• Fröken Skruttis

    Bröllop 2011 Göteborg.

     Vi ska slå till den 20 Augusti 2011.

     Någon annan som planerar bröllop inför 2011?

  • Svar på tråden Bröllop 2011 Göteborg.
  • 27augsti2011

    Nikeh: Jag ska en sväng till Köpenhamn i nästa vecka. Kanske kan få med mig killen in i några bröllopsbutiker då. Vet att de har mycket fint.
    Det känns väldigt bra att han känner oss och sedan är han en rätt mordern präst. Där han betonar kärleken framför allt annat. Så det ska bli spännande och se vad han kan koka ihop för någon vigsel till oss :)

    Jag ska vänta lite med att köpa klänning ändå, för jag håller på och gå ner i vikt, och som det ser ut nu så vet jag inte vad vågen stannar på :) Men modeller kan man alltid kika på, för även om kilona trillar av mig, så kommer jag nog aldrig passa i rak ringning för det. Men det är väldigt snyggt på andra.

  • kikki kikki

     


    Fröken Skruttis skrev 2010-08-02 13:15:36 följande:
    Har ni kollat runt på frisörer ännu?! :)

    jag funderar på att låta mina stora töser prova att göra lite olika uppsättningar på mig och blir någe av dom bra så får dom göra mitt hår sen....annars så vet jag inte hur långt i förväg man måste boka frisör

  • Vickan82

    Hej!

    Följer gärna med här om jag får

    Hade planerat att gifta oss nu i sommar men tyvär hamnade min sambos familj i en bil olycka och vi sköt upp bröllopsplanerna.
    Nu har vi börjat ta tag i det igen och det blir framåt våren/sommaren. Spännande!
    Just nu är det ring som är aktuellt.
    Om någon har tips på bra lokal får ni gärna tipsa

  • 27augsti2011

     


    Fröken Skruttis skrev 2010-08-02 13:15:36 följande:
    Har ni kollat runt på frisörer ännu?! :)

    Jag ska med största sannolikhet använda mig av "min" frisör, Marielle på Moment of art i Kungsbacka. De är inte direkt billigt, men hon har gjort två baluppsättningar på mig tidigare, och är den som klipper och slingar annars, så jag vet att hon är super-duper.

    Skulle inte kunna tänka mig någon annan på vår stora dag faktiskt :) Troligtvis skall jag, tärnorna (min syster och m2b syster) och kanske mammorna (svärmor och min mamma) göras oss i ordning samtidigt hos henne, så att vi får en mysig stund innan.

    Jag har för mig att hon sa att hår + make + mys med champagne och jordgubbar skulle kosta ca 3000 kr. Mycket pengar, men jag vet att det är värt det. Sedan tror jag det kanske tillkommer runt 500 kr per tärna och mamma, men man kan alltid prata med henne om vad man har för budget så gör hon utifrån det.

    Märks det att jag är nöjd med henne eller? =) *smygreklam* haha. Men helt seriöst, jag hade inte betalat så mycket om jag inte visste att hon är grym!

  • Motorbruttan
    Fröken Skruttis skrev 2010-08-02 13:15:36 följande:
    Har ni kollat runt på frisörer ännu?! :)
    Självklart :) Kommer göra min håruppsättning hos Marie på Hårslingan i Partille. Min m2b:s syster gjorde sin uppsättning där när hon gifte sig och hon blev jättefin. Dessutom har hon sin salong en trappa ner där jag bor, nära och bra ;) Ska in och diskutera med henne nu i dagarna.
  • lovvydovvy
    kikki kikki skrev 2010-07-30 18:20:51 följande:
      Vi har bokat ytterby folkets hus....skitfin lokal med scen och bar och handikapsvänlig. och skaplig stor parkeringVart ska ni ha eran?
    Har varit på fest där, jättefin lokal! Vi har bokat Stora Holms Säteri.
  • Vickan82

     


    lovvydovvy skrev 2010-08-03 21:17:50 följande:
    Har varit på fest där, jättefin lokal! Vi har bokat Stora Holms Säteri.

    Var inne på deras sida, men det stod inte så mycket och inga bilder direkt. SKulle du kunna berätta lite? Det verkade väldigt mysigt. Vet du vad det kostar?

  • Nikeh
    Fröken Skruttis skrev 2010-08-02 13:15:36 följande:
    Har ni kollat runt på frisörer ännu?! :)
    Det blir "min" frisör i Linné. Är supernöjd med henne i vanliga fall så det kändes som ett naturligt val. Blev så till mig när hon tackade ja, så jag glömde helt bort att fråga vad det kommer att kosta. Men men... det löser sig väl så småningom.  
  • Runi

    Hej!


    Vi bor dock i Nödinge men hoppas jag får vara med iaf ;)


    Planerar för fullt och har troligen redan ordnat klänning, ringar, mat, dricka, hår, smink och kanske lokal. Datumet bestäms när vi har kollat på lokalen som troligen blir i helgen men det står mellan 30/7 eller  6/8 då min pappa jobbar på oljeplattform och de helgerna var han säker på att han skulle va hemma och inte behövde ta ledigt :)


    Lokalen jag verkligen har fastnat för än så länge är berg211 men man vet aldrig hur det känns irl så får se hur det blir. 


    Ringarna blir titanringar och klänningen blir en mix av mina två favoritklänningar :D


    Hår/smink och blommor ordnar några av mina vänner som jobbar med det så då behöver jag inte tänka på det och mat blir buffe med en mix av typisk norsk och svensk mat :)

Svar på tråden Bröllop 2011 Göteborg.