• Annasal

Är det ofint att önska sig bröllopspresenter?

Vet inte riktigt om jag hamnar i rätt bröllopsämne nu men jag undrar hur många av er som uttryckligen önskar er bröllopspresenter?

Hur många har skapat en "önskelista" (hur/var gör man det förresten) och hur många låter sina gäster själva välja om och vad de ska köpa???

Tacksam för svar

• Svar på tråden Är det ofint att önska sig bröllopspresenter?
  • MickanVarberg

Jättefiffigt med praktiska presenter!

Vi testade först göra hela vår bröllopssida hos www.weebly.com men fastnade tills slut också hos www.varbrollopslista.se just för utbudet till vår önskelista. Vi önskar oss:

1) Resia presentkort (i en mängd valörer så alla känner att de kan handla nåt)
    2) En 180cm säng
    3) Sängkläder (egyptisk bommul)
    4) Reseväskor
    5) Orrefors vinglas
    6) Orrefors decanter
    7) Kristallkrona
    8) Juicemaskin
    9) Kaffebryggare
    10) Espressomaskin
    11) Kyl/frys
    12) Upplevelser (middag för två)
    13) Ljusstakar
    14) Iittala origo tallrikar
    15) Iittala origo skålar
    15) Iittala origo koppar
    16) Iittala bestick
    17) Iittala glas
    18) Strykjärn

Allt som allt blir det ca. 70 artiklar som våra gäster har att välja på.

Det är bra att de har ett utbud så de inte känner sig "låsta" att köpa någon specifik present som de kanske inte uppskattar. Vi har ca. 30 inbjudna till bröllopet

• Coorala

Tycker ni båda har ganska bra koll på vad ni vill ha!

Vi tänkte bara önska oss pengar. Dvs. ge ut ett bankkontonummer tillsammans med inbjudan och skriva en liten text att de som kan och vill får sätta in valfritt belopp in på det kontot.

Personligen tycker jag att det är ganska tråkigt men min blivande vill väldigt gärna göra så!

Svårt det här med presenter!!!

• Annasal

Om du tycker att det är lite tråkigt att bara önska er pengar tycker jag ni ska kompromissa. Tex. önska er några presenter och lite pengar också.

Ni ska ju båda vara nöjda med era önskade presenter :)

• Coorala

Ja vi har pratat lite om att kombinera att önska oss presenter och lite pengar också men vi vet inte riktigt hur vi ska göra. Får fundera lite mer...återkommer om jag kommer på nåt bra :)

• Coorala

Haha...vi har kommit på det. Har skrivit i en annan tråd också men skriver i det här eftersom jag är så stolt över lösningen :)

Kika in på www.varbrollopslista.se/cooralahjartamarkus

OBS! Vi är inte klara med sidan men kika in på fliken "BRÖLLOPSLISTA"

• MickanVarberg

Bra början :) Fiffigt att blanda lie så alla blir nöjda :)

Funderar på att sno din ide och göra samma sak :)

• Mathilda81

Snyggt! Innehåller den info som gästerna behöver utan att vara för mycket :)

• MickanVarberg

Annasal: Hur går det med din önskelista? Klurar du fortfarande eller börjar du och din m2b enas om nåt :)

• Annasal

Haha :) jovisst kan vi enas...någorlunda iaf :)

Vi är inte helt klara än men jag kan återkomma med vår önskelista när den känns lite mer klar

Har någon annan lust att posta sin önskelista här?

Svar på tråden Är det ofint att önska sig bröllopspresenter?