• Annasal

Är det ofint att önska sig bröllopspresenter?

Vet inte riktigt om jag hamnar i rätt bröllopsämne nu men jag undrar hur många av er som uttryckligen önskar er bröllopspresenter?

Hur många har skapat en "önskelista" (hur/var gör man det förresten) och hur många låter sina gäster själva välja om och vad de ska köpa???

Tacksam för svar

• Svar på tråden Är det ofint att önska sig bröllopspresenter?
  • Martinaa

Kan du komma på så många saker så kör bara. Sen är ju en önskelista just vad det låter, en ÖNSKElista. Ingen av gästerna är ju tvungna att köpa något av just det som står där, hittar de något annat de vill köpa är det ju fritt fram för det!

• Annasal

Nog kan jag komma på saker :) Lite läskigt att när man tänker efter lite kan komma på en massa mysigt som man skulle vilja ha :)

Tack för all hjälp!

• lydice

Klart du skall ha en önskelista beredd för alla kommer ändå att fråga. Tyckte du kommit på mycket bra. många vet jag brukar gå ihop och köpa tillsammans...

• Annasal

Tackar :)

Tacksamt om ni vill dela med er av era önskelistor så man får några fler ideer :)

• Annasal

Jättefin sida med en riktigt bra önskelista! Ser att du också önskat dig golfklubbor o upplevelser :)

• tågjäntan

Det låter bra det du skrivit. Vi hade allt vi behöver, så vi önskade oss presentkort hos fotografen, praktisk hjälp mm.

• Annasal

Hmmm..."praktisk hjälp", hur menar du och hur önskade ni er det?

• Annasal

Jaha, jag tror jag förstår. Menar du typ "klipp vår gräsmatta under sommaren" eller "hjälp oss måla om huset". Eller?

Riktigt bra ide!!! Om jag förstått det rätt :)

• Annasal

Nu börjar det ta sig lite med vår bröllopslista.

Resia presentkort
    Upplevelse (spa)
    Upplevlese (massage för två)
    Iittala glas
    Iittala tallrikar
    Iittala skålar
    Iittala bestick
    Rörstrand muggar
    TV (42 tum)
    Espressomaskin
    Våffeljärn
    Smörgåspress
    Brödrost
    Golfklubbor
    Laptop
    Byrålåda
    Passa barnen under en helg
    Hjälpa oss göra fint i trädgården
    Hjälpa oss måla om huset

Vill någon mer dela med sig av sin önskelista vore det toppen :)

Svar på tråden Är det ofint att önska sig bröllopspresenter?