• Fröken Skruttis

    Bröllop 2011 Göteborg.

     Vi ska slå till den 20 Augusti 2011.

     Någon annan som planerar bröllop inför 2011?

  • Svar på tråden Bröllop 2011 Göteborg.
  • Semlorna

     




    Therese142 skrev 2010-08-13 01:36:08 följande:
      Det har du rätt i. Fast vi frågade även om prel bokning och det var inte heller aktuellt. Antingen eller verkade som. Det bara att vänta och hålla tummarna!

    Jo men vi har 10 månader till bröllopet så det är väl därför vi fick preliminärboka nu? Det är inte många dagar kvar innan ni får boka så se bara till att ligga på när telefontiden startar!

  • Vickan82

     


    lovvydovvy skrev 2010-08-12 22:22:33 följande:
    Självklart kan jag det! Den är godkänd för 130 personer, man hyr den från fredag 09.00 - söndag 17.00. Den är utrustad med restaurangkök med stor frys och kyl och kaffekokare. Det finns runda bord såväl som rektangulära och allt, från väggar till stolar är vitmålade. Inga restriktioner ang alkohol eller att sen fest skulle kunna störa någon. Man får hyra porslin och sådant nån annan stans men det finns några kandelabrar har jag för mig plus fina ljuskronor för stearinljus i taket. Vill man kan man hyra deras lilla trädgårdshus som fungerar som café några dagar i veckan. denna lokalen är det många som använder för vigsel eller mingel.   Den största nackdelen sist... Priset! 13.500:- för lokalen och 2.500:- för trädgårdshuset.   Tror det var allt... Ska boka in en visning till tillsammans med min tärna så snart hon har tid att komma ner från Uppsala

    Ja där var nackdelen rejäl! det var lite väl dyrt för våran budget. Jag tyckte 10.000kr för en lokal var mycket Nä då får jag nog leta vidare.
    Tack iaf

  • mjlove

    Jag hoppar in här också. Gifter mig den 28 maj 2011 i Göteborg.
    Lokal är snart fixad (avtal skrivs på om ett par veckor). Annars är inget annat fixat.
    Färgtema är bestämt, men inget annat.

  • Runi
    Monarkfjäril skrev 2010-08-11 22:11:02 följande:
    Vi planerar också för nästa år. Bröllopet blir några mil utanför stan men vi bor i Göteborg.Kyrka och lokal är bokade allt annat hänger lite i luften =)Runi: Hoppas du har kommit på en bra lösning för tårtan. Vet inte om du fortfarande är intresserad av intryck av La Cuvée. Jag har varit där på en fest med sittande middag. Mysig lokal med "källarvalv". Litet dansgolv och bar. Nackdelen, tycker jag, är att det inte är fri sikt överallt i lokalen pga pelarna.
    Har fått svar från La Cuvée nu och de har självklart semester de 2 datumen vi kunde tänka oss och veckan innan och efter det också :/ Bara att leta vidare..
  • lovvydovvy
    Vickan82 skrev 2010-08-13 21:43:48 följande:
      Ja där var nackdelen rejäl! det var lite väl dyrt för våran budget. Jag tyckte 10.000kr för en lokal var mycket Nä då får jag nog leta vidare.Tack iaf
    jepp, hade aldrig hyrt den om det inte var för att min mamma gillade den och erbjöd sig att betala hyran för lokal + porslin.

    Bestämde mig kanske lite fort innan jag hade tittat på så många lokaler men tyckte det var så jobbigt att springa runt och titta och boka tider och så, så blev lite lat och tog den he he.

  • Helcore

    Jag skall oxå stå brud i nästa år!:) 


    Vi bor i Göteborg och har under en längre tid letat lokal, men vi har samma krav som många andra att man skall kunna ta med egen mat och dryck. Vi vill även ha en borgligvigsel utomhus vid havet. Lokalen vi har bokat ligger i Hjuvid. Det är plats för 120 gäster och ligger jätte vackert! Vi betalar 9000,- från fre-sön inkl allt till dukning (även kandilabrar, linne dukar och servetter) samt städning. 


    Vad långt många av er verkar ha kommit.....nu är jag tokladdad!


    Vad roligt att kunna följas åt!

  • Nikeh

    Jag var på min brors bröllop i helgen och gick naturligtvis igång ordentligt vad gäller planer och tankar inför vårt kommande bröllop. Men shit, vad kul det är!

    Vi ska fota oss efter vigseln och sitter just nu och funderar på hur vi ska underhålla gästerna under tiden.

    Har inte klappat på min klänning på mycket länge, men ikväll ska jag nog kika lite på den igen. Den hänger ju så fint i sin klädpåse och bara väntar...

  • Pato

    Hej Helcore,


    Det är min tur någon gång under nästa år. Inget är bestämd än. Ev blir det bröllop utomlands, men ert lokal i Hjuvik lät ändå intressant i fall man stannar i hemmatrakten. Skulle du kunna berätter mer om den? Har du någon kontaktadress?


    Tack

  • Helcore

    Hej Pato!


    Vi var och tittade på lokalen för några månader sedan och blev jätte förtjusta! De är jätte trevliga och vi tyckte det var så skönt att allt finns i lokalen! Vi beräknas bli ca 80 gäster, men jag vet de har haft över 100 gäster. Det jag tycker är bra med lokalen ärattden ligger jätte fint med 20 minuter från gbg, det går kommunalbuss varje timme fram till 4 på morgonen och man får festa hur länge man vill:) Dessutom hyr man lokalen fre-sön vilket gör att man kan fixa och dona kvällen innan (vi har dock att städning ingår)


    Men titta in på deras hemsida och jag svarar gärna om du har fler frågor, dels har jag varit runt och tittat på en massa lokaler samt att jag jobbar i branschen:)


    http://www1.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=198190


     


    Lycka till!!

