• Äldre 21 Oct 23:56
    16007 visningar
    71 svar
    71
    16007

    Skånebrudar!

    Nu har vår tråd blivit avstängd igen - tiden går fort när man har roligt!

    Hoppas nya som gamla hittar hit!

  • Svar på tråden Skånebrudar!
  • Lindah­l
    Äldre 16 Jan 11:07
    #61

    Halloj!!!
    När det gäller catering har jag suttit och kollat på nätet och hittade något som heter:
    www.alla-tiders-catering.se
    Verkade till att ha det mesta och vad jag kunde utläsa kunde man även komponera ihop en egen bufé...
    Dom kunde tydligen även ordna både lokaler och serveringspersonal med...
    Någon som har någon erfarenhet av dessa???
    Är rätt så tidigt ute, men bättre det än att sitta med allt i slutändan och känna sig stressad...

  • Miss Giggle
    Äldre 16 Jan 19:32
    #62

    Lindahl: Jag har hört lite blandat om dem. Vissa har varit jättenöjda och vissa inte så nöjda. Men så är det ju alltid.

  • Äldre 18 Jan 10:43
    #63

    Vi ska träffa en kille på fredag som har eventföretag så han ska ev ordna röd matta, ljussättning mm till oss. Och så följer det med en kock som han jobbar med. Ska bli spännande och se hur flexibla de är med priser och så eller om de har en färdig meny som de inte kan frångå. Man har ju sin budget.

  • Lindah­l
    Äldre 20 Jan 11:58
    #64

    Miss Giggle skrev 2010-01-16 19:32:20 följande:


    Lindahl: Jag har hört lite blandat om dem. Vissa har varit jättenöjda och vissa inte så nöjda. Men så är det ju alltid.
    Tack för svaret....det är ju ofta så att man får olika budskap, har ju tid att tänka på saken och kolla upp flera alternativ då vi inte gifter oss förräns till vintern 2010....
  • Rapsbr­ud
    Äldre 20 Jan 12:56
    #65

    Hoppar också in på listan

    2010

    januari

    februari

    mars

    april
    Nicossambo 17/4 Helsingborg

    maj
    8/5 Rapsbrud - Skabersjö kyrka
    8/5 PoM - Lund
    22/5 Moule - Stångby/Lund

    juni
    Fofinha 5/10 Malmö

    juli
    Kullaberg 10/7 - Brunnby / Mölle
    Tokisen 10/7 Tomelilla
    sockersmulan 17/7
    Fansanb 17/7
    Juli100724 24/7 Ängelholm

    augusti
    Sundance 14/8
    Linaz 14/8 Malmö
    jelicka 14/8 Helsingborg
    PlusBrud 21/8 Ystad
    Miss Giggle: 28/8- Glostorp

    september
    Tessandy 4/9

    oktober
    sun moon 2/10 Malmö

    november

    december
    Uttan 4/12 Karlsborg

  • Äldre 20 Jan 15:15
    #66

    Välkommen rapsbrud!

    Usch idag fick jag veta att min farmor inte kommer på bröllopet . Hon är för gammal och orkar inte resa. Därmed kommer inte min faster heller, för hon är förståndshandikappad sedan födseln och känner sig lite osäker utan farmor. Fick nästan lite dåligt samvete att vi inte tänkte i de banorna och valde att lägga vigseln här nere i skåne när släkten bor i småland.

  • Marial­ia
    Äldre 20 Jan 15:29
    #67

    Vi ska anlita Ärtholmsgården för Grillad Gris, kolla deras hemsida för info: artholmen.se

    Väldigt trevliga o tillmötesgående! Inte så dyra heller. Ligger föresten i Malmö


    Sundance skrev 2009-12-08 10:41:52 följande:
    Kan inte Ängavallen ordna det där med helstekt och även fixa personal? Har precis för mig det...
  • Gnistr­a mera
    Äldre 20 Jan 16:04
    #68

    Hej hej,

    Igår kväll skulle vi ha middag hemma för ledningsgruppen ifrån jobbet. Vi beställde catering ifrån Fellinis i Lund (www.fellini.se).

    Det var en lyxig italiensk buffé med FANTASTISK god mat. Dom leverade hemma och hämtade allt disk imorse. Super trevliga. Vid större fester ordnar de även bra billig serverings personal.

    Jag kommer definitiv använda mig av dem igen vid fest. Tror att de kan säkert fixa bröllops catering oxå.

    På hemsidan finns ingen catering meny så man får prata med personal för mer info.

    Har även använt mig av Jacobs catering vid fest. God mat men inte i närheten av så gott som på Fellinis.

  • Gnistr­a mera
    Äldre 20 Jan 16:10
    #69

    Ps. glömde skriva detta i förra inlägget...

    Ikväll skall vi ha catering från Magnus Kitchen. Har inte provat dem tidigare men skall bli intressant att se hur de är.... (bra rekommendationer från andra på jobbet).

  • Gnistr­a mera
    Äldre 20 Jan 16:13
    #70

    Hej Sundance - kul att se dig här

    Synd om din farmor och faster men samtidigt tycker jag att det är viktigt att andra får anpassa sig efter er dag och inte att ni skall ta allas behov i beräkning. Man kan aldrig göra alla nöjd men på sin bröllopsdag behöver man sätta sig själv i fokus.


    Sundance skrev 2010-01-20 15:15:57 följande:
    Usch idag fick jag veta att min farmor inte kommer på bröllopet . Hon är för gammal och orkar inte resa. Därmed kommer inte min faster heller, för hon är förståndshandikappad sedan födseln och känner sig lite osäker utan farmor. Fick nästan lite dåligt samvete att vi inte tänkte i de banorna och valde att lägga vigseln här nere i skåne när släkten bor i småland.
  • Äldre 20 Jan 17:23
    #71

    Du har så rätt Gnistra . Tack! Och tack för bra catering-tips. Väl värda att kolla upp. Hade inte tänkt på Fellinis. Men jag ska erkänna att det nog beror på att jag aldrig ätit där för att jag inte hört så bra om dem. men det var i och för sig ett tag sedan jag hörde detta så det är ju mycket möjligt att de är bra nu.

Svar på tråden Skånebrudar!