• Daaling

Går ni och lägger er samtidigt?

Hej alla!

Har en kort fråga. Brukar du och din partner gå och lägga er tillsammans? Jag skulle vilja att vi gjorde det, men det gör vi i stort sett aldrig och om vi gör det så är det att vi ligger och läser varsin bok eller somnar på direkten. Hur många av er är det som brukar ligga och prata med varandra?

• Svar på tråden Går ni och lägger er samtidigt?
  • anno08

vi lägger oss alltid samtidigt, sen småpratar vi, läser liggandes mot varandra eller kramas med tv:n på.. vi kysser o smeker alltid varann innnan vi somnar, jättemysigt!

vi har oxå en dotter som snart är 15 månader men henne bär vi in till sitt rum o sin säng innnan vi går o lägger oss, sängen är vår egna!

• Mörk Ängel

Vi lägger oss samtidigt i stort sett jämt(någon gång varannan månad kanske jag lägger mig en timme före). Annars kan jag somna i hans knä i soffan så att vi ändå lägger oss samtidigt. Vi pratar alltid eller gosar innan vi sover.

• Sonja68

Ibland, ibland inte. Jag är så himla kvällstrött så ganska ofta går jag först och lägger mig.
    Pratar gör vi oftast innan, typ när vi sitter i soffan och kollar TV eller vid matbordet, eller när vi dricker te/kaffe.
    I sängen blir det inte mycket prat utan vi sysslar med annat där
    Ungarna har vi vant att somna i egna sängar från tidig ålder. Visst händer det att de somnar hos oss om de är sjuka eller på fredagkväll när de vill ligga och mysa. Men sen bär vi dem till deras egna sängar.

• evst

Nästan aldrig, oftare på helgen. Lägger vi oss samtidigt så pratar vi nästan alltid, fnissar lite och myser.

Men som sagt, oftast går jag o lägger mig först då jag går upp först och tar upp barnen.

• Vid havet

Det är olika! 50/50 skulle jag säga. På helgerna lägger vi oss iprincip alltid samtidigt, men i veckorna är det olika. Jag är oftat tröttare och vill gå och lägga mig innan min man - ibland måste han jobba sent och går och sätter sig vid datorn.

Jag tycker inte det är hela världen faktiskt, man kan ju knappast tvinga någon att lägga sig tidigare om man inte är trött. Men visst tycker jag det är allra mysigast när vi lägger oss samtidigt - hur mycket vi pratar då är också olika.

• Millanita

vi går alltid och lägger oss samtidigt, kollar lite på tv i sovrummet elr bara ligger o myser o pratar tills vi säger godnatt till varandra. Vi går alltid upp samtidigt också. Lite skillnad på helgen då jag oftast vaknar tidigare än honom, gott för han att ligga och dra sig lite

• Mysmonstret

Alltid samtidigt...
    Ofta har man så mycket på gång på dagarna så det är jätteskönt att ligga och prata lite bara vi på kvällen. Ibland lägger vi oss före det vi vill titta på på TV och kollar allt i sängen.

Men med mitt X hände det nästan aldrig - ingen idé att försöka få en WOW-beroende att gå och lägga sig i vettig tid. Men så är han ett X också!

• hanko

Vi lägger oss alltid samtidigt.

Brukar prata och titta på tv en stund i sängen.

• Meria84

Det gjorde vi nog våra första år. Nu 8 år senare lägger vi oss sällan samtidigt. Har mest med att göra att vi varvar sovmorgon. Är båda kvällsmänniskor och sitter gärna uppe en stund på kvällen/natten och en av oss måste ju ta barnen dagen därpå

• Cantaton

Vi lägger oss nästan alltid samtidigt. OM vi läser så högläser vi för varandra ur en bok som vi inte får fortsätta i var för sig Om det inte är för sent eller någon är jättetrött ligger vi o pratar innan vi somnar.

Svar på tråden Går ni och lägger er samtidigt?