• Oniq

    Pris för hyra av brudgummens klädsel

    Tittade på BTs budget och blev lite paff när dom satt Brudgummens klädsel till ca 700:-

    Här har jag fått pris på 2700:- - 2900:- (då för frockcoat, väst, kravatt, byxor, skjorta och skor)

    Är det billigt eller dyrt?

    Hyr ni kläder eller köper ni dom?

    Vad betalar ni då?

  • Svar på tråden Pris för hyra av brudgummens klädsel
  • skruttisOmuffis

    Jag och min bm har kollat lite priser på hemsidor hos företag i Sthlm....verkar som att det är lite billigare att hyra här... Dock ligger inte priserna så lågt som 700:-! Jag tycker också det var lite konstigt....

  • Potter
    Gottblåbär skrev 2011-02-06 07:09:03 följande:
    frågade på svahns i kungsbacka och fick ett pris på 3500:- inkl allt, tyckte de var dyrt.
    Hmmm detta låter lite dyrt... min sambo va bestmen för ett år sedan och dom hyrde där för runt 2.400 plus minus nån hundring. Är hundra på att det INTE gick över 2.500 iaf.

    Gottblåbär: Är du intresserad av att hyra? Har du kollat Wifabello? Vet inte deras priser, men klart trevligare och bättre bemötande än Swahns...

    Oniq: Vet inte vart du hör hemma... Halland kanske är lite långt för dig 
  • Precious Love

    Tack för tipset Jeliqa! Bor i Örebro så det är värt att ta en sväng förbi där. På White Night har jag fått höra att det kostar 2690 kr inkl. ALLT...


    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
  • Junibrud11
    Jeliqa skrev 2011-02-05 21:32:41 följande:
    Vi hyr BMs kläder på Ruths i Västerås. Vi betalar 1600:- för frack med alla tillbehör minus skor.
    Fick ni hyra? Vad hyr ni då?
    Vi var där och frågade men de sa att de inte hyr ut skjorta och väst så det var vi tvugna att köpa; 2500 kr för skjorta väst o kravatt. Helt vansinnigt dyrt!!
  • Jeliqa
    Junibrud11 skrev 2011-02-06 09:12:40 följande:
    Fick ni hyra? Vad hyr ni då?
    Vi var där och frågade men de sa att de inte hyr ut skjorta och väst så det var vi tvugna att köpa; 2500 kr för skjorta väst o kravatt. Helt vansinnigt dyrt!!
    Ja, det var inga problem alls. Vi hyr en "klassisk" frack (pingvindräkt) med kavaj, byxor, skjorta och fluga. På rak arm kommer jag inte ihåg om vi skulle ha väst eller inte, men hon sa ingenting om att det inte ingick när BM provade. 
  • Hurtbullarna

    Frackkompaniet i Lund har mycket bra till uthyrning, frackpaket med skor för bara 1200 kronor!!!
    Att köpa et helt paket kostade bara 3995 kronor med skor!

  • 2011bröllop

    Hej vi hade oso  tänkt hyra till min blivande, men titta in på milanoo . com dom är skit billiga har har allt möjligt att välja  mellan jätte fina klänningar med  !!!!!!!  hade jag vetat om denna sida innan jag köpt min klänning så hade jag defenetivt köpt den der istället  tycker dom har super fina  klänningar till otroliga priser om man gemför med affärerna !!!!    Lyck till !!!!!Skrattande

  • Etnica

    Vi kommer att betala 1800:- för sambons kläder. Jackett, byxor, skjorta, väst och kravatt. Allt från Cavaliere. 150:- för lackskor. Detta på Bröllopspalatset i Degerfors.

  • TheD

    1500:- då ingår allt (även skor) !!!!!!!!!!!!!! Han ska ha frack.

    Alexandras Brud & Bal.

  • wiii

    Hur långt innan tror ni att man behöver boka upp vad han ska hyra? M2b har nämligen tänkt sig att gå ner lite i vikt innan sommaren så han känner att det är omöjligt att veta vad han kommer ha för storlek.
    Vi kommer hyra i göteborgstrakten. 

Svar på tråden Pris för hyra av brudgummens klädsel