• Fru Hilde

    Äntligen fredag del 21

    Hej hopp o hallå här är jag igen. Jag har så lite tid numera för surferiet. 


     


    ÄPV har varit hemma hos oss. Jättetrevligt att äntligen träffas. Kanske var dags nu också... vi bor ju faktiskt inte alls så långt från varandra.  


     


    Dottern har magsjuka så natten har varit såååå mysig *NOT!* bläk Maken får sköta det mesta av den ruljangsen dock, vi vill inte ha två sjuka barn och så är det ju jag som tillhandahåller maten så det är smartare att försöka hålla mig frisk. Nu vet vi visserligen inte om det är ngt smittsamt. Ingen annan har varit sjuk, inte på dagis heller. Vi var ute i trädgården en hel del igår och man vet ju inte om hon stoppat i sig ngt oklokt. Hon får för sig så konstiga saker nuförtiden och vem vet om hon leker koka soppa kanske hon provsmakar. Jag trodde i min enfald att det var barn i krypstadiet som åt knepiga saker, men det där är HELT FEL! Fyraåringar är nyfikna och stoppar saker mest överallt, ibland i örat ibland i munnen ibland kan man testa om saker får plats i näsan. 

  • Fru Hilde
    janos skrev 2010-05-23 21:02:21 följande:
    P.S. Sonen och pappan fightas om sovningen. Glad att jag slapp det ikväll.I natt var förresten historisk här hemma: Första natten sen sonen föddes, som han sov en hel natt och dessutom i sin egen säng. *jublar*
    Grattis Janos!!! 
  • Fru Hilde

    Nu har jag varit duktig och gjort en matplanering för den här veckan. Jag förvandlas allt mer till en tvättäkta hemmafru nu har jag startat en syjunta hemma hos mig på måndagar också... undras just hur många husmorspoäng det kvalar in till? och så lappar och lagar jag och ska sy mig själv en fleecejacka. 

  • Fru Hilde

    APG det låter som min dotter. Hon drar i mig för jämnan. 


     


    Här är jag och maken magsjuka. Olidligt hemsk är vad det är.

  • Fru Hilde

    Hej


    Janos visst är det knepigt vad olika dagar man kan få Jag har också suttit i blöjträsket idag och knappt fått något gjort pga båda barnens krav på mammanärvaro. Lilleman fick vaccination igår så det är därför han varit lite småfebrig och dålig i magen. Dottern däremot, ja hon har ingen annan åkomma än helt vanlig trotsålder.... För en stund sedan ställde hon till ett himla liv när vi råkade komma med det "fruktansvärda" förslaget att hon skulle sova i sängen och inte under den


     


    Jag har bråkat om politik idag också. Det hör inte tillvanligheterna nuförtiden. Vet inte om det var värt det eller inte för vederbörande (som jag bråkade med) lär knappast ändra sin åsikt i ämnet. Ja ja..

  • Fru Hilde

    Återkommen från ännu ett datorhaveri Jag är döless på denna datormakapär, den ska definitivt puttas utför en ättestupa vilken dag som helst... men helst inte innan hösten. Jag håller liv i den så länge det bara går men det blir svårare och svårare. Bläk säger jag bara... 


     


    annars skickar jag kramar o muffins till er alla på denna ljuvliga regndag


     


    Nu ska jag vidare i cajberspäjset...*swooosh*

  • Fru Hilde
    äntligen på väg skrev 2010-06-10 16:50:06 följande:
    Tack... så gott med lite eftermiddagsfika... igen. Gör inte annat än fikar .På tal om fika, när kommer du och hälsar på Hilde??Välkommen hem APG!Kram allihop!
    Jag vill gärna komma o hälsa på! Vi kanske kan ha en date nästa vecka? 

     


    Apg verkar vara ganska mysig kväll för dig. Här spöregnar det fortfarande så ngt balkongdrickande är icke möjligt.  

  • Fru Hilde
    mammacatta skrev 2010-06-11 19:13:01 följande:
    Äntligen fredag på er! *kram*Skåla med mig, jag fyller år idag!

    Grattis MC !!!! 


     


     


    mammacatta skrev 2010-06-11 19:13:01 följande:
    Äntligen fredag på er! *kram*Skåla med mig, jag fyller år idag!

     


    Grattis MC !!!! 


