Vi kommer bara önska oss bidrag till resa, många tycker det är ofint som bara den! Men när vi gifter oss har vi vart sambos i 3 år och vi har allt vi önskar oss i prylväg, köksmaskiner och förådet är fullt med "bra att ha saker" som egentligen borde säljas eller slängas.
Förr gifte man sig INNAN man blev sambo och då var det guld att få bakmaskin, brödrost, damsugare och strykjärn då det är ganska dyrt att starta ett eget litet hem:) Men jag anser att tiden förändrats.
Tänker också sno Sebastianas ide där då vi har en del släkt som kommer resa från utlandet och redan lägger massa pengar på att bara komma på vår dag! Det om något är ju faktiskt den finaste gåva man kan få enligt mig, att vänner och familj tar sig tid och råd att resa långt för att fira vår dag tillsammans!
Vill tillägga att det inte alls är "fult" med önskelistor, det hjälper mycket till när man ska på bröllop, tycker det är otroligt svårt att köpa presenter och blir alltid glad när det finns tydliga önskelistor med olika presenter i olika prisklasser, var själv student när jag var på bröllop sist så jag skämdes lite över min "billiga" present. Så jag tänker prata med de jag vet har det tufft ekonomiskt och vara tydlig med att vi inte förväntar oss något annat än att de dyker upp :) Ett hemgjort kuponghäffte med hund/katt vakter och liknande fick jag senast i julklapp av min syster, tyckte jag var jättesmart och kul!