• Daaling

Går ni och lägger er samtidigt?

Hej alla!

Har en kort fråga. Brukar du och din partner gå och lägga er tillsammans? Jag skulle vilja att vi gjorde det, men det gör vi i stort sett aldrig och om vi gör det så är det att vi ligger och läser varsin bok eller somnar på direkten. Hur många av er är det som brukar ligga och prata med varandra?

• Svar på tråden Går ni och lägger er samtidigt?
  • Vi Som Drömmer Om Bröllop

vi både lägger oss samtidigt och går upp nästan samtidigt varje dag. vi läser, pratar eller spelar kort nån stund innan läggdags .

• 090208

Nar vi gar och lagger oss tillsammans sa ligger vi och pratar och skamtar hur lange som helst. Tyvarr sa hander det inte sa ofta langre... Jag ar sa kvalls-slo, kan inte ens kolla pa tv pa kvallen sa somnar jag. Min man daremot sitter uppe till midnatt sen sover han sa lange det bara gar.

Jag jobbar oftast tidiga pass, nar han kommer hem vid 19-tiden ar jag halvt i sang redan eftersom jag varit uppe sen 4...

Men nar vi gar och lagger oss samtidigt sa laser ingen och vi somnar inte direkt heller. Myyysigt.

• a n n a

I min relation där vi i veckan lever 20 mil ifrån varandra är det en självklarhet för oss att gå och lägga oss tillsammans - OM inte den ena är ofantligt trött eller rentav dålig, men vem pallar vara sällskaplig då? :)

Vi läser gärna tillsammans och njuter av att känna den andres närhet. Att röra vid varandra är ju ett måste efter en vecka utan fysisk närhet :D

• MammaMiaa

Det är oftast jag som lägger mig först. Med han sitter uppe en stund till pratar gör vi tidigare på kvällen eller på eftermiddagen. innan vi ska iväg på olika aktiviteter.

• didis

Vi har helt olika dygnsrytm så jag lägger mig flera timmar före honom men i gengäld går jag ofta upp tidigare.

Hur kan ni INTE sova med barnen? Det är en av mina sorger i livet att barnen är så stora att de inte längre vill sova med oss (de är tonåringar!!) Fortfarande ligger jag i sängen och pratar med barnen på kvällarna och vi läser böcker ihop men de vill sova i sina egna sängar *buhu*

När det gäller sex är jag sällan så sugen på kvällarna ändå, mornarna är bättre! Och eftermiddagarna! Eller när som helst när barnen och deras kompisar inte är hemma!

• Mamsellen på smällen

Vi somnar tillsammans ca 3-4 gånger i veckan. Oftast är det jag som lägger mig först. Är ganska trött på kvällarna.
    Sällan vi ligger och pratar. Vi kramas och pussas lite, sedan brukar vi lyssna på ljudböcker. Redan som ett gammalt pensionärspar, men det är så skönt att bara ligga där.
    Pratar gör vi på dagarna. Jag är hemma med barnen och min sambo är egenföretagare så han kan sitta länge i telefon. Självklart pratar vi ju när han kommer hem från jobbet också!

• passionsblomman

Prata med min sambo får man göra innan han intagit horisontalläge, för när det väl skett sover han redan.

Jag är en nattuggla, han är -trött jämt tror jag..

Vi har under åren jobbat alla konstiga tider som finns och levt våra liv väldigt omlott i perioder. Jag uppskattar mest den lilla stunden INNAN vi lägger oss, de kvällar jag har honom hemma. Annars långa förmiddagskaffesittningar på altanen när vi är lediga.

Gud så romantiskt!
    didis skrev 2009-09-01 19:50:04 följande:
    Vi har helt olika dygnsrytm så jag lägger mig flera timmar före honom men i gengäld går jag ofta upp tidigare.Hur kan ni INTE sova med barnen? Det är en av mina sorger i livet att barnen är så stora att de inte längre vill sova med oss (de är tonåringar!!) Fortfarande ligger jag i sängen och pratar med barnen på kvällarna och vi läser böcker ihop men de vill sova i sina egna sängar *buhu*När det gäller sex är jag sällan så sugen på kvällarna ändå, mornarna är bättre! Och eftermiddagarna! Eller när som helst när barnen och deras kompisar inte är hemma!
  • BlivandeFruPettersson

Vi går i stort sett alltid och lägger oss samtidigt, det kan hända någon enstaka gång att jag blir paniktrött och lägger mig före min sambo. De flesta kvällarna ligger vi också och pratar och gosar innan vi somnar, kliar varandra på ryggen och sådär innan vi somnar i sked. Hur mysigt som helst!

• 090208

Roligt!!

didis skrev 2009-09-01 19:50:04 följande:
    Eller när som helst när barnen och deras kompisar inte är hemma!
  • nano86

Aldrig

Men varje kväll när jag gått och lagt mig och han sitter vid datorn så småpratar vi och ibland tittar vi lite på tv innan jag somnar. Jag har med "flit" valt att ha både tv och dator i vårt sovrum så att vi ska kunna umgås så på kvällarna.

Om det inte var uppenbart så har vi helt olika dygnsrytmer samt att jag sover ung 4 h mer än honom varje natt (behöver mycket mer sömn än honom)

Svar på tråden Går ni och lägger er samtidigt?