• Flygan­de taxen
    Äldre 24 Sep 08:26
    17777 visningar
    96 svar
    96
    17777

    Rockbröllop

    Har märkt att det finns en massa trådar med olika "temabröllop". Så därför tänkte jag försiktigt försöka starta en "tema: rock"-tråd

    Hängde lite i Alternativa bröllop-tråden tidigare, men tycker att en rock-tråd hade passat bättre för mig.

    Nån annan som ska ha bröllopsfest i tema rock/goth/svart-rött/metal el.likn?

    Kanske vi kan byta lite idéer och fundera lite här?

  • Svar på tråden Rockbröllop
  • Andréa­K
    Äldre 1 Dec 17:00
    #81

    Var på ett bröllop för några år sedan, de hade "heavens on fire" som utgångsmusik....=)

  • happil­yevera­fter87
    Äldre 1 Dec 19:13
    #82
    varelse skrev 2009-11-30 22:02:55 följande:
    Vilken låt blir det då? Vi vill ha tips här!! ;D
    Första dans-låten blir en som min blivandes band ska skriva speciellt till oss! Vi ska gå in i kyrkan till slutet av November rain med Guns n' Roses :)
  • Tattoo­82
    Äldre 3 Dec 12:59
    #83
    AndréaK skrev 2009-12-01 16:58:59 följande:
    Vårt bröllop också kommer att ha rocktema...inbjudningskorten (som inte är klara) kommer att gå i tattootema och dukning i svart, vitt och lila. Har inte bestämt ännu om det blir "traditionell" vit klänning eller annan färg.
    [/citat]

    Precis som oss då fast vi har rött istället för lila. Jag ska ha en vit klänning, fast den är kanske inte så traditionell. Har bild i galleriet!
    happilyeverafter87 skrev 2009-12-01 19:13:52 följande:
    [citat]
    Första dans-låten blir en som min blivandes band ska skriva speciellt till oss! Vi ska gå in i kyrkan till slutet av November rain med Guns n' Roses :)
    Vad häftigt att få en egen låt!!
  • Kråke
    Äldre 3 Dec 13:09
    #84

    Highway to hell =)
    det hade varit fräckt att ha..

    Vi kommer ha musik av metallica eller kiss =)
    Maken bestämmer låtarna så det vet jag inte vilka de blir än.

  • Andréa­K
    Äldre 11 Dec 22:35
    #85

    Tattoo 82....är det TCOL-ringar ni har? =)

  • 2010 05 01
    Äldre 12 Dec 10:36
    #86

    Var på ett bröllop i somras där de hade valt Stairways to heaven när de gick fram och Highway to hell tillbaka. Mest för att de tyckte det var en kul grej. Det var ett borgerligt bröllop ska tilläggas. Highway to hell är nog inte så poppis i kyrkan kan jag tänka mig.
    Vi funderar nu på musik till vårt bröllop och hoppas på att kyrkan och prästen inte har något emot rock.

  • Tattoo­82
    Äldre 13 Dec 09:33
    #87

    Andrea - Jepp!

  • Andréa­K
    Äldre 13 Dec 20:59
    #88

    Vi har också TCOL i förlovningsringar och håller på att kolla ut vigselringar i samma serie. Förlovningsringen är dock 6 mm så det får inte plats så mycket till =)


    Tattoo82 skrev 2009-12-13 09:33:18 följande:
    Andrea - Jepp!
  • Tattoo­82
    Äldre 15 Dec 09:23
    #89

    Vi har bekymmer med ringarna... Vill helst ha i titan eller stål nu! Passar inte så bra med förlovningsringarna, men det känns ju dumt att ta nåt dyrare när man hellre vill ha de billigare. Samtidigt känns det dumt att lägga bort den mycket dyrare förlovningsringen... Vill ju helst ha två ringar!

  • annieb­ananie
    Äldre 15 Dec 10:59
    #90

    Du behöver ju inte ha båda ringarna på samma finger?

  • Tattoo­82
    Äldre 15 Dec 11:51
    #91

    Nä, det är ju också en lösning kanske... Hade jag inte tänkt på!

  • Andréa­K
    Äldre 16 Dec 21:38
    #92

    Men visst är det snyggt med två ringar på samma finger ändå? =)

  • Bondbr­ud
    Äldre 18 Mar 15:49
    #93

    Vi älskar båda Metallica o temat blir Rock.
    Färgerna blir Vinrött, gräddvitt och svart!

    Någon som har ideer på musik i kyrkan!????

  • lillal­yckan
    Äldre 28 Apr 19:20
    #94
    Bondbrud skrev 2011-03-18 15:49:16 följande:
    Vi älskar båda Metallica o temat blir Rock.
    Färgerna blir Vinrött, gräddvitt och svart!

    Någon som har ideer på musik i kyrkan!????
    Vi gick ut till Mötley Crues Home Sweet Home, den gör sig mycket bra på flygel i en stor kyrka
  • Abi
    Äldre 28 Apr 22:21
    #95

    Jag vet inte riktigt vad man ska klassa vårt bröllop som men både jag och min m2b är alternativa och lyssnar på typ synth, EBM, hardstyle och annat elektroniskt, vi kommer nog inte ha mycket av den sorten men jag försöker ändå hitta lite bra metal- och hårdrockslåtar som ingångs- och utgångsmusik. Det blir nog Evanescence, The Cure eller Slipknot som ingång, utgång vet jag inte än... Det blir nog mer gothiskt i stilen skulle jag tro, men jag är rädd att jag är för feg med att vara alternativ... 

    Min klänning kommer vara svart/vit och sydd efter egen design i lite gothisk stil.. mer vill jag inte avslöja Flört Och färgtema rött, svart och vitt.

    Vi funderar också på att skaffa varsin tatuering på ringfingret, eller vi vill det men vi vet inte om vi hinner innan så då kanske det får bli senare. 


    When you cried I'd wipe away all of your tears, when you'd scream I'd fight away all of your fears
  • 201212
    Äldre 22 Dec 19:36
    #96

    vi ska ha rock & teater tema. färgerna rött, guld & svart.

Svar på tråden Rockbröllop