• prinsessanogrodan

    4/6 2011 någon mer?

    Hej alla blivande brudar!


     


    Här samlas vi som gifter oss 4/6 2011!


    Jag och m2b har bokat kyrka och börjat kolla catering. Jag har redan bestämt frisyr och stil på klänningen M2b har kanske börjat inse att det ä rlite att planera....


    Jag ska bli M's fru! Tjoho!
  • Svar på tråden 4/6 2011 någon mer?
  • Fragola

    Äntligen har vi bokat både kyrka och lokal :) men oj oj oj vad alla verkar vara före med sin planering, hjälp!

    Vi har en ungefärlig gästlista, förmodligen en DJ, färgtemat har vi bestämt.
    Vad ska man ta tag inäst??? Fotograf, frisör make-up och ja..KLÄNNINGEN!!!
    Jag har provat flera men fastnade för en ny la sposa..lite dyr så jag tänkte ta en till runda och prova och seom det finns något kvar på rean.

    Nu känns det så roligt, när det viktigaste är bokat nu kan det roliga börja :)

  • Jessica1979

    Nu är klänningen inköp!!

    Jag som trodde att jag va inte en sådan som skulle handla klänning såååå här långt innan. Men där fanns klänningen med stort K.

    Jätte fin och bra pris också tycker jag. Kul nu har vissa saker böjat falla på plats!!

    När kommer ni att skicka ut inbjudningarna.

    Vi tänkte kanske i samband med jul ( då kan man ju passa på att önska god jul också). Det är ju en ganska speciell helg så då kanske många är bort och då kan det ju varta bra att skicka ut i god tid!!

  • nsdtr

    Hej på er,,,

    är sååå glad,,, kan tyvärrr inte ännu berätta för er vad det handlar om, men fick ett väldigt positivt mail häromdagen ang vårt bröllop:))) så häftigt är det iallafall:))

    Va bara tvungen att skriva ut min lycka lite

  • Myskulla

    nsdtr: Då blir vi nyfikna, få se när vi får reda på vad det är =)


    Roligt med något positivt är det alltid =)

  • Sofaja

    Jessica1979 skrev 2010-10-07 22:29:21 följande:


    Nu är klänningen inköp!! Jag som trodde att jag va inte en sådan som skulle handla klänning såååå här långt innan. Men där fanns klänningen med stort K. Jätte fin och bra pris också tycker jag. Kul nu har vissa saker böjat falla på plats!!När kommer ni att skicka ut inbjudningarna. Vi tänkte kanske i samband med jul ( då kan man ju passa på att önska god jul också). Det är ju en ganska speciell helg så då kanske många är bort och då kan det ju varta bra att skicka ut i god tid!!

    Jag har också hittst min klänning, finns bild i mitt galler. Är sååå nöjd, fick den för halva priset det är aldrig fel :) Vi tänkte nog också skicka det vid jul pga att det som sa en speciell helg.

    nsdtr: När du sagt A måste du säga B, jag är nyfiken :)

  • nsdtr

    hihi  kan väl berätta lite då ;)  har mailat en ganska känd sångerska o frågat henne om hon kunde tänka sig att sjunga på vårat bröllop då både jag och min sambo tycker om henne väldigt mycket,,, trodde aldrig jag skulle få svar,, men så kom svaret häromdan,, hon skulle tycka det va jättekul att få sjunga för oss,, ville ha lite info om datum och låtar så det har jag nu skickat till henne,,,, men inget är klart ännu,, hon kanske är bokad redan på annat den 4 Juni,,, men jag HOPPAS:))

  • lule

     


    nsdtr skrev 2010-10-10 18:44:11 följande:
    hihi  kan väl berätta lite då ;)  har mailat en ganska känd sångerska o frågat henne om hon kunde tänka sig att sjunga på vårat bröllop då både jag och min sambo tycker om henne väldigt mycket,,, trodde aldrig jag skulle få svar,, men så kom svaret häromdan,, hon skulle tycka det va jättekul att få sjunga för oss,, ville ha lite info om datum och låtar så det har jag nu skickat till henne,,,, men inget är klart ännu,, hon kanske är bokad redan på annat den 4 Juni,,, men jag HOPPAS:))

    Roligt! Hoppas för er skull att hon kan.

    ____________________________________________________
    www.franfrokentillfru.blogg.se

  • Sofaja

    Spännande, håller tummarna för er :D Förresten jag har börjat fila lite på vilken musik vi ska ha under vigsel. Lutar nu åt:  "Utan dina andetag" och "Du är allt" men det ähär med utgångsmusik, vad ska ni ha? Jag har ingen aning...lite förslag? :)

  • nsdtr

    Vi ska ha som solosång i kyrkan,, Du är allt och Ännu doftar kärlek,,  som ingång ska vi ha Ronja Rövardotter o ut går vi till Änglagård

  • Madde2011

    Tjena tjejer....eller ska jag säga brudar? =)
    Vi ska också gifta oss 4/6, och har allt under kontroll. Mycket tack vara vår Kerstin som hjälper oss med allt på den platsen vi har valt. Hon är ingen bröllopskoordinator och vi betalar inget extra för henne men hon arbetar på Loka Bunn som vi har valt som vår plats. Det är väldigt skönt eftersom vi har ca 4,5tim. bilfärd dit och inte kan kolla allt utan får släppa lite på kontrollbehovet och via mail har vi regelbunden kontakt när det poppar upp nya frågor eller funderingar från oss.
    I övrigt så har vi köpt klänning och skor, buketten är bokat och frisören kommer till mitt rum på Loka på bröllopsdagen, skönt att slippa fara omkring, alla inblandade kommer till mig =)


    Min sambo har musikaliska vänner och släktingar och sjunger själv i en grupp så musiken i kyrkan är inga problem bara vilka sånger/psalmer vi ska välja.


