• Solros 2009

Sex på bröllopsnatten?

Fråga till er som redan är gifta: hade ni sex på bröllopsnatten?

Fråga till er som ännu inte är gifta: är det en viktig grej att ha sex på bröllopsnatten?

För mig känns det inte som någon big deal, vi har känt varandra MYCKET länge. Man kan ju lätt lista ut att man kommer att vara aningen sliten efter månader av förberedelser, spänning under dagen och en del vin under kvällen.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sex på bröllopsnatten?
  • älskarlivet

Vi hade sex på bröllopsnatten Trodde inte vi skulle orka, men det gjorde vi. Även om det så klart inte var första gången så var det ändå något speciellt att ha sex den natten!

• rosesarered

Vi har också ett väldigt sexuellt förhållande så jag tror inte att det är därför som många tycker att det inte är en big deal..
    Det är helt enkelt inte så ofta man bränner så mycket pengar på en fest med liveband och så många vänner/släktingar som åkt långt för att kunna delta. Det betyder ju inte att förhållandet är på något sätt "mindre sexuellt".

ronile skrev 2009-08-10 19:02:08 följande:
    För mig är det jätteviktigt att ha sex på bröllopsnatten, och för min fästman också! Kanske för att vi haft ett väldigt sexuellt förhållande i någon mån (inleddes exklusivt sexuellt och blev mer)? Jag tycker det är så viktigt att det är viktigare än fest!Så jag säger tvärt om motför "alla andra": Varför festa när vi gift oss, det kan vi ju göra när som helst!? Vi har bara en bröllopsnatt! ;)
  • lindab87

Vi festade till runt 1 på natten kom till hotellet två sen va det ju lite att fixa och dona skit trötta va vi, men jag hade köpt en skit snygg korsett och lite grejs så jag gick in på toan och fixa och hade mig när jag kom ut va han heelt mållös och sen hände det grejer heelt underbart :D

• Nina och Rickard

Nope, det blev som jag tänkte..vi hade INTE sex på bröllopsnatten. Festen slutade rätt tidigt, vid 23-tiden, men efter det hade vi efterfest hemma hos oss och vi kom inte i säng förrän kl.4 på morgonen. När man sen hade folk som sov över och alla var trötta som trasor så somnade vi gott..Men vi somnade ändå i varandras armar, och det var väldigt intimt!

• annanilsson78

Vi hade tänkt ha... men dansade in på hotellrummet 05.00 hur trötta och lyckliga som helst och MÄTTA av allt som hänt under dagen, kvällen och natten, så det bidde inget;)

Ångrar inte att det inte blev nått. Vi ska ju leva resten av våra liv tillsammans. Känns som att man tar det som det kommer, blir det så blir det. Gillar inte att man ska ha bara för att det är bröllopsnatten!?

Vi trodde aldrig att vi skulle hålla ut så länge som till 05.00! Så här i efterhand skulle vi lika gärna kunnat ta bröllopsnatten natten efter:) Ett litet tips...

• Daaling

Hur ofta har par sex egentligen? Jag tycker det har minskat mycket för oss de senaste 2 åren. Förut hade vi sex flera gånger i veckan, men nu har det blivit typ 1 gång i veckan/varannan vecka. Har varit tillsammans i 6 år. Skulle vilja ha mer sex, men är alltid så trött. Nä, vi får skärpa oss helt enkelt

• Eelin

vi har bokat två nätter på hotell...första natten kommer vi nog väldigt sent...då blir det nog inte mycket mer än att sova=) andra dagen har vi massage, frukost på rummet och middag senare på kvällen... då blir det nog mysigt=)

• Vid havet

Vi hade sex på bröllopsnatten! Det var jättehärligt och speciellt - faktiskt

På det hela taget var allt som hade med bröllopet mycket större och mer speciellt för oss båda än vi förväntat oss. Magi!

• ElMac

Vi hade det inte på natten.. Kom inte i säng förrän morgonsidan och då var det massa folk som tog ett dopp i havet efter festen så de kändes inte som ett bra läge även om jag hade orkat... dagen efter började det blåsa så då blev det panik att få ned tälten (som vi haft middagen i) och köra hem alla sakerna. Dagen därpå åkte vi ut igen och hade sex på stranden istället :)
    (alltså vi åkte ut för att surfa och bada så sexet blev eg rätt spontant :))

• Too Be  gift nu

Vi gifte oss utomlands och det var bara vi så det var ingen stor fest förrän vi kom hem.
    Så vi hade massor med tid på hotellrummet efter bröllopet

Svar på tråden Sex på bröllopsnatten?