• Betty Boop augusti2009

Min mans bror blev vansinnig för att vi gifte oss hemligt!!!!

Vi gifte oss hemligt förra veckan på Mallorca. Med oss var mina föräldrar, min syster och hennes familj och min mans föräldrar. De visste inte om något utan vi berättade det där nere. De bleb jätteglada och bröllopet alldeles underbart!

Men så igår var vi hos min mans bror på inflyttningsfest. Jag kände direkt att det var konstig stämning men stannade ändå kvar efter att min man gick och jobbade. På natten någon gång så flippade han ut och blev vansinnig! Han tyckte att det var för jä...gt att de inte hade fått veta något!!
    Vilken utskällning jag fick! Han var nästan galen!
    Till saken hör att vi inte alls umgås mycket, träffas bara ibland när ngn fyller år.
    Vår dotter är 1½ år och han har inte ringt en gång till min man och frågat hur hon mår!

Istället för att vara glad för sin brors skull så blir han såhär (och hans fru med)!!!
    Vilket folk!!! Usch, vad jag är arg!

• Svar på tråden Min mans bror blev vansinnig för att vi gifte oss hemligt!!!!
  • Betty Boop augusti2009

Vi hade satt annons den dagen i tidningen: Idag gifter vi oss..... Den hade dem läst men inte ett ljud hörde vi av dem. Alla andra har blivit jätteglada och grattat så varför finns då en människa som reagerar precis tvärtom?
    Våra pappor, andra syskon, ja alla andra blev glada.

• Lövings

Ja du det finns alltid människor som tar åt sig.

Läs på BT. Det finns folk som blir arga för de inte bjur bjudna, för att det va fel mat, för de inte visste om något osv osv.!!

Men då måste man respektera detta och göra vad man vill med det.
    Gå inte och bli förbannad över det utan se det som att nu vet ni hur de reagerar på sådant. Och gå inte på deras fester då om ni ändå inte umgås annars.

Jag skulle aldrig vilja ha såna människor i mitt liv, såna som tar energi ifrån en istället för att ge bra enegri.
    Sen måste man besluta själv vilka dom är, vem som är har rätt eller fel.

• Betty Boop augusti2009

Jag ville ändå att vi skulle träffas, trots att det var sällan.
    Men nu är det slut på det. Han gick över alla gränser med det extrema utbrottet.
    Det är så synd för det blir problem med julfirande, barns födelsedagar osv.

• mittid

Tycker din mans bror är en feg skit som gapar på Dig... Om han har en åsikt om din och din mans val, så skulle han tagit upp det med sin bror alt. med sin bror och dig... inte hoppa på dig när inte din man är med!!!!

Tycker din man borde ta ett snack med honom och se till att brodern kammade till sig och ber dig om ursäkt!!!

• Betty Boop augusti2009

Nyss fick jag höra att han tycker att han betett sig helt rätt och att de inte vill ha med oss att göra mer.
    Ha! Mycket ska man höra innan öronen trillar av.
    De vill inte träffa oss mer för att vi inte talade om att vi skulle gifta oss. Hur låter detta?
    ALLA andra har hört av sig och grattat. Vad är det för fel på människan!
    Blev arg på nytt nu!

• 090208

Asch, skit i dom. 'Tur' att han bara ar en halvbror och att det ar sa manga ar emellan. Annars hade det blivit jobbigt att bryta tror jag.

Och se till att ingen stackare hamnar i klam!!! Att ingen kraver att man ska valja sida.

• mittid

Bra för er... att dom inte vill ha med er att göra, det är ju ingen förlust för er alls!!! Som ovan: Skit i dom!

• Betty Boop augusti2009

Men egentligen är det förlust, vi är ju ändå familj. Jag gillar verkligen inte att man bryter såhär inom familjen.
    Jag tänker mest på min dotter. Jag vill att hon ska ha många omkring sig. Blir ledsen när hennes farbror inte har minsta känsla för henne.
    Att vi inte träffar dom mer är väl ingen större förlust men det drabbar alla omkring också. När det är födelsedagar, vid jul osv.
    Det är helt ofattbart att de inte vill ha med oss att göra för att vi inte sa at vi skulle gifta oss innan.
    Är inte detta alldeles överdrivet?
    Nu är jag ledsen istället för arg. Fy fasiken vika typer det finns.

• Bride in the city

Utbrott är alltid chockerande. Men för att vända på steken; om han inte sagt ett ord alls då? Om han struntat helt i att ni gift er?

Du skriver att du inte gillar att man bryter kontakten. Naturligtvis är du inte skyldig att upprätthålla någon kontakt, vilket du och din man klart markerade genom att inte bjuda med honom. I mina ögon är det en ganska kraftig markering av ogillande eller ointresse. Men ändå går ni på fest hos honom? Det låter inte konsekvent, precis som någon ovan påtalade.

Klart att han tycker att han gjorde rätt, vi har alla ett behov av att försvara oss. Klart att han fattar att gått över gränsen. Klart att han håller fast vid sin linje, att inte bli bjuden på sin brors bröllop är för många en oerhörd skymf. Och känner man dessutom att det finns ouppklarade saker så blir det som att hälla sprit i såren. Hans sätt att hantera saker må vara vansinnig och du ahr all rätt att tycka det. Perosnligen tycker jag att din man ska försöka kommunicera med sin bror så att ni i alla fall får lugn framöver vid släktträffar osv. Det är värt mycket.

• Bride in the city

PS, grattis till bröllopet! DS

Svar på tråden Min mans bror blev vansinnig för att vi gifte oss hemligt!!!!