• Betty Boop augusti2009

Min mans bror blev vansinnig för att vi gifte oss hemligt!!!!

Vi gifte oss hemligt förra veckan på Mallorca. Med oss var mina föräldrar, min syster och hennes familj och min mans föräldrar. De visste inte om något utan vi berättade det där nere. De bleb jätteglada och bröllopet alldeles underbart!

Men så igår var vi hos min mans bror på inflyttningsfest. Jag kände direkt att det var konstig stämning men stannade ändå kvar efter att min man gick och jobbade. På natten någon gång så flippade han ut och blev vansinnig! Han tyckte att det var för jä...gt att de inte hade fått veta något!!
    Vilken utskällning jag fick! Han var nästan galen!
    Till saken hör att vi inte alls umgås mycket, träffas bara ibland när ngn fyller år.
    Vår dotter är 1½ år och han har inte ringt en gång till min man och frågat hur hon mår!

Istället för att vara glad för sin brors skull så blir han såhär (och hans fru med)!!!
    Vilket folk!!! Usch, vad jag är arg!

• Svar på tråden Min mans bror blev vansinnig för att vi gifte oss hemligt!!!!
  • Betty Boop augusti2009

Idag ska vi skicka inbjudan till de som inte var med. Det blir middag hemma hos oss. Vad kul det känns att bjuda in hans barn men inte honom. Nu har problemen redan börjat, sära på familjen på det här viset!! (Hans barn tycker också att han betett sig dåligt).

• TinkerBelle

Men vet du vad jag tycker faktiskt ni ska vissa att ni står över honom och bjuda in honom och hans fru också.
    Förstår att du inte vill, men hur stor är risken att han faktsikt kommer?

Det ni då uppnår är att ni tar avstånd från hans beteednde.
    Om ni inte bjuder honom så bekräftar ni ju honom och att hans utbrott var befogat.

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-09-02 12:40:45 följande:

Idag ska vi skicka inbjudan till de som inte var med. Det blir middag hemma hos oss. Vad kul det känns att bjuda in hans barn men inte honom. Nu har problemen redan börjat, sära på familjen på det här viset!! (Hans barn tycker också att han betett sig dåligt).
  • Sonja68

Jag skulle bjuda in honom och hans fru! Absolut.
    Dels för att visa att jag står över såna där dumheter samt att jag skulle känna att jag inte hade nån del i en ev. splittring av familjen framöver. Att jag sträckt ut en hand liksom. Då skulle jag kunna sova lugnt om natten. Men du gör förstås som du vill och känner är rätt.
    Tänk dig vad paff han skulle bli av att få inbjudan Det väntar han sig säkert inte.
    Om han väljer att inte komma (vilket han förmodligen gör) så är det HANS val och HAN som tagit avstånd. Inte ni.

• Betty Boop augusti2009

Jo håller med er. Men han har klart och tydligt sagt att han inte vill ha att göra med oss mer.

• lia29

vi har lite råkat ut för samma sak eller inte samma sak men vi ska gifta oss utomlands men har berättat det för familjer, syskon o kompisar. Mina svärföräldrar har knappt kommenterat det eller sagt nåt om det inte svägerskan heller (inte ett ord från henne..) I alla fall så har mina föräldrar o syster bokat resa för att följa med (det är om ett par månader) och nu berättade m2b för sina föräldrar att de har bokat resa och då blev de jättesura och tyckte att jaha så dom ska med - det blir ju så dyrt o vi har inte råd. Och vi förstår att alla inte kan lägga pengar på att åka utomlands och har absolut inte begärt det - men nu är de jättesura för att de ska med ...

Ett par kompisar ska oxå hänga med. Men ett av mina syskon ska inte med heller då de inte har råd.

De har ju vetat om det här i snart ett år o då fattar jag inte varför de blir sura nu. SVägerskan är väl det oxå eftersom hon inte ens säger ett ord om det. De hade stort släktbröllop som man "ska" ha så vårt val är inte poppis i släkten, men vi gör det för vår & våra barns skull.. Men det är inte lätt, man vill inte såra nån men man kan ju inte heller göra som alla andra vill och göra det som inte passar en själv, nåja lite svammel från mig.
    Hoppas ni får en kul fest Betty Boop med eller utan sura brorsan ;)

• 090208

lia29:
    Men om dom vetat det i ett ar hade dom val bade hunnit boka tidigt (=billigt) och sparat ihop pengar. Eller..?

• lia29

090208 - ja man tycker ju det, men det är som att de inte har velat inse att det verkligen kommer bli av .. vet inte varför de inte gjort det. Men de har inte velat prata om det - men de har ju frågat om mina föräldrar ska med o jag har sagt att ja det tror jag de vill det, men ska kolla med jobb om det går. Och nu när de väl bokade så blev det surt ... inget kul alls - som en kompis sa man vill ju att folk ska vara glada för vår skull och inte sura för sin egen skull ...

