• CeciliaJarl

    "Unga" bröllopsbrudar.

    Hej på alla er!


    Jag heter Cecilia och ska gifta mig den 11 Juni 2011. Jag är bara 21, blir 22 innan bröllopet. Min blivande man är 23 när vi ska gifta oss. Vi har varit förlovade i fem år på bröllopsdagen, och varit tillsammans i 6,5 år då.


    Jag tycker det känns helt rätt och är jätte glad att jag får gifta mig ung. Det är inte så vanligt att man gifter sig så tidigt idag, och det skulle vara kul att se att jag inte är ensam.


    Har vi några som är i samma ålder som ska gifta sig? vad är er historia och hur långt har ni kommit med planeringen?


    Vore kul och se om ni har några bröllops bloggar, diskutera och bara se vilka ni är.


    Http://ceciliaj.blogg.se


    Gå gärna in och skriv en kommentar om vilka ni är så jag kan gå in på era bloggar och läsa om er :)


    Lycka till med allt!


  • Svar på tråden "Unga" bröllopsbrudar.
  • teztroll

    Jag kommer att fylla 24 en månad efter bröllopet och m2b blir 22.

    Har hela tiden känt att vi är ensamma om att vara så unga, men det är skönt att det finns fler =)

  • Diamanten90

    När tycker ni att man är en ung brud då? Tycker att det är svårt att definera både det och när man är ung mamma. Jag är 20 och kommer att vara 20 när vi gifter oss om 1½ månad:)


    junimamma.blogspot.com Ung(?) mamma & Blivande fru
  • förlovadflicka
    Diamanten90 skrev 2011-04-15 08:49:39 följande:
    När tycker ni att man är en ung brud då? Tycker att det är svårt att definera både det och när man är ung mamma. Jag är 20 och kommer att vara 20 när vi gifter oss om 1½ månad:)
    junimamma.blogspot.com Ung(?) mamma & Blivande fru
    Jag antar att folk tycker att du är ung fortfarande :P
    Jag fattar verkligen inte grejen med vissa, de reagerar så hårt på att vi som är yngre ska gifta oss, men andra som bor sambo och skaffar barn när de är 16, det är det inga problem med, det är så bra så bra. Men hallå, det krävs väl ändå mer mognad för att skaffa barn än att gifta sig. Man får alla juridiska fördelar också. Och varför bryr sig folk, nu för tiden är det ju hur lätt som helst att skilja sig om man inte har barn! (Ok, det tänker jag så klart inte göra, men ändå, de tar inte med några praktiska aspekter över huvud taget...)
    Träffade en hmh... dum tant, i affären med mormor  härmodagen. Hennes äldsta barnbarn som var 23 hade gift sig nyligen. Det var så fantastiskt så...  Och då sa mormor att jag också ska gifta mig till hösten.  Och tanten bara "jaså, det var lite tidigt". Alltså, har folk ingen hyfs???!!!! Man behöver väl inte säga vad man tänker åtminstone... :O
  • Joffan

    Jag kommer att vara 24, sambon 25, vi kommer att ha varit tillsammans i nästan 3år.

  • Diamanten90
    förlovadflicka skrev 2011-04-15 08:55:17 följande:
    Jag antar att folk tycker att du är ung fortfarande :P
    Jag fattar verkligen inte grejen med vissa, de reagerar så hårt på att vi som är yngre ska gifta oss, men andra som bor sambo och skaffar barn när de är 16, det är det inga problem med, det är så bra så bra. Men hallå, det krävs väl ändå mer mognad för att skaffa barn än att gifta sig. Man får alla juridiska fördelar också. Och varför bryr sig folk, nu för tiden är det ju hur lätt som helst att skilja sig om man inte har barn! (Ok, det tänker jag så klart inte göra, men ändå, de tar inte med några praktiska aspekter över huvud taget...)
    Träffade en hmh... dum tant, i affären med mormor  härmodagen. Hennes äldsta barnbarn som var 23 hade gift sig nyligen. Det var så fantastiskt så...  Och då sa mormor att jag också ska gifta mig till hösten.  Och tanten bara "jaså, det var lite tidigt". Alltså, har folk ingen hyfs???!!!! Man behöver väl inte säga vad man tänker åtminstone... :O
    Tycker att det är helt sjukt när somliga ska komentera sånt som man redan bestämt sig för. En bekant till oss tyckte t.ex. att vi ännu kunde göra abprt när vi berättade att vi skulle få en bebis. Kanske vi inte hade berättat det med glad röst om vi inte tänkt behålla barnet.

    Men de flesta har faktiskt inte haft ngåot emot att vi gifter oss unga. Kanske för att vi redan har en son tillsammans:p
    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • förlovadflicka
    Diamanten90 skrev 2011-04-15 09:24:10 följande:
    Tycker att det är helt sjukt när somliga ska komentera sånt som man redan bestämt sig för. En bekant till oss tyckte t.ex. att vi ännu kunde göra abprt när vi berättade att vi skulle få en bebis. Kanske vi inte hade berättat det med glad röst om vi inte tänkt behålla barnet.

    Men de flesta har faktiskt inte haft ngåot emot att vi gifter oss unga. Kanske för att vi redan har en son tillsammans:p
    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
    Det var det mest idiotiska jag hört i mitt liv! Uppmuntra till abort! Grr! 
  • jesssicaaa

    Känner mig inte så ung längre, fast nog är jag säkert ung bland de som gifter sig ;)
    Jag är 23 och min blivande 33 :)

    Vi ska gifta oss i juli, och har precis skickat ut inbjudningar, bokat kyrka, lokal och vet ungefär hur vi vill ha det!:)

  • Sara1291

    Jag är 19 och min blivande 26. Vi ska gifta oss till våren nästa år. Någon månad innan jag fyller 21.
    Vi har varit bekanta i ca 3 år och tillsammans i 1. Det känns helt rätt att gifta sig när man vet att man vet att man hittat sin själsfrände :)

  • Pinkgrape

    Ja, vi känner oss inte alls unga, men jag är 24år och min blivande 25år.

    Vi har varit ett par i ca 5,5år, bott ihop i 5år och har en dotter tillsammans som är 4,5år. Även om våra vänner i samma ålder inte har en tanke på bröllop och liknande, så tycker vi att det är hög tid för oss, vi börjar bli gamla :P haha


  • Ankis88

    Jag är 23 och min blivande 34.
    Jag känner mig redo men också väldigt ung. Många av mina kompisar bor fortfarande hemma och byter partners en gång om året eller något  
    Det är så  klart annorlunda för min fästman, en hel del är gifta och har barn. Men men, nu passar det oss!  

  • AndroSid

    Vi ska gifta oss den nionde juni 2011. Jag kommer då att vara 20 och min blivande fyller 21 två månader senare. Vi kommer då att ha varit tillsammas i tre år och vi funderar faktiskt inte alls på att vi skulle vara särskilt unga - det är ett naturligt steg för oss och faktiskt inget som väckt några större reaktioner :)

  • Olga

    Jag känner mig oxå ung när jag jämför mig med va mina kopisar gör. Jag är 24 år och min m2b blir 28år... Har varit ihop i 5år och förlovade i 2år dagen vi gifter oss.... så för vår del känns det perfekt tid... vi är mer än redo... men när man ser kompisar som pluggar fortfarande, reser och bangar på vad som än rör sig... man kan inte hjälpa på att undra om det är för tidigt.... jag känner mig sååå rätt i det stadiumet i livet vi är nu, men man undrar om man inte skyndar på sig alldeles för mkt?? Borde man vänta??? Bara för alla andra gör det??

Svar på tråden "Unga" bröllopsbrudar.