Inlägg från: Sundance |Visa alla inlägg
  • Sundance

    Skånebrudar!

    Jag har hittat hit!!!

    Vi har fortfarande problem att hitta en plats för vår vigsel. Vi skulle ju först gift oss på slottsbacken där vi ska ha festen men den sångerskan som vi verkligen verkligen vill ha vill inte sjunga utomhus så nu letar vi efter en plats inomhus som är pampig. Vi skulle kunna vara i källarvalvet på slottet men där är mer mysigt och intimt och det var väl inte riktigt så vi tänkt oss vigseln. Ville ha stor vigsel med mycket blommor coh röd matta och parasoller. Så nu letar jag väl efter en vacker sal med stora fönster kanske. Pampig i alla fall. Trollenäs slott och Trollebergs slott har sagt nej. Likaså Universitetshuset i Lund. Några fler tips? Runt Lund/Eslöv.

  • Sundance

    Tack! SKa maila dem på Örenäs och kolla. Och du får jättegärna höra med dina vänner om var de skulle gifta sig. Häckeberga kollade vi för länge sedan, när vi även letade efter ett ställe att ha festen på, men de var lite för dyra för oss. Tror ni att de skulle gå med på att man har bara vigseln där? Säkert är de redan bokade menar jag. Och vi kommer ju fortfarande ha festen på Ellinge slott. Jaja, bara att ringa dem egentligen.

    Hihi, kommer ihåg hur nervös jag var när jag ringde Häckeberga för det var det första telefonsamtalet jag ringde som hade med vårt bröllop att göra . Första spadtaget liksom.

  • Sundance

    Åh, Mölle by the sea?. Om vi tänker på samma så säger min kollega att det är jättefint. jag har också kikat på det. Nu blir det ju Ellinge för vår del men jagar fortfarande en fin sal eller nåt att ha själva vigseln i. Vi vill ju inte gifta oss i kyrka och utomhus blev det inte nu (som vi först tänkt) för vår drömsolist ville inte sjunga utomhus. Men var 17 kan man vara någonstans??? Har fått nej från Örenäs slott, Trollenäs slott, Trollebergs slott, heleneholms slott. Skulle vilja vara någonstans där det kanske är stora fina fönster. Vackert liksom.

  • Sundance

    Jag har också tänkte någon sådan frisyr men har tyvärr ingen bild på dator. Bara urklippt. Super snygg är hon den tjejen. Eller så blir det så enkelt som hon i mitt galleri. Hon med den lite silvriga klänningen med mörkt hår. Frågan är om det håller sig en hel dag, eller om det blir platt fram mot kvällen.

  • Sundance
    sockersmulan skrev 2009-11-13 15:24:56 följande:
    2 brudklänningar?! Spännande! Har du bilder? Ska höra med mina vänner på en gång, haft jättemkt att göra nu..
    Visst känns första spadtaget spännande! Jag satt med pirr i magen därhemma när min m2b ringde till vår festlokal..Här går det framåt, gör lite i taget. Ska snart börja jaga skor på allvar +börja pyssla med inbjudningskorten, iiih!
    De finns i mitt galleri, båda två . Kom gärna med kommentarer om vilken du gillar bäst. jag är smal men ändå med lite former (byst och rumpa )och relativt kort (1,60). Har ju inte provat den som är lite silvergrå liksom. Ska prova dem båda när de kommit hem.

    Måste också komma igång med att handla in till inbjudningskorten. Min stackars mamma ska ju skriva alla 32 för hand så hon bör väl få lite tid på sig
  • Sundance
    Englandssvenskan skrev 2009-11-17 16:44:26 följande:
    Hej! Hur gör man för att kopiera en liten ruta med ett citat man vill svara på? Jag fixar det inte så får svara utan dem.Kullaberg ? vad glad jag blev att genom dig hitta Lilly.dk som har superfina klänningar inom min budget (fick panik ett tag och trodde alla låg på 10,000+) och en affär som säljer dem i min hemstad, synd bara att de inte säljs i England också!Sundance ? båda klänningarna är underbara och passar säkert till din form. Det beror nog mer på din hårfärg/hudton tror jag ? den silveraktiga klänningen ser ut att passa väldigt bra på en mörkhårig men kanske mindre bra med ljust hår... Min idealfrisyr är också som modellen med din silverklänning men jag misstänker att mitt platta hår inte klarar av att se så bra ut en hel dag. Finns det någon frisör eller hår-medveten som tror att det går att ha styla såna där glamorösa Hollywood-lockar och få det att hålla hela dagen? Vi ska ha fest på en lokal som ordnar mat/dryck osv. Ni andra som gör så ? hur mycket har ni tänkt lägga till av eget (blommor, färgade servetter, ljus etc). Vi har inte budget till för mycket men jag undrar om det finns enkla knep att göra det lite mer personligt...
    Jag är förvisso ljushårig och kommer vara det på bröllopet också. Inte platina men ljus med konjak-färgade slingor. Men jag har tänkt att beställa den silvergrå klänningen i en diamond-white. Så den blir inte silver. Nej, det är just det där att få frisyren att hålla. Mitt hår är också väldigt fint så jag är också rädd att det inte håller så bra. Har tänkt mig någon lite löst halvuppsatt. Vill inte ha det för strikt, fint uppsatt liksom. Lite mer löst, avslappnat är mer jag.
  • Sundance

    Vi ska gifta oss utomhus, på Ellinge slott så vi kan ha ganska många gäster, men visst som du säger Englandssvenskan så är det där med vädret ett dilemma. Men vi har i alla fall en backup. Ingen kyrka för vår del dock.

  • Sundance

    Var har ni tänkt göra er makeup coh ert hår? Jag har bokat tid på EGO i Lund. Någon som vet något om dem. Är de duktiga på hår och make just till bröllop. De använder ju i.d. vilket jag tyckte va bra och då de redan började få bokningar för nästa sommar så prel.bokade jag, men jag kikar fortfarande runt.

  • Sundance

    Njae, spettekaka är inget vi tänkt. Inte ens min m2b gillar det så... Men vi kör nog en enkel efterrätt. Kanske någon kula med glass och någon pajbit till det och sedan kör vi en bensträckare och sedan tårtan. Så vi lägger krutet på tårtan men vill ändå ha en lite efterrätt med något dessertvin till.

  • Sundance

    Aha... Är dålig på catering-firmor. Har själv fullt sjå med att hitta någon men jag tyckte också att Jacobs verkade bra.

  • Sundance

    Vi ska träffa en kille på fredag som har eventföretag så han ska ev ordna röd matta, ljussättning mm till oss. Och så följer det med en kock som han jobbar med. Ska bli spännande och se hur flexibla de är med priser och så eller om de har en färdig meny som de inte kan frångå. Man har ju sin budget.

  • Sundance

    Välkommen rapsbrud!

    Usch idag fick jag veta att min farmor inte kommer på bröllopet . Hon är för gammal och orkar inte resa. Därmed kommer inte min faster heller, för hon är förståndshandikappad sedan födseln och känner sig lite osäker utan farmor. Fick nästan lite dåligt samvete att vi inte tänkte i de banorna och valde att lägga vigseln här nere i skåne när släkten bor i småland.

  • Sundance

    Du har så rätt Gnistra . Tack! Och tack för bra catering-tips. Väl värda att kolla upp. Hade inte tänkt på Fellinis. Men jag ska erkänna att det nog beror på att jag aldrig ätit där för att jag inte hört så bra om dem. men det var i och för sig ett tag sedan jag hörde detta så det är ju mycket möjligt att de är bra nu.

Svar på tråden Skånebrudar!