     

  • Tittski

    Här ett par till som ska gifta sig den 4/6 =0) Men vi kommer ha en väldigt udda bröllop på sveriges största MC träff och festival kan man säga =0)

  • Myskulla

    140 dagar kvar nu, oj oj vad mycket vi har kvar att fixa, det är ju några månader, men det känns snart ändå. 

    Vi letar organist nu, har inte fått svar från en organist än, så ska ringa honom på måndag tror jag och se vad man kan få för svar.

    Sen är det ju dags för inbjudningskort också, och lite mat-tänkande. Där ställer mamma upp och lagar maten, men hon ska få hjälp förstås.

    I februari är det dags för bröllopsmässan i Malmö och den tänker jag gå på. 

  • Anna B
    Tittski skrev 2011-01-15 19:24:24 följande:
    Här ett par till som ska gifta sig den 4/6 =0) Men vi kommer ha en väldigt udda bröllop på sveriges största MC träff och festival kan man säga =0)
    Oj då, då antar jag att det är i Norrtälje? Vi ska oxå gifta oss då, men är mest oroliga för att gästerna ska fastna i kö genom stan pga av alla hojar:)
  • Tittski
    Anna B skrev 2011-01-15 22:14:42 följande:
    Oj då, då antar jag att det är i Norrtälje? Vi ska oxå gifta oss då, men är mest oroliga för att gästerna ska fastna i kö genom stan pga av alla hojar:)
    Nej det är på Bike Meet på High Caparral vi ska gifta oss =)
  • Tittski

    Hur mycket har ni planerat tjejer?? Jag börjar känna mig stressad =0P men det är nog för att jag har inte träffat mina tärnor än och hunnit prata med dom el min mamma irl el nått....sen ska jag till spanien 5 veckor nu på våran på två olika ställen, sen ska jag hinna opereras oxå, hinna med 3 månader utvärdering och helst hinna ta körkort med...just nu är allt lugnt, lugnt innan stormen typ *S*...men hur långt har ni kommit, bara så jag får lite perspektiv...finns ju planerare här på torget men gillade inte alls den..

  • Myskulla

    De ringde från brudbutiken och min klänning har kommit, jag som trodde den skulle komma i april, var ju knappt 3 veckor sen jag var och provade. De hade visst den på lager i Stockholm, för annars hade det ju inte gått så här snabbt. Nu ska jag bara boka en tid och prova den och sen hämta den. Eller om den ska vara kvar för ändringar eller om jag ska med den hem till en sömmerska här i Lund, då spar jag ju reskostnaden, men samtidigt vet man ju inte. Så hoppas jag inte behöver ändra något.  Men glad blev jag när butiken ringde. =)  Om 2 veckor är det bröllopsmässa i Malmö och den tänker jag gå på, och fästmannen följer med.

    Sonens farmor ställer upp som barnvakt =) 

  • prinsessanogrodan
    Myskulla skrev 2011-01-22 21:05:03 följande:
    De ringde från brudbutiken och min klänning har kommit, jag som trodde den skulle komma i april, var ju knappt 3 veckor sen jag var och provade. De hade visst den på lager i Stockholm, för annars hade det ju inte gått så här snabbt. Nu ska jag bara boka en tid och prova den och sen hämta den. Eller om den ska vara kvar för ändringar eller om jag ska med den hem till en sömmerska här i Lund, då spar jag ju reskostnaden, men samtidigt vet man ju inte. Så hoppas jag inte behöver ändra något.  Men glad blev jag när butiken ringde. =)  Om 2 veckor är det bröllopsmässa i Malmö och den tänker jag gå på, och fästmannen följer med.

    Sonens farmor ställer upp som barnvakt =) 
    Härligt att klänningen kom så snabbt! Det är en härlig känsla att få sin klänning! När jag fick min klänning så var som att det sjönk in "på riktigt", att vi ska gifta oss
  • BlivandeFruW

    Hej Brudar!


    Hur går det med planeringen?
    Här går det undan, vi bor i Stockholm men ska gifta oss i Åhus i Skåne så vi planerar på distans.
    Sista helgen i mars åker vi ner och träffar konditor, fotograf (hoppas jag), frisör, sminkös och florist mfl som ska vara med och göra vår dag till den bästa. Vi ska även prova maten då, det ska bli så spännande!

    HIttade klänningen på Lilly i november på REA-avdelningen, inte illa. Ska hämta mina skor i veckan!!
    Funderar på att färga skorna Cerise, men det återstår att se ;)

    Ett tips från mig är att köpa dansskor och ha som bröllopsskor, de går att få i de flesta storlekar (jag har  skostorlek 34), med olika läster och i olika utföranden. KIka t.ex. på http://www.ids-danceshoes.co.uk/
    Den här har jag beställt, fast vit: http://www.ids-danceshoes.co.uk/2008/american_smooth/american_klass_tan_satin.htm
    Dessa skor kan man köpa/beställa via Micas danceline på St:eriksplan i Stockholm.

    Kram
    /Malin

Svar på tråden 4/6 2011 någon mer?