• Daaling

Går ni och lägger er samtidigt?

Hej alla!

Har en kort fråga. Brukar du och din partner gå och lägga er tillsammans? Jag skulle vilja att vi gjorde det, men det gör vi i stort sett aldrig och om vi gör det så är det att vi ligger och läser varsin bok eller somnar på direkten. Hur många av er är det som brukar ligga och prata med varandra?

• Svar på tråden Går ni och lägger er samtidigt?
  • guldlockm

Vi lägger oss alltid tillsammans om det är möjligt, så ligger vi i sked och pratar och somnar i varandras armar. Det är verkligen en kvällsritual jag inte kan vara utan.

• gumzan

Jag försöker lägga mig samtidigt som min M2B, fast med en dotter på 6 mån så blir det inte alltid som man tänkt sig, jag blir lite avis på de som får somna i sin mäns armar, jag får inte ens ligga under samma täcke förlänge för då blir det för varmt tycker han, jag själv älskar när det är varmt hihi

• Humlan66

Nää *s* glöm det . Han är så trött så han somnar nästan direkt - skittråkigt. pratar gör vi bara ibland

• Bröllopsblomman

vi lägger oss ofta samtidigt men jag somnar nästan jämt direkt, så massor av gos eller prat blir det inte alltid. däremot brukar han väcka mig på morgonnen o gosa lite innan han ska till jobbet om han börjar tidigare än mig. och jag gör samma när jag ska upp på helgjobb o han är ledig.

• Snufflan

Vi lägger oss nästan aldrig samtidigt men det är för att vi har så olika arbetstider, jag börjar jobba 3-4 timmar innan min man så då somnar vi vid olika tider.

• Akutsyrra

Oftast gör vi det, men eftersom jag ibland går upp 5 när jag börjar kvart i sju så vill han inte alltid gå och lägga sig vid tio som jag gör då,och det är så olika..ibland somnar vi direkt och ibland kan vi ligga och prata jääättelänge :)

• nni

Ja, vi lägger oss tillsammans varje gång. Om någon e mycket trött (jag alla gånger) somnar den av oss på soffan o sen lägger vi oss tillsammans.

• Love2010

Haha, jag somnar typ halv nio på kvällarna no way att min m2b skulle lägga sig då! Helgerna lägger vi oss alltid samtidigt, gossar och somnar ihop. Oftast är vi så slutkörda när vi lägger oss att ingen av oss hinner säga spec mycket. :)

Jag går också upp en timme tidigare än min partner så det ärk anske naturligt att min sömn startar tidigare än hans..

• JustMeAndMyLove

Nu har jag börjat plugga på allvar och måste upp kl 4 varje morgon för att hinna med :( Så bye bye alla mysiga långa kvällar med småprat och mys i sängen. Känns jättekonstigt att somna ensam, men jag kan ju liksom inte tvinga henne att lägga isg kl 8-9 varje kväll heller :P

• Jossebosse

Otroligt sällan... Va uppe och nattade honom för ung. en timme sedan! Men när det väl hander så kan vi ligga länge och prata och skratta. Men när han slutar svara då är det dax att sova!

• sms å fotboll

I stort sett alltid trots att vi har olika tider men det är för att han behöver många fler timmars sömn än mig.

Jag går upp 05:30 varje morgon och han inte går upp förrän kl 09:00 så det händer att han ligger och tittar på TV om jag vill gå och lägga mig redan vid 22,23-tiden, men TV-tittande stör inte mig.

Kvällsritualen annars, oavsett hur trötta vi (oftast jag) är, så blir det alltid en bamsekram och lite pussar innan. Sambon vill helst somna sked men jag blir tokvarm så det fungerar väldigt sällan (ligger alltid med minst en fot utanför täcket för att reglera värmen) :)

Varje morgon när jag går upp så pussar jag alltid på honom (och imorse vill han dessutom ha en till).

• att säga ja

jag är mycket tröttare än sambon så han brukar lägga sig en stund med mig då vi pratar och myser, sen går han upp och jag somnar. och på morgonen innan jag går till jobbet går jag in och väcker honom och säger hej då och ger honom en puss, sen sover han vidare:)

• Lemmy

Det är olika. Ganska ofta går jag och lägger mig en stund innan honom, annars brukar vi lägga oss samtidigt då vi (eller åtminstone han) läser en stund. Nu har han börjat plugga så har han faktiskt gått och lagt sig innan mig några kvällar.

• mefageret

Vi gar nastan alltid och lagger oss samtidigt, som nagon annan skrev sa somnar den som ar trottare pa soffan tills den andra ar redo att knoppa ocksa.
    Det jobbiga ar nar det ar han som somnat pa soffan sa tar det evigheter for mig att vacka honom och slapa med mig honom till sangen, sa tungt som han sover. Ibland maste jag liksom dra i honom for att han ska forsta att han inte redan ligger i sangen, finns inte en chans att jag lamnar honom dar och gar o lagger mig ensam! Nagon gang har det hant att jag la mig i sangen innan honom medan han tittade pa tv, och da har jag vaknat mitt i natten att han ligger dar med tvn pa och nastan matt daligt over att vi legat separerade sadar halva natten. Larvigt men sant!

• Tausen

Vi går nästan alltid och lägger oss samtidgt. Ofta kollar vi på nån serie på datorn och myser. Sen ligger vi ofta och pratar om allt möjligt. Detta slutar ju dessutom ofta med sex :D
    han snarkar ibland (speciellt om han är förkyld) och har erbjudit sig att sova på soffan nån natt när det är så, men aldrig i livet!!

• Mlendra

Ja det blir naturligast för oss båda att lägga oss samtidigt. Är någon av oss tröttare än den andra så vilar han/jag en stund medans den andra pysslar med andra saker, men somna skulle jag aldrig kunna göra utan att vi ligger bredvid varandra och säger godnatt. Oftast tar det långt tid för mig att somna när jag gått och lagt mig, så han brukar hålla mig sällskap och prata om allt möjligt tills jag somnar.

• sommardrömmen

Vi går och lägger oss samtidigt. Ligger oftast och småpratar lite och myser innan vi somnar. Skulle kännas väldigt tomt att somna utan att krypa upp nära varandra.

• perfektionista

Vi hinner inte heller alltid ligga och prata innan. Oftast är man så trött så man bara stupar i säng.

• aikidoaasa

Vi lägger oss oftast samtidigt. Ibland när någon av oss inte kan somna så kan vi ligga och prata nonsens i timmar.
    Eller så somnar vi så fort vi lägger huvudet på kudden.

Om vi inte lägger oss samtidigt "nattar" vi ändå varandra. Utan godnatt kyssen så kan ingen av oss somna.

Svar på tråden Går ni och lägger er samtidigt?