     


     


    äntligen på väg skrev 2010-06-11 15:21:50 följande:
    Äntligen fredag!Hilde: Tisdag eller fredag skulle funka för oss Ikväll ska jag ut med mammorna från föräldragruppen. Ska bli kul. Kanske tom gör en frisyr för att festa till det lite .
    På tisdag fyller dotter år. Jag ska ta och fundera på om jag kan på fredag. Lördag 19 juni ska vi ha barnkalas så eventuellt behövs det förberedas lite grejer dagen innan.
  • Fru Hilde

    Hej hej hopp o hallå!  


     


    Anne jag kommer inte in på ansiktsboken. funkar den för dig? 


     


    Idag har jag shoppat både till barn och mig själv. Polarn hade rea och Meandi likaså så min goda vän som säljer kläder har sålt ut en massa av provkollektionen till mig. Mycket trevligt.  


    Vi hade kalas hela dagen igår. Först barnkalas 11-13 och därefter släktkalas. Lilleman blev runtburen som aldrig förr och var helt omöjlig att natta på kvällen. Fick väl måhända överdos av stimulans... han vaknade på natten också och var helpigg o pratglad i flera timmar... det var däremot inte hans mor Överhuvudtaget har han börjat bli svårare att lägga och få att sova. 


     


     

  • Fru Hilde

    Inget kan väl förstöra en dag så som skoskav? Har man väl fått ett så sitter det där och går knappast att åtgärda. 


     


    Sociala kontrollkontoret Inte alltför långt från sanningen faktiskt. Finns en anledning till att jag är sparsam med vad jag hittar på när jag är där. 


     


    Bröllopsgästklänningar? Roligt att glutta på, men på min TV blir alla väldigt feta för tillfället så klänningsmodellerna gissar jag faktiskt ser lite annorlunda ut i verkligheten... vår tjocktv har förvandlats till att bli en äkta tjocktv.... (visar fel format på bild hela tiden).

  • Fru Hilde

    Ha det så bra allihop på midsommar! 


     


    Vi ska provcampa med nya tältet på lördag. Ska bli intressant om barnen sover bra i tält.  

  • Fru Hilde
    äntligen på väg skrev 2010-06-25 14:04:56 följande:
    Äntligen fredag och äntligen midsommar .
    Dito!
  • Fru Hilde
    janos skrev 2010-06-28 08:24:31 följande:
      Faxar över en kiropraktor till sänghalmen!
    Janos se till att det blir en manlig snygg sådan Så MC kan få lite ögongodis mitt i ledan
  • Fru Hilde

    hmm MC den där tråden begriper jag inte  


     


    Vad gäller tältandet gick det suveränt bra bortsett från att jag tagit med mig en för kall sovsäck till mig själv. Alla andra sov som stockar men själv huttrade jag mig igenom halva natten tills dess jag fick den förträffliga idén att orka hämta mig en fleecejacka och krypa ner med den. Dottern sov hela natten i sitt lilla sovrum och blev jätteledsen när tältet skulle packas ihop redan nästa dag. Lilleman sov också bra, bortsett från att han hade svårt att komma till ro på kvällen pga solljuset. Mygg hade vi inte, men däremot myror på första stället vi slog upp tältet... efter flyttning var allt lungt.  


     


    Nästa helg åker vi till Mölle

  • Fru Hilde

    Trevligt Janos! vi kanske ska ha en campingdate? 


     


    Vi får vänta lite med Mölle. Jag är förkyld och lilleman verkar ha fått min förkylning idag. Inget allvarligt, men snorigt och hostigt. 


     


    När vi är i Mölle har jag tänkt mig en liten klättertur ner till Ladonien. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ladonien Skulle vara kul att ta med familjen dit. Dottern skulle troligen tycka att det vore OÄNDLIGT spännande, både med skulpturerna/kråkslotten och med den häftiga stigen ner till Nimis. Jag var där för ett par år sedan med en förening och guidades Lars Vilks och spenderade en vädligt trevlig kväll med god mat och dryck på platsen. Mycket trevligt var det och intressant att få höra hans version av hela Ladoniens tillblivelse och hans sätt att komma runt svensk lagstiftning Jag kunde inte låta bli att fascineras av hans påhittighet och envishet mot myndigheter av alla de slag... men satt hela tiden också och smålog för hade jag varit en av alla dessa byrokrater som måste tampas med honom så skulle jag tyckt att han var urjobbig. och så var hans sätt lite väl likt min fars, bortsett från att Lars Vilks är mer socialt kompetent och välutbildad ... men i grund och botten var de lite av samma skrot o korn... på gott och ont dvs. 


    Hursomhelst vill jag gärna få ta med mig dottern dit. Hon kommer älska stället. 

Svar på tråden Äntligen fredag del 21