• mmadde­e
    Äldre 16 Oct 14:19
    9876 visningar
    41 svar
    41
    9876

    Sex på bröllopsnatten ett måste?

    Sex på bröllopsnatten?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sex på bröllopsnatten ett måste?
  • hernam­eispek­ka
    Äldre 20 Dec 21:30
    #31
    JustMeAndMyLove skrev 2010-12-20 20:51:30 följande:
    lite konstigt det där. 
    Jag tror alla osm inte haft sex med sin partner innan bröllopsnatten kommer orka. Man  mins ju hur man var själv, ny partner, spännande, nytt, läskigt, pirrigt, galet nervöst. Vi kunde ha sex i 12 timmar med bara snabba avbrott för mat/rökning, hehe. Tror knappast en hektisk dag eller vecka skulle ha stoppat oss just då. :)

    Men när man haft sex i några år så... är det ju faktiskt inte lika spännande. Skulle hellre prioritera att varva ner, kanske lägga sig i ett bad med champange på ett fint hotellrum om man orkar och bara prata om dagen man upplevt!
    Jag tror absolut att vi kommer ha det :$ men ingen av oss ser det som ett MÅSTE och det är ju det tråden handlar om :P
  • min hemlig­het
    Äldre 20 Dec 21:56
    #32

    vad förvånad jag blev att så många tyckte som mig, dvs nej.
    jag menar okej, händer det så händer det. men för oss är det viktigare att få vara med våra gäster hela kvällen/natten så förmodligen är vi inte hemma förrns seeeent och då vill vi nog mest sova. sen gör det väl sitt till att vi har en hel del gäster som ska sova kvar i huset och då vill man kanske inte hitta på allt för avancerade lekar...
    sen kan man naturligtvis ta in på hotell men det känns också lite onödigt eftersom vi knappt kommer hinna vara på rummet.

    nej, vi vill vara på vår fest så länge det är roligt och sen går vi hem och sover. dagen efter åker vi på spa i en vecka och då däremot vet man aldrig vad som händer =)

  • skrutt­isOmuf­fis
    Äldre 17 Jan 01:11
    #33

    Jag säger bara nej fy och usch... jag kommer ha ont i fötterna, vara småfull och vara skittrött.
    Jag och min loverboy ska nanna kudde och vakna upp första gången som gifta...då kan man fira det med lite rajtan tajtan

  • Future Mrs S
    Äldre 17 Jan 23:15
    #34

    Andra får göra som dom vill men för oss kommer det inte finnas något annat! :D Blir förvånad om vi ens kan hålla oss till bröllopsnatten! :D 

  • Kattpo­et
    Äldre 17 Jan 23:42
    #35

    Första bröllopsnatten satte min dåvarande make och  min far  ihop en byrå, vi var tvunga den stod i vägen annars, pappa skulle i väg för nattvak på sjukhuset hos sin döende far och han behövde ha något att gör.  Sen somnade maken i soffan och jag i sängen, detta kanske skulle varit en varningsingal att äktenskapet inte skulle hålla.

    Andra bröllopsnatten,  försökte vi men pga vätskebrist  så slutade med att vi slogs om vatten flaskan och sedan halsade vi en liter vatten var innan  vi däckade, men vi kunde inte somna så vi  lyssnade  på min lillebror hetska debatt om  sjukvårdsreformen och  svensk invandrar politik....

    Ja vi hade inte råd med hotellrum och det hade inte lillebror och  gammelman  heller så vi sov alla i samma lägenhet, vi dock ensamma på övervåningen den natten. 

  • Future Mrs S
    Äldre 18 Jan 11:28
    #36
    Kattpoet skrev 2011-01-17 23:42:07 följande:
    Första bröllopsnatten satte min dåvarande make och  min far  ihop en byrå, vi var tvunga den stod i vägen annars, pappa skulle i väg för nattvak på sjukhuset hos sin döende far och han behövde ha något att gör.  Sen somnade maken i soffan och jag i sängen, detta kanske skulle varit en varningsingal att äktenskapet inte skulle hålla.

    Andra bröllopsnatten,  försökte vi men pga vätskebrist  så slutade med att vi slogs om vatten flaskan och sedan halsade vi en liter vatten var innan  vi däckade, men vi kunde inte somna så vi  lyssnade  på min lillebror hetska debatt om  sjukvårdsreformen och  svensk invandrar politik....

    Ja vi hade inte råd med hotellrum och det hade inte lillebror och  gammelman  heller så vi sov alla i samma lägenhet, vi dock ensamma på övervåningen den natten. 
    Åhh herregud!!! 
    Men ni kanske hade det fint ändå? ;)

    För mig och m2b är sexet en stor grej faktiskt, vi har kyrkan kl 15,00 sedan ingen jätte lång fest så vi kommer vara relativt pigga tror jag.. :)
  • tinato
    Äldre 18 Jan 15:54
    #37

    Nej, det blir nog ingen sex på bröllosnatten för vår del. Vi vill ju vara med och fira den största dagen i våra liv, jag vill absolut inte dra mig undan tidigare från festen !
    Sen med all spänning, nervositet, all planering... det kommer nog göra oss ganska möra. 
    Vi har resten av våra liv att ha sex...  

  • Kattpo­et
    Äldre 18 Jan 16:37
    #38

    Man kan ha  bättre sex en annan dag än när man är vråltrött, stressad och haft en stor fest.

    Hur många här har sex  när man just haft en stor fest, i normala fall? 

  • Zelmah
    Äldre 18 Jan 17:53
    #39

    Beror nog på vad man har för slags fest och hur länge man håller igång :)

    Vi kommer ju förmodligen inte (om jag känner oss själva rätt ohc om festen blir lika livad som vi tror) vara hemma/på hotellet förrän vid 3 tiden  på natten och då lär vi nog vara helt utsjasade och lite fulla... samt att jag tror som så många andra att en massa spänningar släpper..

    Men på morgonen däremot blir det nog åka av hehe Men orkar vi på natten har vi ju såklart sex, men det är inget jag går runt och förväntar mig, det blir en fin bonus i så fall. Vi har jättebra sex efter 8 år tillsammans och hettan är absolut inte försvunnen men vi har nog bättre energi dagen efter och då blir ju sexet mkt bättre än om vi ska ha det "bara för att"  trots vi är supertrötta... och har han druckit lite för mkt kanske det inte går ändå hihi.. och jag tappar oxå udden av  känseln redan efter 2 glas vin så då är det ju inte lika roligt om man är avtrubbad där så att säga, man vill ju få utdelning... haha!
    det kommer ju trots allt bli en del alholförtäring under dagen och kvällen...

    Men vi får se hur det blir! Skrattande

  • mwb
    Äldre 18 Jan 18:35
    #40

    Kolla bara som att du och blivande tycker lika innan. Min man vart jättesur för att vi inte hade sex på bröllopsnatten. Dels var jag gravid och dels var jag jättetrött så jag ville bara sova. Detta får jag höra nästan varje gång vi bråkar;)

  • Tittsk­i
    Äldre 19 Jan 09:18
    #41

    Vi kommer inte ha sex på bröllops natten de kan jag nästan lova..vi ska ha fest i tre dagar, vi åker dit på onsdagen och förbereder sen börjar folket rulla in på torsdagen, sen kommer de komma folk ända fram tills vigseln på lördagen..så efter tre dagar festande och bröllops förberedelser..så blir de nog bli somna fulla o grymt trötta istället..

Svar på tråden Sex på bröllopsnatten ett måste?