• Äldre 19 Apr 20:50
    22196 visningar
    176 svar
    176
    22196

    Äntligen fredag del 21

    Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd 1-20= 29568 inlägg

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 21
  • Fru Hilde
    Äldre 29 Jun 19:59

    hmm MC den där tråden begriper jag inte  


     


    Vad gäller tältandet gick det suveränt bra bortsett från att jag tagit med mig en för kall sovsäck till mig själv. Alla andra sov som stockar men själv huttrade jag mig igenom halva natten tills dess jag fick den förträffliga idén att orka hämta mig en fleecejacka och krypa ner med den. Dottern sov hela natten i sitt lilla sovrum och blev jätteledsen när tältet skulle packas ihop redan nästa dag. Lilleman sov också bra, bortsett från att han hade svårt att komma till ro på kvällen pga solljuset. Mygg hade vi inte, men däremot myror på första stället vi slog upp tältet... efter flyttning var allt lungt.  


     


    Nästa helg åker vi till Mölle

  • Äldre 29 Jun 22:28

     


    Fru Hilde skrev 2010-06-29 19:59:09 följande:
    hmm MC den där tråden begriper jag inte     Vad gäller tältandet gick det suveränt bra bortsett från att jag tagit med mig en för kall sovsäck till mig själv. Alla andra sov som stockar men själv huttrade jag mig igenom halva natten tills dess jag fick den förträffliga idén att orka hämta mig en fleecejacka och krypa ner med den. Dottern sov hela natten i sitt lilla sovrum och blev jätteledsen när tältet skulle packas ihop redan nästa dag. Lilleman sov också bra, bortsett från att han hade svårt att komma till ro på kvällen pga solljuset. Mygg hade vi inte, men däremot myror på första stället vi slog upp tältet... efter flyttning var allt lungt.     Nästa helg åker vi till Mölle

    Vad kul att det fungerade så bra. Hoppas att ni får det trevligt i Mölle! Kram

  • Äldre 29 Jun 22:28

    Återkommer om husvagnssemestern.....

  • Äldre 29 Jun 22:29

    Drottningen av listor är i farten igen. Nu har jag skrivit massor av listor med allt som skall göras innan vi åker iväg med husvagnen igen.

  • mammac­atta
    Äldre 30 Jun 09:54

     


    Fru Hilde skrev 2010-06-29 19:59:09 följande:
    hmm MC den där tråden begriper jag inte     Vad gäller tältandet gick det suveränt bra bortsett från att jag tagit med mig en för kall sovsäck till mig själv. Alla andra sov som stockar men själv huttrade jag mig igenom halva natten tills dess jag fick den förträffliga idén att orka hämta mig en fleecejacka och krypa ner med den. Dottern sov hela natten i sitt lilla sovrum och blev jätteledsen när tältet skulle packas ihop redan nästa dag. Lilleman sov också bra, bortsett från att han hade svårt att komma till ro på kvällen pga solljuset. Mygg hade vi inte, men däremot myror på första stället vi slog upp tältet... efter flyttning var allt lungt.     Nästa helg åker vi till Mölle

    Låter som en trevligt utflykt!

  • Äldre 2 Jul 17:48

    Äntligen fredag!

    .....och äntligen har hela familjen SOMMARLOV!!!!

    På söndag åker vi söderöver med husvagnen.

  • Fru Hilde
    Äldre 2 Jul 22:58

    Trevligt Janos! vi kanske ska ha en campingdate? 


     


    Vi får vänta lite med Mölle. Jag är förkyld och lilleman verkar ha fått min förkylning idag. Inget allvarligt, men snorigt och hostigt. 


     


    När vi är i Mölle har jag tänkt mig en liten klättertur ner till Ladonien. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ladonien Skulle vara kul att ta med familjen dit. Dottern skulle troligen tycka att det vore OÄNDLIGT spännande, både med skulpturerna/kråkslotten och med den häftiga stigen ner till Nimis. Jag var där för ett par år sedan med en förening och guidades Lars Vilks och spenderade en vädligt trevlig kväll med god mat och dryck på platsen. Mycket trevligt var det och intressant att få höra hans version av hela Ladoniens tillblivelse och hans sätt att komma runt svensk lagstiftning Jag kunde inte låta bli att fascineras av hans påhittighet och envishet mot myndigheter av alla de slag... men satt hela tiden också och smålog för hade jag varit en av alla dessa byrokrater som måste tampas med honom så skulle jag tyckt att han var urjobbig. och så var hans sätt lite väl likt min fars, bortsett från att Lars Vilks är mer socialt kompetent och välutbildad ... men i grund och botten var de lite av samma skrot o korn... på gott och ont dvs. 