• Betty Boop augusti2009

Man blir mållös. Jag trodde faktiskt inte i min "naiva värld" att folk reagerade såhär. Detta beteende kunde jag kanske förvänta mig av barn, men vuxna?
    Ni har valt att göra på det här sättet. De borde vara glada för er skull!
    Vi satte in annons, "idag gifter vi oss". Vi ville överraska och trodde att alla skulle bli glada för vår skull. Väntade den dagen spänt på att få samtal och sms med gratulationer. Och det fick vi av andra. Kan inte förstå det här faktiskt. Bryta med oss för att vi gifte oss utan att säga det till honom!

lia29 skrev 2009-09-02 20:06:23 följande:
    vi har lite råkat ut för samma sak eller inte samma sak men vi ska gifta oss utomlands men har berättat det för familjer, syskon o kompisar. Mina svärföräldrar har knappt kommenterat det eller sagt nåt om det inte svägerskan heller (inte ett ord från henne..) I alla fall så har mina föräldrar o syster bokat resa för att följa med (det är om ett par månader) och nu berättade m2b för sina föräldrar att de har bokat resa och då blev de jättesura och tyckte att jaha så dom ska med - det blir ju så dyrt o vi har inte råd. Och vi förstår att alla inte kan lägga pengar på att åka utomlands och har absolut inte begärt det - men nu är de jättesura för att de ska med ...Ett par kompisar ska oxå hänga med. Men ett av mina syskon ska inte med heller då de inte har råd.De har ju vetat om det här i snart ett år o då fattar jag inte varför de blir sura nu. SVägerskan är väl det oxå eftersom hon inte ens säger ett ord om det. De hade stort släktbröllop som man "ska" ha så vårt val är inte poppis i släkten, men vi gör det för vår & våra barns skull.. Men det är inte lätt, man vill inte såra nån men man kan ju inte heller göra som alla andra vill och göra det som inte passar en själv, nåja lite svammel från mig. Hoppas ni får en kul fest Betty Boop med eller utan sura brorsan ;)
  • lia29

Näe visst tror man inte det, men bröllop rör alltid upp starka känslor hur man än gör. Vi trodde det skulle bli surt om vi gjorde det hemligt (o det vet jag att det skulle bli) så nu berättade vi det och så är det upp till var o en om de vill/kan. Men då var det fel oxå och så blir de sura för att några följer med - de tycker väl att alla skulle bojkotta det ..

Svägerskan m familj bokade en annan resa med ett par kompisar ist - så svärisarna sa att de har inte råd för de åker ju på den resan så de gjorde ju ett klart val. Varför blir man då så sur?? Trist det gör ju att vår dag tyvärr inte kommer kännas 100% bra ..

• Betty Boop augusti2009

Ja du, det är så synd att folk ska förstöra. Det är väl avundsjuka antar jag.
    Vi hann bara vara hemma i några dagar innan de börjar förstöra för oss.

• lia29

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-09-04 18:07:15 följande:

Ja du, det är så synd att folk ska förstöra. Det är väl avundsjuka antar jag.Vi hann bara vara hemma i några dagar innan de börjar förstöra för oss.
    Skittrist - för oss börjar det redan innan ... Idag sa de till min m2b att vi kan väl göra det på arlanda å sen åka så de kan vara med. Visst jag fattar att de vill vara med o att det känns jättekonstigt o inte vara det. Men vi vill ju göra så här - vi har hängt ihop o 20 år och det är inte en "superdupergrej" för oss på det sättet att vi vill ha hela kyrkgrejen o 80 gäster det är inte vi. Och de har vetat om det i ca 10 mån ändå blir det fört nu uttalat surt..
  • Betty Boop augusti2009

Det är inte helt okej tycker jag att ge andra dåligt samvete på detta sätt. Hade ni velat gifta er på Arlanda så hade ni valt det från början. Det blir obehagligt att börja förklara sig och till på köpet ska man känna att man gör fel.

Jag inser ju att det är halvbrorsan det är fel på och inte alla andra som tog det bra. Men jag är fortfarande arg över att han inte visade någon respekt för mig över huvud taget när han skrek på det där viset. Till på köpet så är det han som nästa dag säger (till hans mamma): dem vill vi inte umgås mer med. Det är ju skrattretande. Vi om någon skulle ha sagt det där. Hur kan man bryta med sin familj så lätt? Förstår ingenting!

Svar på tråden Min mans bror blev vansinnig för att vi gifte oss hemligt!!!!