• AnnC81

    Boråsbrudar 2011

    Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 


    21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 


    21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • Mirjami
    Tinzi skrev 2011-08-17 19:50:56 följande:
    Hej hej! MIn syster som är sminkös kan bara komma på festen och min väninna (frisör) ska ha barn samma dag och bor långt bort så nu står jag UTAN både frisör och sminkhjälp :(

    Några tips och priser på frisörer och sminköser i Borås? (gärna på samma ställe)
    Camilla på Borås Nagelskola kan hjälpa till med naglar, fransar, smink och hår! Även vaxning och... Minns inte om hon har hudvård med dock...
  • Tinzi
    Mirjami skrev 2011-08-18 10:25:48 följande:
    Camilla på Borås Nagelskola kan hjälpa till med naglar, fransar, smink och hår! Även vaxning och... Minns inte om hon har hudvård med dock...
    okej, hur får man tag i henne?
  • Fossing77

    Googla deras hemsida :) Vad har ni för smink bokat? Jag blev av med min sminkös igår...

  • Tinzi
    Fossing77 skrev 2011-08-21 11:33:49 följande:
    Googla deras hemsida :) Vad har ni för smink bokat? Jag blev av med min sminkös igår...
    Vi ska ha min syster som är make-up artist så det är ordnat, hon gör även håret :) nu skja jag bara boka in naglarna :)
  • Fossing77

    Ska träffa en tjej imorgon som ska provsminka, hoppas det går bra :)
    Praktiskt med en syster som är allt-i-ett ;)

  • Tinzi
    Fossing77 skrev 2011-08-31 09:54:13 följande:
    Ska träffa en tjej imorgon som ska provsminka, hoppas det går bra :)
    Praktiskt med en syster som är allt-i-ett ;)
    ja verkligen! :)

    Jo känns skönt att slippa boka/bet för det.

    Måste nu bara hitta en bra/prisvärd nageltjej :)
  • Fossing77

    Hittade mig en sminktjej! Jättenöjd :) men naglar, jag har bara hört gott om Camilla på Borås nagelskola. Flera kompisar gör naglar där och de är jätte ökas :) hur går planerandet? Och livet runt planerandet? Det kanske mer viktiga ;)

  • Fossing77

    Ha ha! Jäkla iphone! Intf jätte ökas, jättenöjda ska det vara ;)

  • MillanM

    Boråsbrud 2012 hoppar in i denna härliga tråd (hoppas det e ok!). Jag och min M2B har planer på att spendera vår stora dag på Ellagården utanför Borås och jag är därför väldigt nyfiken på om någon av er haft sin bröllopsfest där (kanske till och med vigsel) och hur ni tyckte detta var? Vad var bättre/sämre? Har ni några tips (saker att tänka på) om man ska ha sin fest och vigsel där?

  • Fossing77
    MillanM skrev 2011-09-03 12:54:57 följande:
    Boråsbrud 2012 hoppar in i denna härliga tråd (hoppas det e ok!). Jag och min M2B har planer på att spendera vår stora dag på Ellagården utanför Borås och jag är därför väldigt nyfiken på om någon av er haft sin bröllopsfest där (kanske till och med vigsel) och hur ni tyckte detta var? Vad var bättre/sämre? Har ni några tips (saker att tänka på) om man ska ha sin fest och vigsel där?
    Välkommen hit! :)

    Jag var på bröllop på Ellagårde i juni i år. Superfint! De hade vigsel ute och sedan fest i ladan. Jättefint alltihopa och mumsig grillbuffé. Är ni fler än ca 50 blir dock sällskapet lite uppdelat för då måste ni sitta på båda sidor om trappan under festen, det kanske inte är så kul. Vi var ganska exakt 50 på det bröllopet och då kunde vi sitta samlat på ena sidan och det funkade kanon. Väldigt härlig miljö där ute. Åk och käka söndagsbrunch där och snoka på stället. Klart värt det. :)
  • MillanM

    Tack! Och tack för tipset!  Söndagsbrunch med lite snokande får det bli :)

  • Tinzi

    Hej hopp! Är det några kvar som skall gifta sig snart?

    Jag har nu 8 månader kvar och massssor att göra känns det som.
    MEN då jag anordnar Barnloppisar där jag bor så tar det upp en massa tid m. annonser,skyltar och förberedelser så det har tagit en massa tid.

    Men efter 1 okt när dne varit så sätter jag väl fart igen!

    har betällt svarta tärnklänningar från Bonprix nu iaf :)

    Inger mer än jag som gifter mig 2012? (får kanske starta en egen tråd ;)

  • Fossing77

    Vi har 2 månader kvar till 11 nov nu :) Saker och ting ramlar på plats lite då och då :)

    Igår bestämde vi tårta, moussetårta från Gullkragen... mumsig blir den :) Nu ska vi boka tårtsamtal med dem :)

  • XenaK
    Fossing77 skrev 2011-09-03 14:13:18 följande:
    Välkommen hit! :)

    Jag var på bröllop på Ellagårde i juni i år. Superfint! De hade vigsel ute och sedan fest i ladan. Jättefint alltihopa och mumsig grillbuffé. Är ni fler än ca 50 blir dock sällskapet lite uppdelat för då måste ni sitta på båda sidor om trappan under festen, det kanske inte är så kul. Vi var ganska exakt 50 på det bröllopet och då kunde vi sitta samlat på ena sidan och det funkade kanon. Väldigt härlig miljö där ute. Åk och käka söndagsbrunch där och snoka på stället. Klart värt det. :)
    Vi var nästan 80 personer och behövde inte sitta uppdelade på Ellagården, alla satt i den stora delen av övervåningen, längst bort från trappan.
  • Johannaz

    HEEJ!

    jag är en nyinflyttad stockholmare sen augusti:)
    har ni några  tips på ett bra second hand ställe? :)
    måste säga att jag stooortrivs här i borås! så charmigt o fint!!! 

  • Fossing77
    Johannaz skrev 2011-10-14 12:06:31 följande:
    HEEJ!

    jag är en nyinflyttad stockholmare sen augusti:)
    har ni några  tips på ett bra second hand ställe? :)
    måste säga att jag stooortrivs här i borås! så charmigt o fint!!! 
    Gärdhem i Dalsjöfors är en 3-våningsvilla fyllt av allt du kan tänka dig. :) Öppet på lördagar 10-13, vanligtvis proppat med folk. :)

    Välkommen hit förresten! :)
Svar på tråden Boråsbrudar 2011