta lite till. Nu hyr vi från Ateljé MB i Skåne där bröllopet ska hållas och han hittade en frockcoat som satt som klippt och skuren!
  • Sebast­iána
    Äldre 4 Apr 11:02
    #42
    Sebastiána skrev 2011-04-04 10:56:28 följande:
    Vi betalar 2700:- för frockcoat, väst, kravatt, skjorta, manchettknappar, byxor och knappar. Skor har han redan.
    'Skor har han redan köpt'...skulle det stå. Han vill inte hyra skor eftersom han tänkt dansa med mig hela kvällen och inte vill få ont i fötterna. Dessutom tycker han att han behöver nya finskor som han kan använda även efter bröllopet.
  • snart Peters fru
    Äldre 4 Apr 11:35
    #43
    lycklig75 skrev 2011-03-30 10:01:52 följande:
    Jag menar inte att man måste köpa.. Vi hyrde själv hela uppsättningen. Men ibland när man läser så får man känslan av att mannen får inte kosta något.
    Tycker att det kan vara lite onödigt att gå och köpa OM inte man har nytta av det fler gånger för då kan det löna sig att köpa.
    Jag köpte min "brudklänning" men det är mer som en elegant sommarklänning än en brudklänning som kommer att användas flera gånger.. Det blev till och med billigare att köpa än att hyra. Tror mannens kläder blev lite dyrare men vi ville ha bra kvalié som inte så plastigt och man vill ju skilja sig lite i från mängden och inte ha det som alla andra har Skrattande. Sen ville vi att näbben (2,5 år) skulle få en likadan väst som MTB inte många ställen som har likadana västar i alla storlekar.. Brudnäbben (2år) hade en klänning som likande min. Det blev en jätte fin helhet. 
    Jag vill också att min man och våra barn (killar) ska ha likadana västar, vart hittade du det någonstans???
    Vore så tacksam om du ville hjälpa mig! 
  • Oniq
    Äldre 5 Apr 07:32
    #44
    lycklig75 skrev 2011-03-29 11:15:08 följande:

    Jag måste bara säga att jag tycker ni är lite fel ute till kläderna männen. Enligt er ska mänens kläder inte kosta, det ska vara så billigt som möjligt. Hur mycket kostar då er klänning är den lika billig. Jag tycker att männen har lika stor rätt att vara fina och ha lika fin kvalité på sina kläder som ni.. Man kan hitta kläder som är jätte billigt men de ser oftast plastiga ut el har inte snygg passform. Det är den viktigaste dagen i era liv och jag tycker att det ska vara en vacker helhet lägg därför lite pengar på männen också de har lika stor rätt att vara fina...


    Min fråga hade mer med BT's lite missvisande budget att göra. Hela min utstyrsel kommer att gå på 1500:- (köpt) så Min blivande kommer att ha hyrkläder för det dubbla priset.

    Mig gör det inget, han var så fin i kläderna att jag nästan blev tårögd, men när BT ger ett kostnadsförslag som enbart är en tredjedel av det verkliga priset så kan man få sig en kalldusch om man inte är beredd.

    Solig 
  • Popcor­n81
    Äldre 24 Apr 00:55
    #45

    Småla inte på kläderna, ni vill inte ångra er att ni valde ngt mindre bra alternativ. Dra in på ngt annat då om det handlar om pengar. Killar ska få kosta lika mkt som bruden. En stilig kille kan man titta på flera gånger och bli förälskad i :) år efter år. Bröllops-festkläder i Bålsta hyr ut Frockcoat till killar för ca 2500:-, inkl allt utom skor. Bara en skjorta kostar ju 1000 spänn att köpa så hyrpriset tycker jag är ok.

  • Oniq
    Äldre 24 Apr 07:44
    #46
    Popcorn81 skrev 2011-04-24 00:55:16 följande:
    Småla inte på kläderna, ni vill inte ångra er att ni valde ngt mindre bra alternativ. Dra in på ngt annat då om det handlar om pengar. Killar ska få kosta lika mkt som bruden. En stilig kille kan man titta på flera gånger och bli förälskad i :) år efter år. Bröllops-festkläder i Bålsta hyr ut Frockcoat till killar för ca 2500:-, inkl allt utom skor. Bara en skjorta kostar ju 1000 spänn att köpa så hyrpriset tycker jag är ok.
    Du har inte läst vad tråden handlade om antar jag?
    Skrattande
Svar på tråden Pris för hyra av brudgummens klädsel