  • Nathis

    Fick äntligen boka kyrkan igår! Så nu kan det börja planeras lite mer! Hur hade ni tänkt att göra med maten? Vi tänkte köra med buffé, någon som känner till ngn bra cateringfirma? Funderar på att kolla upp Österkök som ligger i Sävedalen, har hört att de ska vara bra.

  • Motorbruttan

    Nathis: var sak du gifta dig? vi ska gifta oss i Jonsereds kyrka

  • Nathis
    Motorbruttan skrev 2010-09-03 14:33:45 följande:
    Nathis: var sak du gifta dig? vi ska gifta oss i Jonsereds kyrka
    Hej! Vi ska gifta oss i Ögryte gamla kyrka. Jonsereds kyrka är jätte fin! Bor ni i Partille? Va hade ni tänkt ha festen? 
  • Motorbruttan
    Nathis skrev 2010-09-03 17:55:19 följande:
    Hej! Vi ska gifta oss i Ögryte gamla kyrka. Jonsereds kyrka är jätte fin! Bor ni i Partille? Va hade ni tänkt ha festen? 
    Ja, vi bor i partille. vi ska ha festen i församlingshemmet.  kostar inget eftersom det är i samband med vigseln.
  • 27augsti2011

     


    Nikeh skrev 2010-08-09 16:12:30 följande:
      Du kanske redan har nämnt det; men hur stort sällskap kommer ni bli (ungefär)?

    Runt 120 stycken... Vi har preliminärbokat Tölögården utanför Kungsbacka så om ingen fantastisk drömlokal kommer flygande så satsar vi på den. För övrigt så kanske jag måste byta namn, för vi har fått flytta bröllopet till 20 augusti istället:)

    Prästen var bortrest och kyrkan redan fullbokad hela augusti, och som av en händelse så var lokalen bara ledig 20 augusti, så vi flyttar helt enkelt fram det en vecka.

    Vi hade vårt första möte med prästen igår. Gillar särskilt att han ger livstids garanti på sitt jobb;)

    Hur långt har ni andra hunnit i planeringen nu?

  • Flodis Hjärtat

    För oss är likalen bokad liskom kyrkan. Färgtema bestämt. Nu diskuterar vi fotograf, m2b har inte fattat är fotograf är dyrt men n har det gått upp ett ljus för honom så han är väldigt aktiv i planerandet vilket är super skoj. Gästlista är nästan helt färdig. Några frågetecken finns fortfarande.

  • Prinsessan Törnros

    Gifter mig 28 maj 2011 i Örgryte gamla kyrka. Endast bokat kyrkan och festlokal än så länge. Kändes som "gott om tid" innan, men när man läser andras inlägg blir man ju lite stressad....trodde de va lugnt liksom...men får kanske fixa mer redan nu!

  • Monarkfjäril

    Känner mig lite förvirrad just nu. Vi var och kollade på en lokal till i helgen.
    Hade redan räknat bort de för att den ligger lite över vår budget, men det var så fint.
    Får se när offerten kommer om det ens är ett tänkbart alternativ...

    Prinssesan Törnrosa: Känner lite som du men när jag pratade med lite folk nu i helgen upprepade de hela tiden att det är ingen stress eftersom det är så långt kvar =).
    Men visst skulle det vara skönt att ha liiite mer färdigt.

    Runi: Verkligen trist med La Cuvé, har ni hittat några andra alternativ?

    Ni som har tittat/fixat klänningar var har ni varit och provat?

  • Runi

    Monarkfjäril: Hittade ingen lokal som var ledig och som jag tyckte var sådär perfekt så bestämde mig för att jag kunde nöja mig med något "okej" och lägga resten av summan jag hade lagt undan för lokal på att dekorera ;)


    Hittade folkets hus i Ytterby som har en bra grund för att få så som jag vill ha det sen har jag många vänner som är intresserade av att dekorera så det ska nog bli bra. 


    Inte drömstället men med lite extra jobb blir det nog väldigt bra :)


     

  • Monarkfjäril

     


    Runi skrev 2010-09-07 08:21:10 följande:
    Monarkfjäril: Hittade ingen lokal som var ledig och som jag tyckte var sådär perfekt så bestämde mig för att jag kunde nöja mig med något "okej" och lägga resten av summan jag hade lagt undan för lokal på att dekorera ;) Hittade folkets hus i Ytterby som har en bra grund för att få så som jag vill ha det sen har jag många vänner som är intresserade av att dekorera så det ska nog bli bra.  Inte drömstället men med lite extra jobb blir det nog väldigt bra :)  

    Det är underbart med bra vänner =)

  • Runi
    Monarkfjäril skrev 2010-09-07 10:18:42 följande:
      Det är underbart med bra vänner =)
    Ja det underlättar väldigt! 

    Nu har jag också tur med att en av mina närmsta vänner gifter sig om en månad och vi har väldigt många lika idéer så då kan man kanske ärva/köpa vissa av dekorationerna av henne då vi inte kommer ha några gemensamma gäster :) 

Svar på tråden Bröllop 2011 Göteborg.