• Betty Boop augusti2009

Min mans bror blev vansinnig för att vi gifte oss hemligt!!!!

Vi gifte oss hemligt förra veckan på Mallorca. Med oss var mina föräldrar, min syster och hennes familj och min mans föräldrar. De visste inte om något utan vi berättade det där nere. De bleb jätteglada och bröllopet alldeles underbart!

Men så igår var vi hos min mans bror på inflyttningsfest. Jag kände direkt att det var konstig stämning men stannade ändå kvar efter att min man gick och jobbade. På natten någon gång så flippade han ut och blev vansinnig! Han tyckte att det var för jä...gt att de inte hade fått veta något!!
    Vilken utskällning jag fick! Han var nästan galen!
    Till saken hör att vi inte alls umgås mycket, träffas bara ibland när ngn fyller år.
    Vår dotter är 1½ år och han har inte ringt en gång till min man och frågat hur hon mår!

Istället för att vara glad för sin brors skull så blir han såhär (och hans fru med)!!!
    Vilket folk!!! Usch, vad jag är arg!

• Svar på tråden Min mans bror blev vansinnig för att vi gifte oss hemligt!!!!
  • Betty Boop augusti2009

Ja herregud, man kan ju undra varför.
    Men som sagt, han mår sämst. I natt var jag fly förbannad men nu retar det mig bara.

• Lövings

Var det för att din syster fick följa med kanske men inte han?

• Betty Boop augusti2009

Men de var inte bjudna.
    Vi hade bestämt att vi skulle gifta oss själva först. Så berättade vi att vi ska åka på "semester" till Mallorca och då undrade de om vi inte kunde åka tillsammans för att samtidigt fira styvpappa som fyllde 60.

• Lövings

Men vet han det då?

Jag kan säga själv att jag hade käns mig jävligt utfryst om min brors frus syskon fick följa med men inte jag.

• Betty Boop augusti2009

Ja han vet det.
    Jag är inte så elak att jag bara bjuder några från min familj. Vi bjöd inga just för att det inte skulle bli tjafs. Då hade vi varit tvugna att bjuda väldigt många.

• Lövings

Fast samtidigt blev det juh att bröllopet bestod av era föräldrar och din syster med familj.
    Även om det inte var meningen att de skulle med så kanske han känner sig utanför.

• Betty Boop augusti2009

Och som jag skrev tidigare. Han har inte ringt sin bror på över ett år bara för att kolla hur det är med hans brorsbarn. Det är vårat första barn, han har tre och borde ha lite mer vett än så. Så helt plötsligt så ser han sig som såå viktig person. Inte ens våra pappor var med!
    Vi träffas aldrig annars bara för att träffas, bara någon gång ibland vid födelsedagar.
    Egentligen borde det vara VI som är arga på honom.
    Om det nu har med saken att göra så vill jag tillägga att de är halvsyskon och aldrig bott tillsammans.

• Betty Boop augusti2009

Hans familj består av åtta personer, sen finns två halvsystrar med respektive och så har jag en halvbror. Det hade blivit en massa folk vi varit tvugna att bjuda.

• Lövings

Fast om ni nu har så dålig kontakt och så dålig relation så varför var ni på inflyttningfest hos honom?

Jag säger bara att det kan va så han känner och det förstår jag på ett sätt.

Försöker bara hjälpa dig försöka förstå varför han blev arg.
    Sen är det klart att han kanske inte betedde sig på rätt sätt.
    Att han blev arg och skrek men alla hanterar sin ilska, besvikelse på olika sätt. han kanske borde prata med er om varflr han är så arg eftersom ni tydligen inte fått en riktig förklaring,.

• Betty Boop augusti2009

Ja du, det undrar jag varför vi var bjudna dit egentligen.
    Och grejen är att han egentligen inte var sur för att han inte var bjuden utan för att han inte visste något.
    Han tyckte han borde fått veta innan. Men varför undrar jag.

Hade han lugnt sagt detta så hade jag tagit det. Men människan var hysterisk! Till och med hans mamma tog mig därifrån. Inte friskt! Vansinnigt!

Svar på tråden Min mans bror blev vansinnig för att vi gifte oss hemligt!!!!