    Hursomhelst vill jag gärna få ta med mig dottern dit. Hon kommer älska stället. 

  • Gable
    Äldre 5 Jul 11:04
    janos skrev 2010-07-02 17:48:27 följande:
    Äntligen fredag!.....och äntligen har hela familjen SOMMARLOV!!!!På söndag åker vi söderöver med husvagnen.
    Gud så skönt!!! Snart går vi på semester och då ska det bara njutas!! Njuuuutas!
  • Gable
    Äldre 5 Jul 11:05
    mammacatta skrev 2010-06-29 08:18:23 följande:
    Naprapaten har semester tills på torsdag. Tälta, det låter myggigt. Hur gick det?Å husvagnssemester, hur gick det?Berätta!BTW: The ANOF är tillbaka. Hon vill veta hur man tolkar manliga grannars beteende. Har skrattat hysteriskt.www.familjeliv.se/Forum-5-166/m53255082-4.htm...
    Hmmmm... Känner igen den där... Måste läsa tråden!
  • Gable
    Äldre 5 Jul 11:05

    Bara 3 mail kvar i inboxen på jobb-mailen. Hoppas komma ner på 0 innan veckan är slut...

  • Gable
    Äldre 5 Jul 11:17

    MC - den var hysterisk! Han var en katt

  • Gable
    Äldre 5 Jul 13:02

    MC - titta va mycket kul man kan hitta om man googlar http://www.familjelycka.se/ShowThread.asp?ThreadId=11647&Page=1

  • Gable
    Äldre 8 Jul 14:10

    GRRRRRRR!!!! Har fått höra på lite omvägar att föreståndaren på dagis tycker att jag skämmer bort junior alldeles nåt förfärligt... Vad är det då jag gör som är så hemskt? Jo, jag bär in henne på dagis. Hon vill bli buren och vara i famnen, innan jag lämnar henne och då kramas vi lite och jag säger till henne att jag älskar henne.


    Det spelar ingen roll om det är jag eller hennes pappa som lämnar henne. Hon vill bli buren in och gosad med.


    Sen tar en av fröknarna henne i deras famn och så säger vi hejdå. Va f-n är fel med det?! Hon kräver inte att bli buren hela dagarna, hon springer omkring och leker, klättrar och har sig. Ibland kan hon sätta sig en stund i en av fröknarnas knä och gosa lite, sen springer hon igen.


    Det är bara den där lilla stunden på morgonen som tydligen är ett JÄTTEPROBLEM för föreståndaren. Ingen annan i personalen upplever att det är ett problem. Det värsta är att föreståndaren har tydligen tagit upp det här flera gånger med personalen, att hon är såååå bortskämd, men inte sagt ett ord till oss föräldrar om det!!!


    Ska på pin kiv enbart bära in henne hädanefter, vare sig hon vill eller inte! AAARRRRGH!! 


    Hur ska man tackla en sån här sak?! Det är inte första gången föreståndaren har åsikter och bestämmer saker rörande vårt barn UTAN att informera oss. Funderar på om man ska gå vidare, men hur gör man det utan att barnet och personalen blir straffade? För det kommer att hända i såfall, det är jag helt övertygad om.


     

  • mammac­atta
    Äldre 10 Jul 21:45

    Gable, som vän av ordningen undrar jag på vilket sätt föreståndaren har med ditt barn att göra? Är hon en av de ansvariga pedagogerna? jobbar hon på avdelningen? Tar hon emot barnen(det ska inte en föreståndare göra).

    Har ni haft utvecklingssamtal? Med er pedagog alltså.
    Jag står som ett frågetecken - hon har faktiskt inte ett smack med erat barn att göra, det blir oftast bara bekymmer om shefen lägger sig i den dagliga verksamheten.

  • äntlig­en på väg
    Äldre 19 Jul 08:43

    Hooo hoooo?!
    Har ni farit på semester allihop?
    Här är det småmulet idag. Då borde jag passa på att röja... borde...

    Gable: Vad trött man blir på såna människor! *suckar*

  • mammac­atta
    Äldre 20 Jul 21:50

    Vi röjde ut garaget igår. Elektrikern skulle komma och jag vet inte om mitt förslag att han skulle hänga i taket i sele för att nå dosan skulle bli så poppis.
    Tre vändor till tippen blev det. Två hann jag eftersom alla jävlar i hela norra europa nödvändigtvis ska till tippen samtidigt. KAN bero på deras något snåla öppettider, vad vet jag.

Svar på tråden Äntligen fredag del 21