• Flygande taxen

Rockbröllop

Har märkt att det finns en massa trådar med olika "temabröllop". Så därför tänkte jag försiktigt försöka starta en "tema: rock"-tråd

Hängde lite i Alternativa bröllop-tråden tidigare, men tycker att en rock-tråd hade passat bättre för mig.

Nån annan som ska ha bröllopsfest i tema rock/goth/svart-rött/metal el.likn?

Kanske vi kan byta lite idéer och fundera lite här?

• Svar på tråden Rockbröllop
  • December 2009

Här är en punkrocker som gifter sig i svart och rockabillylugg karln kommer vara klassiska och jag det mer alternativa. Dvs två världar möts så de äldre inte får fnatt

• rottizz1

vi hade lite rocktema. Han var klädd i svart och det var även tärnorna. Svarta callor. Jag hade vinröd klänning och svarta handskar/skor. Dukning samt festprogram osv gick i svart, vinrött o silver. Mkt lyckat =)

• starfish

ååå vilken härlig tråd:) jag hänger på.
    svart, vitt, rött tema här med *hih*
    ska ha en röd klänning men ingen aning om hur den ska se ut.
    svarta skor, svart väska, sotade ögon.
    har hittat en skitcool bukett med svarta fjädrar,jag vill ha, bild i mitt galleri:)
    är det någon som har tips på länkar till sidor med lite tuffare brudfrisyrer?

• MhjärtaE

här är en till som hade svart/rött som tema
    jag hade svart korsett, svart kjol o röd bolero
    min make hade svarta byxor o en skjorta med snörning, ett par svarta myggjagare med röda döskallar hade han oxå...det var väldigt uppskattat...

• Flygande taxen

Tattoo82: Vi gifte oss 29:e juni i år och har festen den 17:e oktober.

starfish: Jag ska också ha sotade ögon. Frisyr har jag ingen bild på, men själv tänkte jag försöka hitta på nån lite "rockigare" uppläggning med flätor och lite "rufs" typ. Måste se om jag hittar några bra bilder (måste ju ha nåt att visa frisören också!)

Och hej å välkomna till er andra också! Måste genast gå in i era gallerier och se om ni har några bilder på allt det fina ni berättar om!

• starfish

Flygande taxen skrev 2009-09-25 10:38:02 följande:

starfish: Jag ska också ha sotade ögon. Frisyr har jag ingen bild på, men själv tänkte jag försöka hitta på nån lite "rockigare" uppläggning med flätor och lite "rufs" typ. Måste se om jag hittar några bra bilder (måste ju ha nåt att visa frisören också)
    ja precis, man vill ju ta med en bild och visa. men överallt man kollar så är det puttinutt lockar och heluppsättningar:P
  • ARTEZZ

Flygande taxen skrev 2009-09-24 10:07:22 följande:

Hej ARTEZZ Ska du kanske ha klänning i rött och svart också? Har ni hunnit planera nåt program o. sånt ännu?
    Nja. Ska ha en hel svart klänning är det tänkt.
    Och min M2B ska ha svart byxor, boots, röd skjorta och svart skinn väst. (Samma med bestman)
    Och tärnorna ska få röda klänningar. Har inte bestämt om dom ska vara långa lr korta än... hehe beror nog på när vi ska gifta oss.

Har inte bestämt datum än. Utan låter pengarna styra. (alltså när vi känner att vi sparat ihop tillräckligt ) Men det lutar åt antingen hösten -10 lr hösten -11.

Så just nu så brainstormar vi en massa för att försöka få ett hum om hur mkt vi behöver och vad vi VILL ha.
  • Flygande taxen

starfish skrev 2009-09-25 21:09:14 följande:

ja precis, man vill ju ta med en bild och visa. men överallt man kollar så är det puttinutt lockar och heluppsättningar:P
    Exakt! Nå... jag har hittat några bilder på nätet nu med lite idéer till frisyrer, men jag kan inte ladda upp dom just nu (BT tycker inte om min jobbdator). Men jag ska försöka komma ihåg att ladda upp dom hemma sen, så får ni se lite vad jag tänkt mig för frisyr

ARTEZZ: Svart klänning låter snyggt! Har du hittat nån du tycker om än? Kan tänka mig att det är lite svårt att hitta en svart brudklänning...

Själv så har jag nästan sytt klart min kjol till min "bröllops-dräkt" igår. Fick i dragkedja, foder och fållade den, så nu är det bara en lite speciell slits som jag ska klippa till på framsidan (och fixa fållarna där) så är den klar. bara korsetten och jackan kvar då!
    Nå, korsetten är nästan klar redan. Min bekanta, som designat dräkten, har sytt nästan hela korsetten klar. Ikväll ska jag försöka hinan sy fodret till den och också sy ihop delarna till jackan... Jobbigt, men kul
  • Flygande taxen

puffar tråden lite och hoppas flera "rockare" hänger på

• ARTEZZ

neee jag har inte hittat nån klänning jag gillar än... Men eftersom jag inte är mkt för "puff" klänningar så tänkte jag mig en svart bal klänning. Finns juh en massa fina då

Svar på tråden Rockbröllop