• Solros 2009

Sex på bröllopsnatten?

Fråga till er som redan är gifta: hade ni sex på bröllopsnatten?

Fråga till er som ännu inte är gifta: är det en viktig grej att ha sex på bröllopsnatten?

För mig känns det inte som någon big deal, vi har känt varandra MYCKET länge. Man kan ju lätt lista ut att man kommer att vara aningen sliten efter månader av förberedelser, spänning under dagen och en del vin under kvällen.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sex på bröllopsnatten?
  • F A M E

Nix de hade vi inte, för vi orkade inte. Jag somnade i min makes famn så fort jag lade huvudet på kudden. =) Vi var stentrött både han och jag.

• Frulle

Men fy. Så har vi det också.. Typ.. I perioder..
    Ibland blir det ett par ggr/vecka men sen kan det gå mer än en vecka.
    Jag har ingen lust nu!

Daaling skrev 2009-08-11 15:34:30 följande:
    Hur ofta har par sex egentligen? Jag tycker det har minskat mycket för oss de senaste 2 åren. Förut hade vi sex flera gånger i veckan, men nu har det blivit typ 1 gång i veckan/varannan vecka. Har varit tillsammans i 6 år. Skulle vilja ha mer sex, men är alltid så trött. Nä, vi får skärpa oss helt enkelt
  • NewLife

Vi hade det, vi kom till hotellet vid halv fem på morgonen men kände inte för att sova.
    Kändes dock onödigt att boka hotellet eftersom vi knappt var där! :)

• JustMeAndMyLove

Min sambo äter antidepresiv som totalt utraderar lusten. I perioder är det knäckande. Man KAN ju inte hindra de där: Tänk om det är mig det är fel på - tankarna.

Men jag kan leva utan för hon är allt för mig ;)

Frulle skrev 2009-08-12 08:10:51 följande:
    Men fy. Så har vi det också.. Typ.. I perioder..Ibland blir det ett par ggr/vecka men sen kan det gå mer än en vecka. Jag har ingen lust nu!
  • Wiggy

Det finns antidepressiva läkemedel som inte ska vara så lustdödande. Vet inte vad de heter, men det borde ju hennes läkare veta eller kunna ta reda på.

• JustMeAndMyLove

Jo, vi vet. Grejen är att det tar sån otrolig tid att hitta en medecin som fungerar. Hon behöver en som håller henne ångestfri och ballanserad under den tid hon går i therapi. Det är ju inte för evigt :)

Wiggy skrev 2009-08-12 14:10:14 följande:
    Det finns antidepressiva läkemedel som inte ska vara så lustdödande. Vet inte vad de heter, men det borde ju hennes läkare veta eller kunna ta reda på.
  • Wiggy

Jo, det tar ju tid att ställa in såna mediciner, tyvärr.

• Daaling

Ja, det är så mycket som kan påverka lusten. Jag tror att det som gör att man funderar mest över att man inte har så mycket sex är för att media får en att känna som att det är onormalt. Precis som Frulle skrev så har jag och min m2b perioder där man har mer eller mindre sex, men trots det så är det ju stor skillnad från när man var nykär ha hade sex flera gånger per dag. Vi har och gör så mycket annat mysigt ihop nu så sexet känns inte lika viktigt, men det är ju fortfarande viktigt. Lite mera gnistor vill jag få igång igen.

Och precis som meandmylove skriver så är det ju andra saker som kan påverka lusten som mediciner, skräck för att bli gravid, stress m.m.

• Mörk Ängel
    Daaling skrev 2009-08-11 15:34:30 följande:
    Hur ofta har par sex egentligen? Jag tycker det har minskat mycket för oss de senaste 2 åren. Förut hade vi sex flera gånger i veckan, men nu har det blivit typ 1 gång i veckan/varannan vecka. Har varit tillsammans i 6 år. Skulle vilja ha mer sex, men är alltid så trött. Nä, vi får skärpa oss helt enkelt
    Jag vet inte, men det är ju tråkigt om det ska minska så pass. Vi har varit ihop i snart två år så för oss är det ju oftare än så länge ( ), men det går också i perioder. Nu när jag har jobbat konstiga tider så har jag inte orkat så ofta som jag egentligen vill. Det som är spännande i vårt förhållande är att vi blir lite griniga på varandra om vi inte har haft sex på två dagar. Så blir vi det så vet vi varför

Jag tror på att ju mer sex man har, desto mer vill man ha. Så även om jag inte har någon lust när vi börjar (även om jag kan vara den initiativtagande vid tillfället) så kommer jag ju igång och även om det är "tröttsex" så är båda nöjda, lyckliga och nykära efteråt.
  • Mörk Ängel
    JustMeAndMyLove skrev 2009-08-12 14:15:56 följande:
    Jo, vi vet. Grejen är att det tar sån otrolig tid att hitta en medecin som fungerar. Hon behöver en som håller henne ångestfri och ballanserad under den tid hon går i therapi. Det är ju inte för evigt :)
    Gingko baloba kan fungera för att höja lusten igen. Värt att testa, om den går tillsammans med medicinen hon tar vill säga.
  • Frulle

Önskar killar kunde leva utan det där också!!

JustMeAndMyLove skrev 2009-08-12 13:43:55 följande:
    Min sambo äter antidepresiv som totalt utraderar lusten. I perioder är det knäckande. Man KAN ju inte hindra de där: Tänk om det är mig det är fel på - tankarna.Men jag kan leva utan för hon är allt för mig ;)
  • Wiggy

Själv jobbar sambon heltid, måndag till fredag 07:30-1700 och är helt slut när hon kommer hem. Jag jobbar också heltid, men då jag har dygnstjänst jobbar jag 2-3 pass i veckan och jobbar nästan varje helg då hon är ledig. Inte mycket tid över till nuppa då...

• Daaling

Mörk ängel - jag håller helt med dig kring det där med att ju mer sex man har desto mer vill man ha och vice versa. Vi började ha mindre sex efter vi varit tillsammans i ca 5 år, men jag tror att allt det med förlovning och bröllop blir lite av en nytändning efter att min fotoperation slutat vara i vägen . Och jag ser fram emot bröllopsnatten redan nu. Skulle gärna orka sex den natten även om man inte trillar in på hotellet förrän efter 3 på morgonen. Få se hur det blir. Måste hitta mågra riktigt snygga och sexiga underkläder!

• rottizz1

Vi hade kommit överens om att det inte var nåt "tvång". Hade det dock =)
    Vaknade på morgonen av att jag hade fått mens, det var blod på lakanet- undrar om hotellpersonalen trodde att jag var oskuld på bröllopsnatten =)

• JustMeAndMyLove

Haha, tror inte killar är nå värre ;)

Frulle skrev 2009-08-12 16:16:45 följande:
    Önskar killar kunde leva utan det där också!!
Svar på tråden Sex på bröllopsnatten?