• Flygande taxen

Rockbröllop

Har märkt att det finns en massa trådar med olika "temabröllop". Så därför tänkte jag försiktigt försöka starta en "tema: rock"-tråd

Hängde lite i Alternativa bröllop-tråden tidigare, men tycker att en rock-tråd hade passat bättre för mig.

Nån annan som ska ha bröllopsfest i tema rock/goth/svart-rött/metal el.likn?

Kanske vi kan byta lite idéer och fundera lite här?

• Svar på tråden Rockbröllop
  • December 2009

Jag har hittat min svarta med vitt tyll till (bild i mitt galleri) den är dock röd i mitt galleri men får den i svart

Beställde precis tjejernas näbbklänningar, svartvit rutiga

• starfish

December 2009 skrev 2009-10-01 12:17:41 följande:

Jag har hittat min svarta med vitt tyll till (bild i mitt galleri) den är dock röd i mitt galleri men får den i svart

Beställde precis tjejernas näbbklänningar, svartvit rutiga
    kan bara se en bild av dina naglar i ditt galleri.

coolt, vart har du hittat de klänningarna :D
  • Flygande taxen

ARTEZZ: Låter bra med svart balklänning! Ser nåt lite mer slimmat och "elegant" framför mig, istället för alla dessa marängpuffar

December 2009: Jag kan inte heller se något annat än bilden på naglarna i ditt galleri.
    Har själv haft problem med att ladda upp bilder. Det bara går inte, och man får inget felmeddelande el. dyl. heller. Svårt att veta hur man ska fixa bilderna då...

Nä, nu ska jag gå röra ihop en smet till tårtbottnarna, sen ska jag sätta mig framför symaskinen och börja sy ihop delarna till min bolerojacka Hoppas jag hinner få det mesta gjort innan Lyxfällan börjar, lär bli tajt!

• FeliciasMamma

Min blivande man och jag lyssnar mycket på punk och rock/metal. Vi har lite svårt att bestämma musik, vi vill ju inte skrämma ihjäl de som är lite äldre :)
    MEN, jag ska faktiskt ha en helvit klänning, tycker det passar väldigt bra till kängor och min ursnygga mohawk:)

• Tattoo82

Ni måste välja kategori i December 2009s bildgalleri!

• Snart fru Larsson

Åh! Äntligen nån som har rock tema här på bröllopstorget! Jag och min sambo har bestämt Röd/svart. Men just nu har jag svårt och hitta en brudklänning med just dom färgerna plus till min dotter som ska vara brudnäbb(hon är 4 år)men jag hittar inget till varken hon eller mig. Nån som har ett förslag?

• Flygande taxen

Hej, hej FeliciasMamma och Snart fru Larsson å välkomna till tråden .-)

December 2009 har en snygg röd-vit brudklänning i sitt galleri "Till bröllopet". Men om man inte vill ha nåt vitt alls så tror jag det kan vara svårt att hitta en klänning i en affär för just brudklänningar. Man måste kanske söka bland balklänningar eller festklänningar då.

Själv så syr jag min egen Eller ja... i slutändan så kommer jag väl att ha ståt för kanske 75% av syendet och 0% planering. Så det blir väl lite av ett gemensamt projekt mellan mig och sömmerskan
    Har dock inga bilder av dräkten ännu.

• Snart fru Larsson

Flygande Taxen: wow det måste vara svårt att sy sin egen brudklääning. Jag skulle aldrig ens kunna göra det. Du måste vara jätte duktigt å sånt.

Tatto82:Tack för tipsen jag ska kolla på dom direkt

• Flygande taxen

Snart fru Larsson skrev 2009-10-03 07:49:49 följande:

Flygande Taxen: wow det måste vara svårt att sy sin egen brudklääning. Jag skulle aldrig ens kunna göra det. Du måste vara jätte duktigt å sånt.
    Nå... själva syendet är inte så svårt. Det som är svårt är nog att fixa mönstret så att det passar perfekt och att sen veta var man ska justera in osv. så att passformen blir ännu bättre.
    Sånt kan jag nog inte alls. Men det är där jag har bra hjälp av min bekanta, för det är hon som ritat mönstret och ålar in osv. då vi provar

Sydde igår en slips till maken också, av samma tyg som min dräkt. Blev rätt fin för att vara första försöket på en slips
Svar på tråden Rockbröllop