• mmaddee

    Sex på bröllopsnatten ett måste?

    Sex på bröllopsnatten?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sex på bröllopsnatten ett måste?
  • Houdini1
    hernameispekka skrev 2010-12-20 02:19:42 följande:
    Nej, och då är jag ändå en av de få som väntar till bröllopsnatten. Men vi känner, har vi väntat så länge så är det ingen ide att stressa med det om båda är halvvägs ner i kudden :P
    Ni är smarta tycker jag och resonerar helt rätt.

    Snacka om ni skulle ha en dubbel börda om ni kände att ni var "tvugna" att ha sex p bröllopsnatten.
    dels för de är första gången sen att det är bröllopsnatt.
  • Future Mrs S

    För mig är det ett "måste" alltså jag vill det! Spelar ingen roll om vi är sjukt trötta.. ;) 

    Men alltså om man får fråga ni som kommer vara/var oskulder på bröllopsnatten ni måste ju haft sex då eller? är det inte därför man skyndar på liksom? ;) 

  • hernameispekka
    Houdini1 skrev 2010-12-20 08:16:38 följande:
    Ni är smarta tycker jag och resonerar helt rätt.

    Snacka om ni skulle ha en dubbel börda om ni kände att ni var "tvugna" att ha sex p bröllopsnatten.
    dels för de är första gången sen att det är bröllopsnatt.
    Eller hur, snacka om prestationsångest xD Haha, nejmen vi är så natuliga och säkra med varandra (iofs skulle det varit konstigt att vi planerar giftemål som 19åringar om man INTE är det) att man inte ställer sånna krav och liknande :P
  • hernameispekka
    Future Mrs S skrev 2010-12-20 10:51:20 följande:
    För mig är det ett "måste" alltså jag vill det! Spelar ingen roll om vi är sjukt trötta.. ;) 

    Men alltså om man får fråga ni som kommer vara/var oskulder på bröllopsnatten ni måste ju haft sex då eller? är det inte därför man skyndar på liksom? ;) 
    Jag får se hur det blir. Det blir som det blir. Vi gifter ju oss inte för att få ha sex Obestämd
  • Future Mrs S
    hernameispekka skrev 2010-12-20 11:36:27 följande:
    Jag får se hur det blir. Det blir som det blir. Vi gifter ju oss inte för att få ha sex Obestämd
    Inte därför man gifter sig ofc men kasnek därför man har bråttom!! ;) 
    Köp inte kon om du kan få mjölken gratis!! ;) ;D ;D;D;D 
  • hernameispekka
    Future Mrs S skrev 2010-12-20 12:14:26 följande:
    Inte därför man gifter sig ofc men kasnek därför man har bråttom!! ;) 
    Köp inte kon om du kan få mjölken gratis!! ;) ;D ;D;D;D 
    Det kan jag lova att så är inte fallet. Finns säkert några som gör det därför men jag tror inte att det hör till det vanliga. Jag tror att anledningen till att många frireligösa gifter sig ungt är för att man är uppväxt med en annan syn på förhållanden. Många 17-19 åringar som ej är frireligösa tänker inte så långt när de går in i förhållanden, de tänker att "det är bra så länge det varar" medan många frireligösa endast blir tillsammans med någon de tror sig vilja gifta sig med och satsar på giftemål och äktenskap redan från början. Så jag tror snarade det är inställningen man går in i förhållandet med som bestämmer hur tidigt man kan tänka sig att gifta sig. Sen är det ju inte precis som vi varit tillsammans i 2 månader. När bröllopet står kommer vi varit tillsammans 3½ år och det är mer än många äldre.
  • Lev idag

    Jag träffade min blivande när jag var 18 och han var 17.
    Jag gick absolut inte in i ett förhållande med honom med inställningen att "det går bra så länge det varar".
    Jag är absolut inte religös av något slag, väldigt långt därifrån.
    Men för mej är dem människor jag väljer att dela mitt liv med väldigt viktiga för mej.
    Jag valde att dela mitt liv med honom då.
    Nu gör jag det fortfarande 6 år senare och idagsläget är jag 24 och han 23.
    2012 gifter vi oss, då jag är 26 och han 25. Och vi har då varit tillsammans i 8 år.

    Jag tycker att jag själv är ung när jag tänker på att jag ska planera bröllop.
    Men samtidigt så vet jag nu, 6 år senare, att det finns ingen annan som jag vill dela mitt liv med än honom. Vi har levt med distansförhållande, vi har bott ihop, och nu lever vi med distansen igen. Det finns ingen som känner mej så som han gör. Och det finns ingen som känner honom så som jag gör. Och vi har växt ihop och gått framåt tillsammans med åren.
    Samtidigt som jag har lite ångest över ålder. hahaha
    Åldersnoja över att bli äldre.. :P Lite tidigt 30-års kris kanske :P hahahah

  • Lev idag

    Men för att svara på frågan som trådstartaren tar upp;
    Jag skulle vilja ha sex på min bröllopsnatt.
    Men som sagt, jag förväntar mej inte det efter all stress.
    Men jag vet att han kommer säkerligen att förvänta sig det.
    Jag menar, det är ju sånt man får lära sig.
    Att bröllopsnatten är då DET händer :P hahaha
    Men vi får se vad som händer

  • hernameispekka
    Lev idag skrev 2010-12-20 12:34:49 följande:
    Jag träffade min blivande när jag var 18 och han var 17.
    Jag gick absolut inte in i ett förhållande med honom med inställningen att "det går bra så länge det varar".
    Jag är absolut inte religös av något slag, väldigt långt därifrån.
    Men för mej är dem människor jag väljer att dela mitt liv med väldigt viktiga för mej.
    Jag valde att dela mitt liv med honom då.
    Nu gör jag det fortfarande 6 år senare och idagsläget är jag 24 och han 23.
    2012 gifter vi oss, då jag är 26 och han 25. Och vi har då varit tillsammans i 8 år.

    Jag tycker att jag själv är ung när jag tänker på att jag ska planera bröllop.
    Men samtidigt så vet jag nu, 6 år senare, att det finns ingen annan som jag vill dela mitt liv med än honom. Vi har levt med distansförhållande, vi har bott ihop, och nu lever vi med distansen igen. Det finns ingen som känner mej så som han gör. Och det finns ingen som känner honom så som jag gör. Och vi har växt ihop och gått framåt tillsammans med åren.
    Samtidigt som jag har lite ångest över ålder. hahaha
    Åldersnoja över att bli äldre.. :P Lite tidigt 30-års kris kanske :P hahahah
    Sa inte alla men hårddrog lite. Om jag jämför min inställning med klasskompisars tex. Sen vet jag självklart att man inte kan dra alla över en kam men tänkte ge min teori till varlfr det kan vara så :) Vet självklart att det finns icke kristna som är seriösa tidigt i förhållande och tvärt om
  • JustMeAndMyLove

    lite konstigt det där. 
    Jag tror alla osm inte haft sex med sin partner innan bröllopsnatten kommer orka. Man  mins ju hur man var själv, ny partner, spännande, nytt, läskigt, pirrigt, galet nervöst. Vi kunde ha sex i 12 timmar med bara snabba avbrott för mat/rökning, hehe. Tror knappast en hektisk dag eller vecka skulle ha stoppat oss just då. :)

    Men när man haft sex i några år så... är det ju faktiskt inte lika spännande. Skulle hellre prioritera att varva ner, kanske lägga sig i ett bad med champange på ett fint hotellrum om man orkar och bara prata om dagen man upplevt!

Svar på tråden Sex på bröllopsnatten ett måste?